خبرگزاری کار ایران

ایلنا از مازندران گزارش می‌دهد؛

میانکاله ذخیره گاه بی همتای زیست کره لنگ امکانات اطفای حریق

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۶۹

رئیس شورای اسلامی زاغمرز و مدیر انجمن دوستداران محیط زیست سبز زاغمرز وجود ایستگاه اطفای حریق را نیاز مهم‌میانکاله دانست و گفت: میانکاله ذخیره گاه بی همتای زیست کره، لنگ امکانات اطفای حریق است.

به گزارش ایلنا ، شبه جزیره و تالاب بین المللی میانکاله به عنوان ذخیره گاه زیست کره از اهمیت بالایی در استان  مازندران و کشور برخوردار است و آتش سوزی در این منطقه در طول سال های مختلف موجب از بین رفتن بخش وسیعی از این زیست کره شده است و همین امر ضرورت توجه به پایگاه اطفای حریق در میانکاله را افزایش داده است.

در سال‌های اخیر با وجود تلاش همه جانبه محیط زیست، مردم و دوستداران طبیعت در بخش های مختلف  شاهد آتش سوزی های متعدد بوده ایم و افزایش ادوات و امکانات هم در طول سال های مختلف نتوانسته است مانع آتش سوزی شود.

اگر چه وجود برخی امکانات، تعداد آتش سوزی را کاهش داده است؛ اما همه ساله شاهد آتش سوزی های متعدد در میانکاله هستیم و سال گذشته صدها هکتار از این اراضی دچار آتش سوزی شد همین امر موجب شده است که دوستداران میانکاله خواهان توجه جدی به افزایش امکانات اطفای حریق در این‌پناهگاه شوند.

جمال ابوطالبی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: متاسفانه در میانکاله امکانات اطفای حریق اندک و ابتدایی وجود دارد و برای ۶۸  هزار هکتار مساحت شبه جزیره ، وجود پایگاه آتش نشانی در دهستان میانکاله  و شبه جزیره میانکاله لازم و ضروری است.

وی افزود:تعداد آتش سوزی ها در تابستان امسال کمتر از سال گذشته بود و این به دلیل تغییر مدیریت در حیات وحش میانکاله بود، اما نمی توان منکر آتش سوزی ها  در میانکاله شد.

به گفته ابوطالبی، این عرصه طبیعی و ذخیره گاه بی همتای زیست کره میانکاله برای مازندران ، کشور و جهان است و  نیازمند ایستگاه آتش نشانی اطفای حریق است.

رئیس شورای اسلامی زاغمرز و مدیر انجمن دوستداران محیط زیست سبز زاغمرز گفت: متاسفانه به‌رغم قول های مختلف، امکانات مورد نیاز برلی اطفای حریق  در دسترس تیست و قول ها عملی تشد.

ابوطالبی افزود: مقرر شده بود دو دستگاه لودر و ردیف بودجه برای میانکاله اختصاص یابد و اما قول ها تنها در حد قول بود و عملی نشد.

وی یادآور شد: به رغم‌ممنوعیت تردد و ورود افراد به میانکاله شاهد آتش سوزی های مختلف بودیم که بیانگر این است که عدم‌حضور افراد در میانکاله  و منع تردد اثر و نقش چندانی در آتش سوزی ندارد.

وی افزود: یکی از مشکلات میانکاله خشک شدن تالاب و راحت شدن تردد از جنوب پناهگاه است که به دلیل عدم وجود حفاظ، کانال، دیوار و خندق ورود غیرقانونی افراد متخلف و قاچاقچیان با هر مصونیتی برای شکار غیرقانونی و آتش سوزی و ایجاد ناامنی وارد می شوند.

ابوطالبی گفت:پهنه آب میانکاله مانع ورود افراد متخلف است و خشک شدن تالاب موجب ورود آسان افراد متخلف به تالاب خواهد شد.

وی افزود: با توجه به کمبود نیروهای محیط بان‌کنترل پناهگاه حیات وحش بسیار سخت شده و در نتیجه با آتش سوزی ها و کمبود نیرو و محیط بان‌ کار اطفای حریق بسیار مشکل خواهد شد که مهیا کردن امکانات اطفای حریق از ضرورت های مهم برای میانکاله است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز