خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

مازندران باید به محور گردشگری در منطقه تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۳۰۵۶

استاندار مازندران گفت:مازندران باید به محور گردشگری در منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران شب گذشته در همایش روز جهانی و هفته گردشگری گفت: استان مازندران یکی از غنی‌ترین استان‌ها از نظر وجود آثار تاریخی، صنایع دستی و هنرهای سنتی، ‌جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و دریایی است که می‌تواند در رونق اقتصاد استان تاثیرات خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه گفت وگو و تبادل اندیشه در حوزه گردشگری یکی از مولفه‌های تاثیرگذار مسیر گردشگری است، افزود: از گردشگری به عنوان یکی از مولفه‌های درآمد و تامین بودجه کشورها استفاده می‌شود برای اینکه گفتمان مقصد گردشگری گفتمان غالب است.

استاندار مازندران گفت: برای رسیدن به نقطه مطلوب باید از یاس و ناامیدی پرهیز کرد زیرا ایجاد امید یکی از مولفه‌های توسعه می‌شود.

حسینی‌پور «مدیریت پندار» را یکی از مولفه‌های توسعه گردشگری دانست و افزود:پندار درست یعنی فهم مناسب از شرایط و اقناع‌سازی جامعه محلی و ساختار مدیریتی و حاکمیتی که آنها را همراه سازند.

وی ادامه داد: پندار و گفتار مناسب در گردشگری را بر جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه این صنعت الزامی است. امروز صنعت توریسم استان بیش از توسعه زیرساخت‌ها نیازمند گفتمان و فضای گفت‌وگو است

استاندار مازندران تاکید کرد: توسعه گردشگری نیازمند اراده جمعی است اینکه به دنبال مقصر و یا چرایی عقب‌ ماندگی‌های باشیم مشکلات حل نمی‌شود و باید همه خودمان را در قبال این کاستی‌ها مسئول بدانیم.

حسینی‌پور خرد جمعی را در توسعه گردشگری مهم دانست و افزود: مجموع استانداران گذشته نیز برای توسعه صنعت گردشگری استان تلاش کردند اما چون گفتمان غالب برای این موضوع وجود نداشت نتوانستیم به نقطه مطلوب برسیم.

وی به نگاه ویژه رئیس جمهور به حوزه گردشگری در مازندران اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در سفرهای خود به برخی از کشورهای منطقه ارتباط اقتصاد مازندران با کشورهای منطقه را به طور شخصی پیگیری می‌کردند.

حسینی‌پور  گردشگری را بعد از کشاورزی مهم‌ترین اولویت استان اعلام کرد و گفت: تاکنون سفرای زیادی از دیگر کشورها در جهت فعال کردن مسیر گردشگری وارد مازندران شدند.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری نیازمند همکاری دولت و بخش خصوصی است، افزود: از فعالان گردشگری برای تحقق این موضوع بهره‌گیری می‌کنیم.

حسینی‌پور ادامه داد: هم شخصا انگیزه دارم و هم تاکید رئیس جمهور بر این است که مازندران باید محور گردشگری برای کشورهای منطقه تبدیل شود.

استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد با این برنامه راهبردی و همکاری بخش خصوصی شاهد اقدامات اجرائی خوبی در توسعه گردشگری استان باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز