خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران :

آزادسازی سواحل دریای خزر گامی بلند برای توسعه اقتصاد دریامحور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۱۰۰۲

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران دستور رئیس‌جمهوری برای آزادسازی سواحل دریای خزر را گامی بلند برای توسعه اقتصاد دریامحور دانست و گفت: آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در مازندران بستر ساماندهی سواحل برای فعال کردن اقتصاد دریامحور است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، رضا علیخانی عصر سه‌شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل که با حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ساری برگزار شد، گفت: برنامه‌های متنوعی بعد از آزادسازی تمامی خط کنار ساحلی در مازندران تدارک دیده‌شده که هدف آن‌ها توسعه اقتصادی دریامحور با پیوست های اجتماعی و فرهنگی با محوریت منفعت مردم است.

وی بابیان این‌که ساماندهی سواحل، ایجاد مسیر تردد در خط کناری ساحلی و اجرای طرح‌های اقتصادی و توسعه صنعت دریایی ازجمله برنامه‌های کاربردی بعد از آزادسازی حریم ۶۰ متری دریا در مازندران خواهد بود، افزود: برای اجرای دقیق این طرح همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و خدماتی ضرورت دارد.

معاون استاندار مازندران آزادسازی حریم دریا را مطالبه عمومی مردم مازندران برشمرد و گفت: رئیس‌جمهور محترم هم با دستور صریح خود به‌خوبی به این مطالبه عمومی مازندرانی‌ها پاسخ دادند و بر اجرای آن با تعیین ضرب‌الاجل تأکید کردند و همه شهرستان‌ها باید طبق زمان‌بندی نسبت اجرای دقیق دستور رئیس‌جمهور اقدام کنند.

وی افزود: همواره مردم در استفاده از عرصه‌های طبیعی مازندران به دلیل در اختیار قرار گرفتن بخش از این استعدادهای خدادادی مانند سواحل در اختیار بخش خصوصی و دیگر بخش‌ها احساس تبعیض می‌کردند که دولت درصد رفع این تبعیض‌ها است.

علیخانی گفت: نظارت‌های زمینی و هوایی در نحوه آزادسازی سواحل در مازندران با همراهی دستگاه‌های نظامی، انتظامی و اجرایی در دست انجام است و در آینده نزدیک طبق برنامه‌ریزی فرایند این کار به پایان خواهد رسید.

معاون استاندار مازندران بابیان این‌که انسداد بخشی از سواحل در بخش‌های مختلف در سال‌های گذشته باعث شده بود که مازندران از دریا به معنای واقعی در بخش اقتصادی و گردشگری بهره نبرد، افزود: به‌طور حتم این چالش و دغدغه‌ها با آزادسازی سواحل با توسعه گردشگری دریا برطرف می‌شود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز