خبرگزاری کار ایران

یک مدرس دانشگاه:

هیچ محدودیتی برای زنان در جامعه وجود ندارد/نقش موثر زنان در اقتصاد کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۲۱۹

یک مدرس دانشگاه گفت: هیچ محدودیتی برای زنان وجود ندارد چرا که زنان جامعه امروز ما درتمامی عرصه ها ازجمله صحنه های سیاسی، حق رای و دیگر زمینه ها حضور فعال دارند.

به گزارش " ایلنا" ،"مهرانگیز مدانلو"  با اشاره به  نامگذاری "هشتم مارس" به عنوان روز جهانی زن، اظهارداشت: این روز در واقع نقطه کانونی جنبش زنان  در سال ۱۸۵۷ میلادی در شهر نیویورک آمریکاست که زنان کارگر کارخانه فابریکه نساجی کتان برای اعتراض علیه شرایط بسیار سخت کاری و وضعیت اقتصادی خود دست به اعتراض و اعتصاب زدند.

وی تصریح کرد: در سال ۱۹۰۸ در بزرگداشت این روز اعتراضاتی صورت گرفت ودریکی ازواحدها متاسفانه صاحب کارخانه  زنان معترض را در قسمتی از کارخانه زندانی و بنا به دلایلی آن قسمت دچار حریق و آتش سوزی و حدود ۱۲۹ زن معترض دچار سوختگی و در آتش سوختند.

این مدرس دانشگاه با بیان اینکه به  همین دلیل ۸ مارس، روز مبارزه زنانه علیه بی عدالتی و فشار علیه آنها در خاطره ها باقی ماند، گفت: در سال ۱۹۷۷ سازمان ملل این روز را روز حقوق زنان و صلح بین الملل به رسمیت می شناسد که یک ابزار سیاسی در دست این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه در اسلام جایگاه زن با مرد از نظر مقام انسانی و رسیدن به کمال هیچ فرقی ندارد، افزود: هیچ محدودیتی برای زنان جامعه  ماوجود ندارد چرا که زنان در خلق حماسه سیاسی، حق رای و دیگر زمینه ها حضور فعال دارند.

مدانلو‌ بیان کرد:  برای سیدن به رشد و کمال ممکن است ابزاری که استفاده می کنیم متفاوت باشد، اما مسیر یکی است.

 وی اظهارداشت: در اسلام و احکام اسلامی هیچ محدودیتی نسبت به زنان نداریم بلکه نگاه آنها بسیار زیباست.

این مدرس دانشگاه در خصوص نگاه ایران و کشورهای دیگر به زنان، گفت: نگاه به جایگاه زنان در ایران بسیار زیباست اما در کشورهای مثل عربستان، هندوستان، افغانستان و پاکستان اینگونه نیست.

وی عنوان کرد: منکر ضعف قوانین و اجرای آن نیستم اما احکام اسلامی هیچ مشکلی دررابطه  با زنان ندارد.

او ادامه داد: زنان نیمی از جمعیت جامعه اند و می توانند نقش موثر و سازنده ای در اقتصاد کشور داشته باشد، مدانلو دراین خصوص تصریح کرد: نیمی از منابع انسانی جامعه را زنان تشکیل می دهند و در تولید ثروت و تربیت و پرورش فرزندان برای جامعه نقش موثری دارند.

وی عنوان کرد: اگر ما زنان جایگاه خود را در جامعه خوب بشناسیم اجازه نمی‌دهیم هیچگونه سوء استفاده ای ازآنان به عمل آید.

این مدرس دانشگاه در خصوص تبعیض جنسیتی، خاطرنشان کرد: عدم شناخت صحیح  از اسلام و احکام اسلامی به تبعیض جنسیتی دامن زده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز