خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای اسلامی شهر ساری مطرح شد؛

موافقت شورا با واگذاری سرقفلی ۶ باب مغازه در بازار ملامجدالدین/ تاکنون فرأیند رسمی درباره انتخاب شهردار صورت نگرفت

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۹۱۹

اعضای شورای شهر ساری در پنجاه و یکمین جلسه این شورا با واگذاری سرقفلی ۶ باب مغازه در بازار ملامجدالدین موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، پنجاه‌ و یکمین جلسه شورای شهر ساری عصر امروز سه‌شنبه با حضور اعضای این شورا برگزار شد که تعدادی از معاونان و مدیران شهرداری ساری نیز در این جلسه حضور داشتند و پیرامون برخی از موضوعات شهری به بحث و تبادل نظر پرداختند. مهم ترین این موضوعات بررسی چگونگی تمدید اجاره دکه‌ها و مزایده سرقفلی ۴ باب مغازه در بازار ملامجدالدین ساری بوده است.

رئیس شورای شهر ساری در این جلسه خدمات‌رسانی به شهروندان از مهم‌ترین رویکردهای اعضای شورا و شهرداری دانست و پیشنهاد داد تا در کمک به کارکنان مجموعه شهرداری برای یک‌بار تا ۱۲۰ متر عوارض آن‌ها صفر شود.

پرویز شعبانی درباره انتخاب شهردار توضیح داد: تاکنون فرایندی در خصوص انتخاب شهردار به صورت رسمی در شورای شهر برگزار نشد اما به صورت انفرادی نشست برگزار شد. 

همچنین اعضای این شورا در دستور کار این جلسه به موضوع مستاجرین دکه‌های سطح شهر پرداختند و ساماندهی دکه‌های سطح شهر را جزء الزامات برشمردند. 

علیرضا حمیدی معاون خدمات شهری شهرداری ساری تعداد دکه‌های زیر نظر سازمان میوه و تره بار را ۳۴ واحد اعلام کرد و افزود که ۷۷ دکه هم در سطح شهر زیر مجموعه سازمان سیما و منظر هستند ضمن این که ۳۹ دکه هم در پارک‌های شهر ساری فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دکه‌های موجود در سطح شهر ساری برای ارائه خدمات به مردم در بخش‌های مختلف فعالیت دارند، گفت: جانمایی نامناسب بعضی دکه‌ها سبب اغتشاش بصری در محیط شهری ، ایجاد ترافیک در بعضی خیابان‌ها و شلوغی معابر شده است که باید در این باره هم ساماندهی لازم صورت گیرد.

سیدحسن احمدی منشی اول این شورا با یادآوری اینکه شورای شهر ساری با افزایش قیمت ۳۰ درصدی اجاره دکه‌ها و تمدید آن تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ موافقت کرد و این موضوع در صحن شورا مصوب شد.

وی افزود: البته پیش از این تصمیم به جمع‌آوری برخی از دکه‌های سطح شهر شد اما بنا به نامه ارسالی از دستگاه‌های فرادستی بنا شد در شرایط فعلی این اقدام منتفی شد البته بر اساس قانون تمدید اجاره دکه‌ها نیز غیر قانونی است و باید با ترک تشریفات و مزایده و اخذ قیمت کارشناسی انجام شود.

از دیگر موضوعات مطروحه در این جلسه فروش سرقفلی‌های‌مغازه‌های تجاری در بازار ملامجدالدین بوده است که با رای موافقت اعضای این شورا فروش سرقفلی های بازار ملامجدالدین از دیگر موضوعاتی بود که در قالب لایحه به شورا تقدیم شد که سرقفلی ۱۳ مغازه پیش از این واگذار شد از این تعداد ۴ باب مغازه به صورت مزایده به فروش رفت و ۶ باب مغازه باقی مانده بود که در جلسه امروز مورد موافقت اعضای شورای ششم جهت مزایده قرار گرفت.

احمدی منشی اول شورای ششم با بیان اینکه مسیر این کار بر اساس ماده ۱۸ آیین نامه معاملات به صورت قانونی طی شد این موضوع به شور گذاشته شد که با رای اکثریت لایحه مورد نظر رای آورد.

همچنین پیشنهاد شهرداری ساری برای خرید یک دستگاه ماشین یک میلیاردی برای پسماند استان گلستان بابت بدهی ۶ میلیاردی شهرداری ساری به سازمان پسماند گلستان از دیگر مواردی بود که در این شورا مورد بررسی قرار گرفت که مقرر شد شهرداری ساری ماشین را خریداری و با قیمت کارشناسی به شورا ارائه کند تا بر اساس ماده ۱۹ جهت معامله اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز