خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع‌دستی مازندران :

رویداد بین‌المللی «ساری 2022» فرصت برندسازی صنایع‌دستی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۹۳۹

معاون صنایع‌دستی مازندران گفت: رویداد بین‌المللی «ساری 2022» را فرصتی مناسب برای برندسازی صنایع‌دستی استان معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، حسین ایزدی با اشاره به برگزاری سراسری نمایشگاه صنایع‌دستی در مازندران گفت: امسال با کاهش آسیب کرونا توانستیم نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی را در 23 نقطه که بیشتر آنها شهرستان‌های مهم ما بودند برگزار کنیم. در برخی شهرها 2 تا 3 نمایشگاه برپا است و همچنین حسب دستور استاندار در شورای برنامه‌ریزی استان، در مبادی ورودی و خروجی تمامی شهرهای مازندران غرفه‌های صنایع‌دستی آماده فروش محصولات هستند. این غرفه‌ها از شرقی‌ترین نقطه استان یعنی گلوگاه تا غرب در رامسر، در قالب کارهای زنده یا همان ورکشاپ صنایع‌دستی، سوغات و گل‌وگیاه بومی استان تولید، عرضه و فروش دارند. برخی بازارچه‌های ما ملی هستند، در نوشهر بیش از 100 غرفه داریم.

وی افزود: نمونه دیگر این بازارچه را با 100 غرفه در بوستان ملل ساری داریم که در همین ایام افتتاح خواهد شد. همچنین نمایشگاه‌های مشابه در نور، چالوس، هچیرود و عباس‌آباد بهشهر با حضور هنرمندان اصیل استان برقرار است.

معاون صنایع‌دستی مازندران با اشاره به عدم برپایی نمایشگاه و خُسران صنعتگران در دو سال گذشته گفت: با شیوع و اثرگذاری کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، با کاهش تولید و فروش صنعتگران و هنرمندان روبه‌رو بودیم، باتوجه‌به گسیل شدن مسافران به‌سوی مازندران این پیش‌بینی وجود دارد که تعداد بیشتری از گردشگران به مازندران سفر خواهند کرد، درنتیجه نمایشگاه‌های امسال بهترین جایگاه برای جبران خسارت دو سال گذشته خواهد بود.

ایزدی از برگزاری رویداد ساری 2022 در بهار سال جاری خبر داد و افزود: گام بلند ما به‌سوی باز زنده‌سازی، برندسازی و تولید در راستای رویداد بین‌المللی ساری 2022 پایتخت گردشگری خواهد بود، این رویداد بسیار برای ما حائز اهمیت و به‌نوعی بحث اعتبار و آبروی استان در میان است، باتوجه‌به این که تولیدات ما توانایی کمی و کیفی لازم برای رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی در عرصه جهانی دارند، این رویداد بهترین فرصت برای سنجش و درخشش هنرمندان ما خواهد بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز