خبرگزاری کار ایران

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران:

پژوهش، بستر توسعه توانمندی مدیران و معلمان می باشد

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۰۵۶

معلمان از طریق درس پژوهی، یاد می گیرند که چگونه از یکدیگر بیاموزند و در تجارب آموزشی و تربیتی یکدیگر سهیم شوند.

ایلنا: پژوهش بستری مناسب برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان است.

به گزارش " ایلنا " از ساری، " موحدی " معاون آموزش ابتدای اداره کل آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای معاونین، اظهار داشت: پژوهش در مدرسه هم زمینه را برای توسعه توانمندی های مدیران و معلمان فراهم می سازد و هم بستری مناسب برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان خواهد بود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که در حال حاضر بزرگ ترین امتیاز هر نظام آموزشی موفق در این است که هرگز چیزی را به دانش آموزان یاد ندهد، مگر زمینه را طوری مهیا و آماده نماید که خودشان یاد بگیرند، تصریح کرد: این امر میسر نمی شود مگر با وجود معلم آموزش دیده و پژوهشگر که همان معلم پژوهنده است.

وی ادامه داد: معمولی ترین روشی که به نوعی با معلم پژوهنده و اقدام پژوه ارتباط دارد، درس پژوهی است. درس پژوهی یک همکاری بر مبنای مدرسه، فرایند توسعه حرفه ای بوسیله معلمان می باشد که در جستجوی بهبود تدریس و یاد گیری در کلاس می باشد.

موحدی خاطر نشان کرد: معلمان از طریق درس پژوهی، یاد می گیرند که چگونه از یکدیگر بیاموزند و در تجارب آموزشی و تربیتی یکدیگر سهیم شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز