خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل خانه کارگر:

سهم تعاون در ساختار اقتصاد کشور تنها ۵ درصد است/ سهم تأمین اجتماعی در ردیف بودجه جاری کشور باید دیده شود/ ۹۰ هزار میلیارد تومان از دولت در قالب رد دیون طلب داریم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۵۵۵

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: سهم تعاون در ساختار اقتصاد کشور تنها ۵ درصد است و اینگونه نمی توان اقتصاد را پویا و فعال و مردم را دارای رفاه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در دومین روز از یازدهمین گردهمایی و اردوی آموزشی کانون های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران در مشهد مقدس اظهار کرد: نگاه ما به‌این است که به عنوان متولیان امور کارگران و بازنشستگان چه نمره عملکردی داریم؟

وی افزود: امروز درمان به وضعیتی دچار شده که باید به فکر بیمه تکمیلی باشیم و مشکل از نظام درمانی کشور و ساختار اقتصادی است که مبتنی بر قانون اساسی نیست و اگر بود هر سه ضلع را باید داشته باشیم.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: با اسطوره پروری مسیر غلط ادامه پیدا می کند و وقتی  مولفه های قانون اساسی در اقتصاد رعایت نمی شود و تعاون که کشور را متحول می کند  سهمش در ساختار اقتصای تنها ۵ درصد است و اینگونه نمی توان اقتصاد را پویا و فعال و مردم را دارای رفاه کرد و باید ساختار تغییر کند که قانون وجود دارد اما اراده‌ای وجود ندارد و نارضایتی به همراه دارد.

صادقی یادآور شد: شاهرگ موضوعات امروز ما اقتصاد است که در کلان بیمار است و اقتصاد به مسایل سیاسی گره می‌خورد.

وی افزود: سیاست علم بهتر اداره کردن کشور است و محکوم و بر خلاف اخلاق نیست و سیاسی بودن یعنی عالم بر حفظ کشور و سرمایه هستیم و عالم به روابط بین الملل و اجتماعی هستیم و وقتی صاحب علم سیاسی باشیم می توانیم کشور را به خوبی اداره کنیم.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: اگر روند حزب جمهوری اسلامی از ابتدا دنبال می شد و احزاب قدرتمند شکل می گرفت و باید بدانیم آدم سیاسی علوم سیاسی را می داند.

صادقی بیان داشت: جامعه کارگری اگر در قالب یک حزب قدرتمند و توانمند سیاسی جمع و رشد کند با توجه به ۵۳.۷ درصد جمعیت کارگری باید رئیس جمهور از این خانواده باشد که برای درمان و حفظ بانک رفاه التماس نکند. 

وی یادآور شد: اگر چنانچه فردی از ما باشد اجازه نمی دهد سفره جامعه هدف کوچکتر شود و حقوق نیروی کار ما در برابر بیش از ۱۹۰ کشور دنیا رتبه ۱۸۳ را داشته باشد و از افغانستان، قرقیزستان، مصر، عراق و لیبی کمتر باشیم و می بینیم که بد کار می شود و اثرات تخریبی در طبقه ضعیف جامعه بیشتر نمایان است.

صادقی با بیان اینکه افزایش حقوق ما از اسفند تا شهریور طول می کشد تا تصویب بشود و در دولت ظرف سه روز تصویب می شود، خاطر نشان کرد: نبود احساس تکلیف مبنی بر سیاست ورزی موجب ضعیف شدن ارکان سازمان تامین اجتماعی می شود.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نیازمند توجه دولت است و دولت کم توجهی می کند و سهم ما را در بودجه جاری کشور نمی بیند، مگر قانون تکلیف نکرده دولت ها موظف هستند سهم سازمان تامین اجتماعی را در بودجه جاری ببینند و در قالب سه دوازدهم  به تامین اجتماعی پرداخت کنند و چرا دولتها از سال ۱۳۵۷ تاکنون عمل نکردند که سازمان با کسری بودجه مواجه بشود؟

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: سهم تامین اجتماعی در ردیف بودجه جاری کشور باید دیده شود.

صادقی افزود: در تنظیم بودجه ۱۴۰۰ برای ۱۴۰۱ سهم سازمان را ردیف ثابت و متغیر می گذاشتند و اما در این بودجه حذف شده بود و سهم ردیف دیده نشد و تنها مدیران عامل سازمان در بحث مطالبات مظلوم واقع شدند.

وی بیان داشت: اگر امروز با عدم همسان سازی و متناسب سازی حقوق مواجه هستیم به دلیل بودجه ریزی ها و بیان موضوعات سیاسی است در حالیکه همه مسائل حول محور سیاست است و سیاسی بودن و سیاست ورز بودن متفاوت است و سیاست علم بهتر اداره کردن جامعه و حفظ ارزش ملی و چانه زنی بین المللی است و سیاست یعنی مالیات بر درآمد بسته شود و بر دارایی و ثروت، مالیات بسته نشود که بحران اجتماعی را به دنبال دارد.

این مسئول با بیان اینکه ما تشکل صنفی هستیم اما سیاست گریز  و واقعیت گریز  هم نیستیم، خاطر نشان کرد: اقتصاد سیاسی است و باید فرا گیریم و نباید از سیاست فاصله بگیریم.

صادقی اظهار کرد: ۹۰ هزار میلیارد تومان از دولت در قالب رد دیون از دولت طلب داریم و هنوز سازمان تامین اجتماعی دستش به این مبلغ نرسیده و سازمان عقب است.

 معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: تقویت ارکان سازمان و بانک رفاه و درمان بازنشستگان مهمترین مسائلی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و در بودجه جاری کشور سهم سازمان سه دوازدهم سه دوازدهم و هر فصل دیده شود.

صادقی ادامه داد: در قالب برنامه هفتم‌حتما درمان مستقیم مورد توجه قرار گیرد و چارچوب قانون دیده شود و تعهد سرانه دولت به سازمان تامین اجتماعی دیده شود و دولت در برنامه هفتم به سازمان کمک بدهد.

وی افزود: دولت بیمه تکمیلی را برای کارمندان و کارکنان خود پرداخت می کند اما برای ما از جیب ما باید پرداخت شود و سه مرحله از جیب خودمان پول پرداخت می کنیم و همچنان در مراکز درمانی فرانشیز پرداخت می کنیم.

صادقی یادآور شد: تقویت ارکان سازمان تامین اجتماعی حوزه اقتصادی، درمان و بیمه باید مورد توجه قرار گیرد که سازمان خاکریز نظام‌جمهوری اسلامی ایران است و اگر شکسته شود نظام ضربه سنگینی می بیند.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور گفت: امروز افرادی غیری را که در صف درمان ما وارد کردید را برگردانید و حلقه نامرتبط را از جامعه کارگری و صندوق سازمان تامین اجتماعی بردارید و براساس صنف و شغل شان خدمات ارائه کنید، اکنون افرادی به صندوق ما وصل هستند که آورده ندارند اما از امکانات ما استفاده می کنند. 

صادقی افزود: شستا در قالب حیاط خلوت خودتان‌نبینید و مدیریتش سه جانبه شود و نظارت و کنترل شود و درمان قانون الزام‌ ما صفر تا صد اجرا شود و محور باشد.

وی اظهار کرد: تمام‌ متخصصان ما فرار کردند و سازمان تامین اجتماعی که درمانش در دهه ۷۰ و ۸۰ گل سر سبد بود و پزشکان التماس می کردند که ما را استخدام‌کنید ، امروز التماس می کنند که ما را رها کنید و این استراتژی باید بازنگری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز