خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

سرمایه‌گذاری هدف‌دار، اقتصاد مازندران را متحول می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۴۷۲

استاندار مازندران گفت: تلاش داریم با توسعه سرمایه‌گذاری هدفمند، اقتصاد مازندران را شکوفا کنیم. ‎

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سید محمود حسینی پور، در برنامه زنده مازرونی شو سیمای مرکز تبرستان در سخن با مردم بابیان این‌که در انتخاب مدیران به دنبال کیفیت و گزینش افرادی هستیم که برنامه‌های تحولی استان را به‌پیش ببرند، گفت: تلاش داریم با توسعه سرمایه‌گذاری هدفمند، اقتصاد مازندران را شکوفا کنیم. ‎

وی با اشاره به این‌که میز خدمت به مردم همیشه ساری و جاری است، بیان داشت: مدیران در چرخش مدیریتی در گردش‌اند و این‌که بگوییم همه باید بروند خارج از عدالت است و اینکه همه را با یک نگاه ببینیم‌ قابل‌قبول نیست. جامعه باید قدردان مدیران خدوم باشد و انتخاب مدیران باید بر اساس رأی مردم باشد. افراد برای کسب کرسی‌های مدیریتی علاوه بر پایبندی به شعارهای دولت در خدمت به مردم و توسعه کشور، از تخصص لازم‌ باید برخوردار باشند.

استاندار مازندران گفت: استاندار مازندران بابیان این‌که در انتخاب مدیران تسلیم‌ فشارها نخواهیم‌ شد، افزود: فضای استان را نباید به سمتی ببریم که دقت را فدای شتاب کنیم، چراکه برای اجرای برنامه‌های تحولی نیازمند مدیران و نگاه‌های تحول‌آفرین هستیم.

وی بابیان این‌که در بودجه سال آینده رشد ۸ درصدی برای استان هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی پروژه‌های مهم اثرگذار موردتوجه است. توسعه ریلی استان و ایجاد منوریل در شهرهای دارای قابلیت گردشگری در دستور کار قرارگرفته است و امیدواریم این طرح مهم به نتیجه برسد.

حسینی پور با اشاره به این‌که احداث اتوبان ساحلی از گلوگاه تا رامسر در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: همایشی در بهار ۱۴۰۱ با حضور سرمایه‌گذارانی که مایل به سرمایه‌گذاری در مازندران هستند، برگزار خواهد شد. باید با سرمایه‌گذاران صادق باشیم‌ و قواعد سرمایه‌گذاری را رعایت کنیم. با سرمایه‌گذاری‌های هدف‌دار، مازندران را شکوفا کنیم.

استاندار مازندران، گفت: بنا داریم با ایجاد تحول در ساختار اداری استان و استقرار میزی در ادارات استان، امنیت‌ سرمایه‌گذاری را تأمین کنیم.

در مورد منافع مردم با احدی تعارف نداریم

وی در بخش دیگر سخنان خود، عدم صنعتی شدن کشاورزی را از مشکلات مهم این بخش عنوان کرد و گفت: کشاورزی استان با توجه به مزیت‌های این بخش با صنعتی شدن شکوفا می‌شود.

حسینی پور بابیان اینکه نسبت به شناسایی چالش‌های استان توجه ویژه‌ای داریم، افزود: مشاوران و کارشناسان خبره را برای این مهم از ابتدای کار فعال کردیم و نظام مسائل استان جمع‌بندی کردیم.

استاندار مازندران، چالش‌های مازندران را در دو بعد تصمیمات ملی و فرآیند مدیریتی استان ارزیابی کرد و گفت: برای اعتلا و توسعه استان، باید سند دقیق راهبردی که قابلیت تغییر نداشته باشد و از ریل توسعه با تغییر مدیران خارج نشود، تهیه و تدوین شود.

حسینی پور افزود: طی دولت‌های مختلف به اقتضای تغییر نگرش دولت‌ها، سند‌های آمایش تنظیم‌شده است و متأسفانه نقش بارز و مؤثر مردم در این سند‌ها ملاحظه نشده است.

وی ادامه داد: افسوس که مازندران را همواره به‌عنوان یک استان مصرف‌کننده دیدند و زمانی می‌توانیم استان مقصد گردشگری باشیم که مردم شادابی داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در استان، با اشاره به این‌که در حوزه ساختاری، اقداماتی را با کمک نمایندگان مجلس ترسیم کردیم و رئیس‌جمهور محبوب، علاقه زیادی به مازندران دارند و از بنده خواستند مسائل توسعه‌ای این استان را ترسیم کنم، عنوان کرد: ساختار اداری مازندران نیازمند یک تحول اساسی برای چابک سازی است. در خصوص منافع مردم با احدی تعارف نداریم و ماهیت جریان فساد در استان را در صورت لزوم به مردم اعلام می‌کنیم.

حسینی پور افزود: واقعیت‌های جامعه را باید مردم بدانند. میزان رضایت از دستگاه‌های اداری باید از مردم نظرخواهی شود و مصادر اصلی مدیریتی باید به مردم واگذار شود. استان مازندران با تاریخ ارزشمندش که موردتقدیر مقام معظم رهبری قرارگرفته است، نباید مشکلی داشته باشد. چالش‌های استان قابلیت حل شدن دارد.

استاندار مازندران بابیان اینکه هوشمند سازی سیستم اداری باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید به سمت دولت الکترونیک برویم و مطالعات شهر هوشمند را آغاز کردیم که با توجه به مقصد گردشگری بودن این مهم ضروری است. شفافیت در همه عرصه‌های استان باید اجرایی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز