خبرگزاری کار ایران

پس از دو سال کرونایی؛

پای دانش آموزان به مدرسه باز شد/آمادگی 17 هزار کلاس درس در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۰۵۴۸

پس از دو سال ، دانش‌آموزان مازندران با کوله‌باری از تجربه‌های تلخ و شیرین آموزش مجازی بار دیگر مهمان میز و صندلی‌های چهار هزار مدارس استان می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، دانش آموزان مازندرانی چون دیگر دانش آموزان سراسر کشور پس از فرازوفرودهای آموزشی در دو سال گذشته با شوق فراوان خودشان را برای ماه مهر آماده کردند و به گفته مسئولان آموزش وپرورش استان  تلاش می‌شود تا مهری ماندگار در ذهن دانش‌آموزان مازندرانی ثبت شود.

حسین کمالی سرپرست اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران توجه به مطالبات، امیدآفرینی و تزریق نشاط در بین خانواده‌ها، دانش آموزان را از اصلی‌ترین اهداف آموزش‌وپرورش استان برشمرد و با تأکید بر ضرورت تمهید مقدمات لازم برای بازگشایی باشکوه مدارس در آغاز مهرماه، بهره‌گیری از تمامی امکانات موجود را در راستای اجرای مطلوب پروژه مهر را امری مهم دانست.

معاون آموزش‌وپرورش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران هم  بابیان اینکه این طرح به‌صورت جدی در استان مازندران آغازشده است، گفت: ستاد پروژه مهر در قالب کمیته‌های شش‌گانه تشکیل و تمهید مقدمات انجام شد؛ ناظرانی هم داشتیم که به مدارس سرکشی کردند.

مصطفی جعفری ادامه داد: مهر یک پروژه ملی است که ما این ۶ کمیته را فعال کردیم و در قالب این ۶ کمیته بخشنامه‌هایی به مدارس ارسال کردیم.

جعفری گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا مدارس آمادگی کامل را نداشتند و به همین دلیل زنگ پروژه مهر از تیرماه به‌صورت جدی آغاز شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان مازندران با اشاره به بازگشایی مدارس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، خاطرنشان کرد: در این خصوص اولین و مهم‌ترین اصل برای آموزش‌وپرورش حفظ و تأمین سلامت و بهداشت دانش آموزان است.

۵۳ هزار دانش‌آموز پایه یکم

به گفته معاون آموزش ابتدایی آموزش‌وپرورش مازندران امسال ۵۳ هزار دانش‌آموز در پایه یکم تحصیل می‌کنند و ۲۷۳ هزار و ۷۱ نفر دانش‌آموز امسال در مقطع ابتدایی تحصیل خواهند کرد.

قاسم مهدوی افزود: ۱۲۹ هزار و ۷۷۷ دانش‌آموز دوره متوسطه اول و ۱۰۲ هزار و ۷۵۵ دانش‌آموز هم متوسطه دوم را در سال تحصیلی جدید سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: هیچ‌گونه برنامه برای آموزش غیرحضوری در سال تحصیل جدید تعریف‌نشده است و تمامی دوره‌های آموزشی مقاطع تحصیلی مدارس حضوری برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران تأکید کرد: شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌صورت دقیق با مدیریت مدیران مدارس اجرا می‌شود.

مهدوی با بیان اینکه  افزود: برای بازگشایی مدارس آغاز سال تحصیلی جدید ۴ هزار مدرسه و ۱۷ هزار و ۷۰۰ کلاس آماده است.

ساماندهی ۴۴ هزار دانش‌آموز در ۲۴۵ واحد آموزشی

عبدالرحیم احمدزاده رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه یک ساری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا به آمادگی این ناحیه برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: بیش از ۳ هزار معلم با سه دوره تحصیلی و ۴۴ هزار دانش‌آموز در ۲۴۵ واحد آموزشی ناحیه یک آموزش‌وپرورش ساری ساماندهی شدند.

تأکید بر تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش

زین‌العابدین نوکنده رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه دو ساری بابیان اینکه این ناحیه ۳۵ هزار و ۹۵۲ دانش‌آموز و ۲۴۰ واحد آموزشی دارد، بر موضوع نیروی انسانی، معلم را رکن اصلی تعلیم و تربیت و مهم‌ترین عنصر تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش دانست.

وی با تأکید بر موضوع نیروی انسانی، معلم را رکن اصلی تعلیم و تربیت عنوان و افزود: مهم‌ترین عنصر تعلیم و تربیت و تحقق سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، معلم است.

رئیس آموزش‌وپرورش ناحیه دو ساری گفت: آموزش‌وپرورش به سمت تحول درحرکت است و باید با نوگرایى و تحول به‌سوی کارهاى تحولى پیش برویم و شاهد نتایج مطلوب آن در فضای تعلیم و تربیت باشیم.

نوکنده بابیان اینکه ۴۰ پایگاه تعلیم برای تسریع در یادگیری دانش آموزان در این ناحیه تشکیل‌شده است، افزود: تلاش داریم تا در سال تحصیلی جدید فضای شادی را برای دانش آموزان فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز