خبرگزاری کار ایران

کارشناس مسوول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور:

مازندران جزء استان‌های پیشرو در عرصه فعالیت‌های فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۴۸۰

طی بازدید از فعالیت ها و برنامه های استان ها در معاونت فرهنگی کانون، مازندران جزو استان های برتر در برنامه ریزی تربیتی بوده است.

ایلنا: کار‌شناس مسوول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، در جلسهٔ شورای فرهنگی، هنری و ادبی این کانون از کانون پرورش فکری مازندران به عنوان استان‌های پیشرو در عرصهٔ فعالیت‌های فرهنگی کانون یاد کرد.

به گزارش ایلنا از ساری، نرگس جعفری، با اشاره به اهمیت واحد‌های کار‌شناسی افزود: کار‌شناسان ستون‌های فقرات سازمان محسوب می‌شوند و نقش تصمیم سازی در کانون را ایفا می‌کنند تا در فرایند تصمیم گیری مدیران موثر عمل نمایند.

وی با اشاره به سیاستگذاری‌های جدید در برنامه ریزی آینده کانون، از تصمیم‌گیری‌های کار‌شناسی به عنوان عاملی مهم در فرایند برنامه ریزی یاد کرد.

جعفری تصریح کرد: طی بازدید از فعالیت‌ها و برنامه‌های استان‌ها در معاونت فرهنگی کانون، مازندران جزء استان‌های بر‌تر در برنامه ریزی تربیتی بوده است.

کار‌شناس مسوول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور با تاکید بر فرایند برنامه ریزی در مراکز فرهنگی و هنری کانون، خواستار توجه جدی مسوولان و مربیان مراکز و همچنین کار‌شناسان استان‌ها در این خصوص شد و افزود: برنامه محور بودن و بهره‌گیری از خرد جمعی و مدیریت مشارکتی، نتیجهٔ خوبی را در پیشبرد برنامه‌ها ایجاد می‌نماید.

این مسوول با طرح سوالی مبنی بر برنامه ریزی تربیتی یعنی چه و چه جایگاهی در کانون دارد؟ اظهار داشت: تعاریف متعددی از برنامه ریزی تربیتی ارایه شده است، اما کانون نیازمند برنامه ریزی تربیتی خاص خود است که متناسب با شرایط باید به آن دست یابد.

جعفری ادامه داد: هدف از برنامه ریزی تربیتی در کانون، کمک به تربیت اعضا، جهت تغییرات مطلوب است.

وی با تاکید بر تربیت مطلوب که مد نظر کانون است، گفت: «تربیت مطلوب، بر اساس جهان بینی و واقعیت‌های اجتماعی بر گرفته از نظام ارزشی اسلام است.»

کار‌شناس مسوول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: اگر برنامه ریزی‌های موجود در مراکز منجر به تربیت مطلوب نشود، موثر نیست.

وی از سه عنصر هدایت، نظارت و ارزشیابی به عنوان فرایند مهم در بازدید‌های کار‌شناسی یاد کرد و اظهار داشت: این فرایند جهت صحت برنامه ریزی و اجرای موثر برنامه‌های مراکز بوده که می‌بایست از سوی کار‌شناسان مد نظر قرار گیرد.

این کار‌شناس فرهنگی، خواستار تعامل رو در روی کار‌شناسان ادارات کل کانون با مراکز فرهنگی و هنری شد و بر حضور مستمر و موثر آنان در مراکز تاکید کرد.

گفتنی است با حضور کار‌شناس مسوول معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری مازندران، مسسول حراست و همچنین کار‌شناسان این کانون، از مراکز فرهنگی و هنری سیمرغ، مرکز شماره یک و شاره ۲ ساری بازدید به عمل آمد.

همچنین پس از این بازدید، جلسه‌ای در خصوص تحلیل بازدید صورت گرفته برگزار شد که با پرسش و پاسخ کار‌شناسان در این خصوص همراه بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز