خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

جمع آوری 500 ساعت خاطرات آزادگان استان مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۴۲۰

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از جمع آوری 500 ساعت مصاحبه با موضوع خاطرات آزادگان استان مازندران خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار عبدالله ملکی امروز چهارشنبه در همایش تجلیل از آزادگان استان مازندران  با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان گفت: آزادگان همچون شهدا در صف اول پاسداری از اسلام، قرآن و نظام قرار دارند و اسوه‌های صبر و ایثار هستند.

وی با اشاره به سختی‌های اسارت گفت: لحظه‌های اسارت قیمت دیگری دارد و این فرهنگ عظیم باید در موزه دفاع مقدس نشر داده شود و این مکان می‌بایست سخنگوی این فرهنگ باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه شهدا جان خود را دادند و آزادگان بخشی از عمر خود را در زندان‌های مخوف رژیم بعثی عراق گذراندند، بیان داشت: در مقابل آن همه سختی‌ها و مشقت‌ها ما باید کاری کنیم و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران از جمله آن است که با هدف انتقال این فرهنگ برای آیندگان در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه مرکز فرهنگبی و موزه دفاع مقدس مازندران در زمینی به وسعت 60 هکتار در حال ساخت است، بیان داشت: برای این مرکز اعتبار اندکی دیده شده و ما تلاش می‌کنیم با کمک دولت، مردم و خیرین این مکان را بسازیم.

سردار ملکی با عنوان اینکه جمع آوری خاطرات آزادگان یکی از مأموریت‌های ما در این اداره کل است، ادامه داد: در این بخش بودجه‌ای نداریم و سال گذشته با همکاری و مشارکت دستگاهها 93 عنوان کتاب چاپ کردیم و امسال هم در تلاش هستیم کتابهایی را منتشر کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه کتاب آزاده «رادمنش» در دست انتشار است، اضافه کرد: همچنین کتاب آزاده حجت الاسلام «احمد رسولی» و حجت الاسلام «حسن جمشیدی» توسط  انتشارات «سرو سرخ» به چاپ رسیده است.

وی از جمع آوری قریب به 500 ساعت خاطرات آزادگان استان خبر داد و افزود: هر آزاده باید یک کتاب داشته باشد و ما وظیفه داریم در این زمینه تلاش کنیم تا خاطرات آزادگان به ثبت برسد.

سردار ملکی گفت: امروز علاوه بر آزادگان دفاع مقدس از تعداد 8 نفر از آزادگان سیاسی در این مراسم تجلیل می‌شوند.

در پایان این مراسم، از تعداد 90 آزاده استان مازندران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز