خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

پروژه مدیریت جامع آب و خاک البرز وسیع ترین و جامع ترین پروژه کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۵۹

در شمال کشور پروژه ای به وسعت پروژه ی مدیریت جامع آب و خاک البرز و در سطح کشور طرحی با این جامعیت وجود ندارد.

استاندار مازندران گفت: در شمال کشور پروژه‌ای به وسعت پروژهٔ مدیریت جامع آب و خاک البرز و در سطح کشور طرحی با اینجامعیت وجود ندارد.

به گزارش ایلنا از ساری، ربیع فلاح جلودار در حاشیه بازدید از مراحل اجرای پروژه مدیریت جامع آب و خاک البرز با بیان اینکه این پروژه از نادر‌ترین طرح‌های کشور است که همه شاخص‌های توسعه در آن وجود دارد و می‌بایست به آن توجه خاصی داشته باشیم، بیان داشت: امسال موفق شدیم برای طرح عظیم زهکشی ردیف اعتباری تعریف کنیم که با اجرای این طرح، ۲۰۰ هزار هکتار از زمینهای پایین دست قابلیت کشت دوم و سوم را پیدا خواهد کرد و به چرخه تولید وارد می‌شود.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به اینکه با احداثسد آیت الله صالحی مازندرانی، بیش از پنجاه هزار هکتار از زمینهای پایین دست به آب مطمئن دست پیدا می‌کنند، کنترل رسوب و فرسایش در بالادست را یکی از مسائل مهم و اساسی سد عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و اجرای طرحهای گردشگری و تأمین انرژی از این سد در دستور کار ویژه این پروژه قرار گیرد.

وی اهداف سد آیت الله صالحی مازندرانی را جامع توصیف نمود و بر گسترش همکاری‌های مشترک بین دستگاهی در پروژه مدیریت جامع آب و خاک البرز تأکید کرد.

فلاح با بیان اینکه با رایزنی‌های انجام شده مشکلی در تأمین اعتبار ادامه اجرای طرح وجود ندارد، اجرای کامل این طرح عظیم را موجب گسترش خدمات کشاورزی و رونق اقتصادی منطقه دانست و بر شتاب بخشیدن به اجرای این طرح تاکید کرد.

شایان ذکر است سطح زمینهای تحت پوشش این طرح بالغ بر ۱۰۳ هزار و پانصد هکتار است که ۵۲ هزار هکتار آن در بخش آبیاری و زهکشی و ۵۱ هزار و پانصد هکتار در بخش جنگل و مرتع است.

گفتنی است استاندار در بازدید از پروژه مدیریت جامع آب و خاک البرز که از بالا‌ترین نقطه تا حد انتهایی اجرای طرح را در بر می‌گرفت، از مدیریت جنگل، مرتع و آبخیز بالادست، پروژه احداثسازه‌های آبخیز داری و حفاظت خاک، تکمیل و مرمت ۱۲ کیلومتر جاده دسترسی جنگلی ارتباطی بالادست، سد آیت الله صالحی مازندرانی، اجرای طرح تثبیت لغزش مسیر سد، مدیریت آبیاری و زهکشی و بندهای انحرافی مربوطه، بازدید کامل داشته و از نزدیک در جریان اجرای طرح قرار گرفته و مسائل مرتبط را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در این بازدید نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، سیمرغ و جویبار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران، فرمانداران سواد کوه شمالی و سیمرغ و دیگر عوامل اجرایی این طرح استاندار را همراهی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز