خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تولید دانش بنیان را جایگزین اقتصاد سنتی نفت محور کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۶۸۹

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال جدید گفت: اقتصاد سنتی نفت محور باید جای خود را به تولید دانش بنیان و اشتغال زا دهد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه امروز ساری نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کرد و گفت:  باید از نظام تربیتی درست پیروی و تبعیت کرد.

وی با تاکید براینکه عدم نامگذاری اسامی اسلامی نوعی هجمه به فرهنگ دینی خانواده‌ها محسوب می‌شود، با گرامیداشت سال نو و نوروز افزود: باید کوچه‌ها و خیابان‌ها را به نام ائمه و معصومان کنیم و فرار از اساسی اهل بیت خیانت محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه مازندران با بیان اینکه در سال نو باید توحید و ایمان را قوی کرد، گفت: در سال نو نباید بساط گناه را پهن کرد درحالی که باید شکر خدا کرد و به مبدا و معاد توجه کنیم.

آیت الله لائینی نوروز را درس خداشناسی و معادشناسی دانست و افزود: خداوندی که زمین را زنده کرد، مرده‌ها را زنده می‌کند و نوروز و نوشدن نشان می‌دهد که مبدا و معادی وجود دارد.

وی به یاد امام زمان (عج) بودن را درس دیگری از نو شدن برشمرد و گفت: با فرج منجی عالم بشریت، زمان و زمان و انسان‌ها زنده می‌شوند و عالم با ظهور امن و امان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با اشاره به شعار سال جاری وتوجه به تولید، افزود: تولیدی که دانش بنیان و اشتغال زا باشد مورد توجه است و مسئولان باید توجه داشته باشند ثروت را از علم به دست آوردند نه نفت.

وی تاکید کرد: اقتصاد سنتی نفت محور جای خود را به اقتصاد دانش پایه دهد و کشاورزی ما نیز به این سمت برود و آن را به معیارهای دانش بنیان برای افزایش بهره وری و استفاده درست از آب و خاک گره زنیم.

امام جمعه ساری ذخیره سازی آب و استفاده از آب‌های شیرینی که به دریا می‌ریزد را الزامی دانست و گفت: باید تولید دانش بنیان مورد توجه باشد.

وی با تسلیت رحلت آیت الله ری شهری گفت: ایشان به جریان‌های پیچیده و خطرناک از جمله مهدی هاشمی‌ها مقابله کرد و و آیت الله ری شهری با پیچیده‌ترین پروژه‌های ضد انقلابی مبارزه کرد و ۹۵ جلد آثار علمی از وی به یادگار گذاشت و از دست دادن انسان‌هایی نظیر آیت الله ری شهری و رودباری نوعی خسارت محسوب می‌شود.

امام جمعه ساری با اشاره به سفر رئیس جمهور و دولت به استان گفت: بخش‌هایی از مصوبات و بودجه‌های سفر تخصیص یافته است و مبارزه با زمینخواری و جنگل خواری در دستور کار قرار گرفت و ۲۰۰ تا ۳۰۰ مورد از تجاوزات جدید شناسایی شده است.

آیت الله لائینی با تاکید براینکه باید با بیت‌المال حیف و میل شده برگشت داده شود، اقدام دولت و مسئولان استانی برای مقابله با تصرف عرصه‌های طبیعی را ارزنده توصیف کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز