خبرگزاری کار ایران

در اطلاعیه‌ای:

هواشناسی برای شرایط جوی مازندران هشدار زرد اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۴۰۹

هواشناسی مازندران در اطلاعیه‌ای نسبت به وزش باد شدید و بارندگی از امشب پنج‌شنبه تا جمعه‌شب فردا هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، هواشناسی مازندران روز چهارشنبه با اعلام هشدار سطح زرد، پیش‌بینی کرد که از امشب پنجشنبه 12 اسفند تا فردا جمعه 13 اسفندماه با وزش باد شدید موقتی گاهی با رگبار و باران و احتمال رعدوبرق همراه است.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که این سامانه جدید به‌ویژه ارتفاعات استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و به سازه‌های کم مقاوم آسیب می‌زند، احتمال ریزش سنگ در جاده‌ها و محورهای کوهستانی در این مدت دور از انتظار نیست.

در این اطلاعیه توصیه‌شده مقاوم‌سازی سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و انجام سایر اقدامات پیشگیرانه نیز ضروری است.

هواشناسی مازندران همچنین با اعلام وضعیت هشدار سطح زرد، هرگونه فعالیت دریایی به‌ویژه برای صید و شنا در خزر را در این استان از بعدازظهر امروز پنج‌شنبه 12 تا ظهر شنبه 14 اسفندماه ناامن اعلام کرد.

بر اساس ارزیابی‌های ماهواره‌ای و پایش نقشه‌های شکل‌گیری جریان‌های شمالی سطح زمین، از امشب وزش باد نسبتاً شدید و مواج شدن دریا پیش‌بینی می‌شود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیشینه سرعت باد تا 18 متر بر ثانیه و بیشینه ارتفاع موج در مناطق نزدیک به ساحل تا دو و نیم متر و در مناطق دور از ساحل تا 3.۵ متر خواهد بود.

بر همین اساس نیز احتمال پاره شدن تورهای صیادی، غرق شدن شناورهای کوچک، اختلال در تردد شناورهای متوسط و بزرگ، اختلال در فعالیت‌های بندری و تخلیه و بارگیری غیرمجاز وجود دارد.

در این اطلاعیه بر اجتناب از صیادی، مراقبت در تردد شناورها در اسکله، تخلیه و بارگیری توصیه‌شده و صیادان و فعالان حوزه شیلات نیز از حضور در دریا بپرهیزند.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز