خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

هفت دهک جامعه مشکل معیشت دارند/ برنامه ریزی دقیق راه حل مشکل اقتصاد و معیشت

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۵۳

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هفت دهک اول جامعه اوضاع خوبی به لحاظ معیشتی ندارند، افزود: در نشست مجلس با دولت مقرر شد بسته های حمایتی به این قشر از جامعه تعلق گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی بابایی کارنامی بعدازظهر امروز جمعه در سی و سومین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کارگر و تولید استان مازندران و نشست صمیمی با تشکل های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران از وجود 44 میلیون کارگر در کشور خبر داد و کارگران را نماد توسعه و پیشرفت جامعه دانست که باید به خوبی از آنان قدردانی شود.

وی به مشکلات جامعه کارگری اشاره کرد و افزود: مشکلات کارگری تنها مربوط به کارفرمایان نیست بلکه دولتمردان نیز در آن نقش مهمی دارند.

نماینده مردم ساری و میاندورد در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل حوزه کارگری تنها به شهر یا استان نیست بلکه بخشی از آنها ملی است که باید بصورت ملی حل شود.

بابایی کارنامی تصریح کرد: همه ما  در جامعه ای که زندگی می کنیم کارگر هستیم  قدر کارگران را بدانیم و با قانون و برنامه ریزی اوضاع  رفاه، معیشت و اقتصادی این قشر زحمتکش را بهتر کنیم.

وی با بیان اینکه هفت دهک اول جامعه اوضاع خوبی به لحاظ معیشتی ندارند، افزود: در نشست  مجلس با دولت مقرر شد بسته های حمایتی به این قشر از جامعه تعلق گیرد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در خانه ملت گفت: از استاندار  درخواست داریم نشست تخصصی با کارگران و کارفرمایان برگزار کند تا مشکلات اساسی این دوقشر مطرح و رسیدگی شود.

در ادامه درواری به نقش کارفرمان و کارگران در جامعه اشاره کرد و گفت: نقش تشکل ها در توسعه اقتصاد انکارناپذیر است.

وی با یادآوری اینکه مبارزه با فساد شعار استاندار مازندران است، افزود: در جوامع اروپایی تشکل های آزاد و مطبوعات نقش مهمی در کاهش فساد دارند.

رئیس کانون انجمن کارفرمایان مازندران با بیان اینکه تشکل ها را در تنظیم امور اقتصادی مهم دانست و گفت: پالایش وضعیت موجود به عهده عناصر کارگری و کارفرمایی است. از تجربیات این گروه می توان در بهبود شرایط موجود و توسعه اقتصادی بهره برد.

درواری افزود: بسیاری از افراد قرارداد موقت را جزء چالش های مهم جامعه کارگری یاد می کنند اما من باور دارم که اگر کارگری خوب کار کند هیچ کارفرمایی حاضر نیست او را از دست بدهد.

وی ادامه داد: اگر ثبات قیمت وجود داشته باشد و یا تحریم ها از بین برود بی شک قراردادها نیز بلند مدت می شود کلرفرما نمی تواند حتی یک سال دیگر را با توجه به تورم افسار گریخته پیش بینی کند.

درواری به افزایش 56 درصدی حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: حتی اگر این مبلغ بیش از این هم بود باز هم افزایش قیمت ها پاسخگوی نیازهای کارگران نبود.

وی خواستار نشست صمیمی کارفرمایان و جامعه کارگری با استاندار مازندران برای بررسی برخی مسائل پیش رو شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز