خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی:

ساخت سد فینسک متوقف شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۶۴۷۹

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی گفت: ساخت سد فینسک با پیگیری‌های مستمر نمایندگان مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی و سازمان‌های مردم نهاد به صورت موقت متوقف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، منصور علی زارعی صبح امروز شنبه در نشست با خبرنگاران مطالبه گری را یکی از ویژگی‌های مهم انقلاب دانست و گفت: مشارکت و مطالبه دو مزیت مهم و پیوسته هستند و همه آحاد مردم حق مطالبه گری دارند.

وی انقلابی بودن، عدالت، حل مشکلات معیشتی مردم، حضور میدانی را از ویژگی‌های دولت و مجلس عنوان کرد و افزود: مردم از این دو نهاد انتظار پاسخگویی به‌موقع نیازها و مطالبات دارند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ریل‌گذاری مناسب در مجلس و دولت در حال شکل‌گیری است، گفت: نگاه مجلس به سمت عدالت ورزی است و پیش‌بینی می‌شود آینده مطمئنی را در پیش روداریم.

زارعی بابیان اینکه پاک دستی و صداقت باید جزء ویژگی‌های مدیران جمهوری اسلامی باشد اگر غیرازاین باشد باید مطالبه گری و پیگیری جدی شود، ادامه داد: مجلس دستگاه نظارتی و قانون‌گذاری است و دستگاه اجرایی باید تاوان عدم کارکرد خود را بپردازد و اگر نمایندگان به سمت نظارت روند، موفقیت آن‌ها بیشتر خواهد بود.

وی به‌کارگیری استعدادهای قوی، نخبگان و اعضای شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه کشور مهم دانست و افزود: مقام معظم رهبری پیوند نخبگان و دانش را مطرح کردند که درنهایت به اقتصاد مقاومتی مبدل شد؛ اگر ما در حوزه‌های مختلف به سمت دانش نرویم موفق نخواهیم بود زیرا مؤلفه‌های اصلی نظام ما دانش است.

زارعی بابیان اینکه ما در کشور نظام اقتصادی مناسب نداریم، افزود: کمسیون‌های مجلس در حوزه گرانی و تورم جدی ورود پیدا کردند به دلیل عدم دانش‌بنیان بودن بیش از 90 درصد نیازهای کشور وارداتی است.

وی افزایش اشتغال و ضریب بهره‌وری را راهکار پیشگیری از تورم دانست و تصریح کرد: باید ضریب کشت را افزایش داده و همچنین هزینه تولید را با استفاده از دانش و فناوری کاهش دهیم تا جلوی تورم گرفته شود.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس دستگاه نظارتی و قانون‌گذاری است، دستگاه‌های اجرایی باید تاوان عدم کارکرد خود را بپردازند؛ اگر نمایندگان به سمت نظارت بروند موفقیت افزون می‌شود.

وی، نظارت بر امور را مناسبت‌ترین روش برشمرد و ادامه داد: باید به سمت تفکیک قوا که در قانون اساسی وجود دارد، پیش رویم و به‌جای پرداختن به تاریکخانه‌ها، باید مطالبه گری کنیم.

 زارعی در خصوص روند ساخت سد فینسک توضیح داد: این طرح در برنامه پنجم و ششم طرح و درنهایت قانون شد و مجوز اولیه آن در دوره آقای شاعری که در محیط‌زیست بودند، داده‌شده است و اولین سؤالم در مجلس از وزیر نیرو درباره این سد بوده است.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع عدم ساخت فینسک مطالبه گری شده است، ساخت این سد برای سرشاخه‌های آبی استان مضر است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی افزود: مباحث نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بحث اجرا نشدن این طرح از سر مسائل احساسی نیست بلکه با رویکرد کارشناسی جلوی اجرای سد فینسک را به شکل کنونی خواهیم گرفت.

زارعی ادامه داد: صدها ساعت برای اجرا نشدن طرح سد فینسک وقت گذاشتیم و این روند به‌طور حتم ادامه خواهد یافت و مطالبات جدی مردم مازندران در این حوزه با جدیت در دست پیگیری است.

وی گفت: بودجه سد فینسک قانونی شده و سه سال برای آن اعتبار گذاشته می‌شود اما با مطالبه گری ساخت سد به‌صورت موقت متوقف‌شده است.

ساخت سد فینسک بر روی سرشاخه‌های رودخانه تجن واقع در منطقه جغرافیایی استان سمنان از سال ۱۳۸۹ در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت و در دولت دهم بودجه مطالعاتی دریافت کرد، اما طی یک دهه اخیر بارها با افت‌وخیز همراه شد تا این‌که در یک سال گذشته بحث ساخت آن با اجرای عملیات عمرانی جدی‌تر از گذشته شد.

نماینده مردم شهرستان‌های ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که شاخص جمع‌آوری آب سطحی در مازندران ۱۰ درصد است درحالی‌که این رقم در کشور حدود ۴۰ است، گفت: در حوزه آب و فاضلاب مازندران مشکلات زیادی وجود دارد که به‌صورت مستمر از استاندار و مسئولان امر برای گره‌گشایی از این مشکلات مطالبه گری می‌کنیم.

وی گفت: باوجود مشکلات زیادی که در حوزه اشتغال استان وجود دارد اما طی این مدت حتی یک جلسه کارگروه اشتغال در مازندران تشکیل نشد که این‌یک ضعف اساسی است و گرفتاری‌های مردم را با جدیت همواره به استاندار و مسئولان اجرایی گوشزد می‌کنیم.

زارعی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته قیمت کود شیمیایی 45 درصد کاهش یافت و زهکشی 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی بااعتبار 40 هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز