خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی بازرگانی شهر اکتائو قزاقستان پیشنهاد داد:

واحد پولی غیر از دلار بین کشورهای CIS راه‌اندازی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۸۳

آمادگی داریم نشستی در رابطه با راه اندازی واحد پولی غیر از دلار به میزبانی اتاق بازرگانی اوکتائو برگزار کنیم و برای مسائل تجاری کشورهای CISواحد پولی تجارت راه بیندازیم.

آلن‌اف کوانیشرک، رئیس اتاق بازرگانی بازرگانی شهر اکتائو قزاقستان، در نشست مشترک هیئت اقتصادی و سرمایه‌گذاری جمهوری قزاقستان با مدیران دستگاه‌ها، تشکل‌ها و فعالان اقتصادی مازندران گفت: کشور قزاقستان در حال توسعه است و اقتصاد با این توسعه هماهنگ است.

به گزارش ایلنا، وی افزود: وقتی توسعه و فکر توسعه وجود دشته باشد مسلماً تجاران باید نگاهی به بیرون از کشور خصوصا کشور‌های همسایه مانند ایران داشته باشند.

رئیس اتاق بازرگانی بازرگانی شهر اکتائو قزاقستان با بیان اینکه خدواند به دو کشور ایران و قزاقستان منابع فراوانی داده است، وی خاطر نشان کرد: به دلیل همسایگی با ایران پیگیر تغییرات و مسائل اقتصادی و سیاسی هستیم.

کوانیشرک با اشاره به تاریخ کهن و فرهنگ غنی ایران، آینده ایران را بسیار درخشان ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه می‌خواهیم اولین کشوری باشیم که با ایران روابط تجاری خوبی داشته باشیم افزود: به اتاق ایران پیشنهاد دادیم نمایندگی از کشور قزاقستان در تهران دائر شود تا به روابط تجاری دو طرف کمک کند.

رئیس اتاق بازرگانی شهر اکتائو قزاقستان تاکید کرد: اعزام هیئت‌های تجاری باید در طول سال برقرار باشد و فقط به یکی دو نشست سالانه کافی نیست.

وی در ادامه به معرفی برخی فعالان تجاری قزاقستان در عرصه‌های نفت، کشاورزی و برق پرداخت و تصریح نمود: رفع مشکلات صدور ویزا برای بازرگانان ایرانی را پیگیری می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی شهر اکتائو قزاقستان افزود: حل مشکلات ترانسپورت بین ایران و قزاقستان برای ارتباط تجاری مناسب موثر است.

وی با اشاره به تحولات اخیر سیاسی ایران گفت: این تحول می‌تواند چشم انداز روشنی برای از سرگیری تبادلات تجاری بین دو کشور باشد.

کوانیشرک در رابطه با مبادلات تجاری دو کشور خاطر نشان کرد: قزاقستان پروژه‌های زیادی دارد که شرکت‌های ایرانی می‌توانند ورود پیدا کنند وهمچنین سرمایه‌گذاران قزاقستانی هم می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وی با اشاره به اینکه ما نماینده تمامی فعالان و تجار اقتصادی قزاقستان هستیم با پیشنهاد راه‌اندازی جنبش ضد تحریم موافقت کرد.

کوانیشرک ادامه داد: اگر کشورهای حاشیه خزر بخواهند مسائل و مشکلات خود را رفع کنند ما آماده پشتیبانی از این موضوع هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی اوکتائو قزاقستان با اشاره به راه اندازی واحد پولی غیر از دلار بین دو کشور گفت: در آفریقا هم چنین اتحادی به وجود آمده است و ما هم باید بین خودمان واحد پولی غیر از دلار راه‌اندازی کنیم.

وی در پایان افزود: آمادگی داریم نشستی را در این رابطه به میزبانی اتاق بازرگانی اوکتائو برگزار کنیم و برای مسائل تجاری کشورهای CISواحد پولی تجارت راه بیندازیم.

گفتنی است در این نشست دو طرف در کنار تجار مازندرانی راه‌های توسعه همکاری تجاری در زمینه‌های متنوع را بررسی کردند تا پس از جمع بندی در آینده‌ای نزدیک مبادله تجاری داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز