خبرگزاری کار ایران

در مراسم تجلیل از کارگران بازنشسته مطرح شد؛

بیمه تکمیلی نوعی رانت است/پیشکسوتان جامعه کارگری در اوضاع وخیم مالی گرفتار شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۹۵

درمراسم تکریم بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران( پیشکسوتان جامعه کارگری) از وضعیت معیشتی این قشر جامعه به شدت انتقاد شد.

به گزارش ایلنا" از قائمشهر؛ نصرالله دریابیگی در این مراسم که جمعی از مسئولان استان و شهرستان و همچنین روسای کانون های بازنشستگان تامین اجتماعی استان مازندران حضور داشتند؛ با اشاره به نقش آفرینی کارگران درعرصه های مختلف انقلاب، جنگ تحمیلی و دوران سازندگی گفت: شایسته نیست که کارگران دیروز و پیشکسوتان امروز در اوضاع وخیم اقتصادی ومعیشتی به سرببرند.

او گفت: افزایش 57 درصدی مزد کارگران و افزایش مستمری بازنشستگان درجنگ نابرابر فقر وغنا رنگ باخته وامروزجامعه تولیدی وبازنشستگی با سیلی صورت خود را سرخ نگاه می دارند.

دریابیگی با انتقاد شدید از اجرا نشدن کامل قانون الزام درمان توسط تامین اجتماعی بیمه تکمیلی را نوعی رانت توصیف کرد وگفت: چرا سازمان تامین اجتماعی ازاجرای قانون الزام درمان رایگان طفره می رود و کارگران و بازنشستگان باید هزینه های سنگین درمان را خودشان متقبل شوند.

 

تامین اجتماعی مازندران ماهانه 200 میلیارد تومان کم می آورد

دریافت کنندگان بیمه بیکاری 4 برابرشدند

سرپرست تامین اجتماعی مازندران گفت: بین درآمدها وهزینه های تامین اجتماعی 200 میلیارد تومان فاصله وجود دارد.

در ادامه  "حسن فلاح"  گفت: شرایط کرونایی باعث شکاف بین درآمدها وهزینه ها درتامین اجتماعی شد.

به گفته وی سال گذشته درحالی که 600 میلیارد تومان برای پرداخت تعهدات بلند مدت ازجمله مستمری بازنشستگان هزینه می شد؛ سهم درمان 100 میلیارد تومان وکمترازاین مبلغ برای سایرهزینه ها ومن جمله بیه بیکاری بود .

مدیر کل تامین اجتماعی مازندران گفت: آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در مازندران در شرایط کرونا 4 برابر بیشتر شد و امیدواریم این شرایط در سال جدید بهبود پیدا کند.

وی وعده داد که افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ازاردیبهشت 1401 عملیاتی شده وطرح همسان سازی نیزاجرایی گردد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،در پایان این مراسم از مدیران سابق تامین اجتماعی،مدیریت درمان تامین اجتماعی استان و روسای کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سراسر استان تجلیل شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز