خبرگزاری کار ایران

با دستور دادستانی کل کشور:

ادامه فعالیت مجتمع پتروشیمی میانکاله متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۸۲۷۴

دادستانی کل کشور مقرر کرده است جلوی هرگونه فعالیت و ساخت‌وساز مجتمع پتروشیمی میانکاله گرفته شود؛ دادستان مرکز استان نیز دستور را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: احداث پتروشیمی میانکاله منوط به داشتن مجوز‌ها لازم ازجمله مجوز‌های زیست‌محیطی است و دادستانی کل کشور و معاونت امور عامه مقرر کردند که جلوی هرگونه فعالیت و ساخت‌وساز این مجتمع گرفته شود.

حجت‌الاسلام اکبری افزود: برخلاف آنچه شایعه شده است دستگاه قضایی استان هیچ دستوری مبنی بر ادامه فعالیت این مجتمع نداده است و تا زمانی که مجوز محیط‌زیست صادر نشود، هیچ‌کس حق ندارد ساخت‌وساز پتروشیمی میانکاله را از سر بگیرد.

رئیس دادگستری مازندران گفت: چنانچه مشاهده شود که دستورات نادیده گرفته می‌شود با قاطعیت جلوی آنان گرفته و با متخلفان برخورد شدید قانونی خواهد شد

حجت‌الاسلام اکبری افزود: در خصوص تملک دامداران و افراد دیگر در این عرصه نیز منابع طبیعی و دستگاه قضایی پیگیری خواهد کرد که حقی از هیچ فردی ضایع نشود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور دو روز قبل در ابلاغ رسمی توقف اجرای این طرح را به دلیل نداشتن مجوز‌های زیست‌محیطی خواستار شد، اما تصاویر دریافتی نشان می‌دهد سرمایه‌گذار باوجود نامه رسمی، همچنان نسبت به توقف اجرای پروژه اقدام نکرده است.

خبر ساخت مجتمع پتروشیمی میانکاله با سرمایه‌گذاری ۳۷۰ میلیون دلار نخستین بار در تیرماه پارسال توسط استاندار وقت مازندران اعلام، اما چون این طرح هنوز روی کاغذ بود مخالفتی با آن نشده بود.

20 اسفند پارسال و هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به مازندران کلنگ اجرای این طرح توسط وزیر کشور به زمین زده شد و سرمایه‌گذار عملیاتی عمرانی را در زمین‌هایی که اختیار او قرار داده بودند را آغاز کرد و بعد از اعلام رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست در خصوص اینکه این مجتمع مجوز‌های زیست‌محیطی را نگرفته است واکنش‌های فعالان زیست‌محیطی نیز در مخالفت با ساخت آن آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز