خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در ساری خواستار شد؛

ضرورت افزایش بهره‌وری مبتنی بر علم و دانش/ اصلاح فرایندها یکی از اقدامات کلیدی در افزایش بهره‌وری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۵۹۲۰

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور رشد اقتصادی از محل بهره‌وری مبتنی بر علم و دانش از مهم‌ترین راه‌کار است و تحقق این مهم نیز همت عالی و عزم جدی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، میر سامان پیشوایی  در جلسه شورای اداری مازندران که در سالن جلسات این استانداری برگزار شد به اهمیت موضوع بهره‌وری پرداخت و گفت: رهبری در سیاست‌های کلی و اسناد بالادستی درباره این مساله تاکید کرده اند و رئیس جمهور نیز بر این موضوع صفحه دارند.

وی با بیان اینکه بهره‌وری با فکر و نوآوری و ابتکار حاصل می‌شود و با افزایش بهره‌وری، رشد نهاده‌محور نیز پررنگ‌تر خواهد شد بر «نوآوری بهره‌ور» تأکید کرد و افزود: طبق گزارشات استان مازندران در زمینه بهره وری پیشتاز بوده است.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران اصلاح فرایندها را یکی از اقدامات کلیدی در افزایش بهره‌وری دانست که رییس جمهور نیز بر این موضوع تاکید کرد.

وی ساختار نیروی انسانی را دیگر شاخصه‌های افزایش بهره‌وری برشمرد و افزود: پرداخت هرگونه کارانه و اضافه‌کار باید مبتنی بر عملکرد باشد اما متاسفانه این موضوع در برخی از ادارات رعایت نمی‌شود این در حالیست که شرعا و قانونی چنین حقی نداریم.

پیشوایی با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصاد کشور رشد اقتصادی از محل بهره‌وری مبتنی بر علم و دانش از مهم‌ترین راه‌کار است و تحقق این مهم نیز همت عالی و عزم جدی همه دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی یادآور شد: برای افزایش بهره‌وری علاوه بر کمیته بهره‌وری، حضور مدیریت برنامه‌ریزی استانداری و دانشگاه‌ها نیز ضرورت دارد که این سه ضلع در استان مازندران بین سازمان ملی، سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و دانشگاه نوشیروانی بابل شکل گرفت و هم‌زمان دو کارگاه آموزشی برای مدیران و کارشناسان در زمینه بهره‌وری در حال برگزاری است.

پیشوایی افزود: در حوزه استان‌ها دارای دو تکلیف هستیم و استقرار پهنه بهره وری از مسئله شناسی تا اقدام و عمل از جمله تکالیف است زیرا کشور در زمینه رشد اقتصادی نیازمند جهش کوتاه مدت است از این رو بایدد مهمترین اقدامات پیش رو را شناسایی کنیم.

وی افزود: در برنامه ششم توسعه مقرر شد که ۲.۸ درصد از رشد اقتصادی از محل بهره.وری محقق شود که متاسفانه آمار رشد بهره وری در ۱۰ سال گذشته منهای یک درصد بود که نه تنها رشد نداشتیم بلکه عقب گرد هم شده است.

پیشوایی یادآورشد: البته طی ۲ سال گذشته ( سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰) رشد بهره وری در کشور مثبت بود و سال گذشته رشد بهره وری ۲.۹ درصدی را در حوزه بهره.وری تجربه کردیم.

وی افزود:دستگاه‌های اجرایی شامل دستگاههای مادر و استانها بر اساس بند واو تبصره ۱۸ قانون بودجه موظف هستند چرخه بهره وری را مستقر و در دستگاه‌های خود مساله شناسی و برنامه‌های لازم را بر حسب آن مساله تدوین و اجرا  و شاخص‌های بهره وری را گزارش کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از تخصیص بودجه نیز بر این اساس خواهد بود، تاکید کرد: گزارش‌های فصلی از استان‌ها گرفته شده و به هیات دولت منعکس خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز