خبرگزاری کار ایران

امید فر خبرداد؛

افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۳۹۳۹

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به پایداری جو، از امروز تا بعد از ظهر چهارشنبه غلظت و انباشت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی این استان به ویژه تبریز افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، محمد امیدفر، در جمع خبرنگاران افزود: این وضعیت موجب کاهش کیفیت هوا به ویژه در شهرهای پرجمعیت و صنعتی استان شده و در برخی نواحی با مه رقیق و غبار محلی همراه است.

وی اظهار داشت: در این مدت، شاخص کیفیت هوا در حد ناسالم برای گروه های حساس و در برخی ساعات ناسالم برای تمام گروه ها به ویژه در تبریز افزایش می یابد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی توصیه کرد تمامی گروه های سنی به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی و تنفسی، امروز و فردا از تردد غیرضروری در سطح شهر به ویژه مناطق آلوده خودداری کنند.

امیدفر، مدیریت و کاهش تردد خودروها، مدیریت سوخت و زمان فعالیت واحدهای صنعتی در سطح و حومه تبریز و عدم انجام فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت استان را خواستار شد.

وی یادآوری کرد: از اواخر فردا چهارشنبه با نفوذ سامانه جدید بارشی به استان و ناپایداری جو بر میزان ابرها افزوده شده و موجب وزش باد تا گاهی نسبتا شدید، بارش باران و برف و بروز مه می شود.

امیدفر، با اشاره به کاهش نسبی دما از اواخر چهارشنبه، افزود: با بروز این وضعیت، اختلال در تردد، کولاک برف، لغزندگی جاده ها، مه گرفتگی و کاهش دید افقی پیش بینی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز