خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران:

سند ارتقای وضعیت زنان استان تدوین شد / توانمندسازی ۸۳۲ نفر از بانوان فارغ‌التحصیل مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۱۲۶

سمیه قاسمی طوسی، از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد و گفت: هدف نهایی این سند رسیدن به عدالت جنسیتی، ارتقا و بهبود وضعیت زنان از طریق آگاهی‌بخشی، توان‌بخشی و افزایش مشارکت‌پذیری آنان در عرصه‌های مختلف اجتماع است. ‎

به گزارش خبرگزاری ایلنا، سمیه قاسمی طوسی با اشاره به برگزاری نشست دوروزه مدیران کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور، گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت زنان استان و طرح‌هایی که در این حوزه در استان مازندران انجام و طرح‌ها و برنامه‌هایی که باهدف توانمندسازی و آگاهی بخشی به زنان انجام شد، تشریح شد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده در این نشست از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان خبر داد و افزود: هدف نهایی این سند رسیدن به عدالت جنسیتی، ارتقا و بهبود وضعیت زنان از طریق آگاهی‌بخشی، توان‌بخشی و افزایش مشارکت‌پذیری آنان در عرصه‌های مختلف اجتماع است.

قاسمی طوسی اظهار کرد: این سند پس از تصویب به دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شد تا برنامه‌های اجرایی خود را بر اساس برنامه عملیاتی تدوین‌شده در سند اجرایی نمایند.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مازندران گفت: توانمندسازی بیش از ۸۳۲ نفر از مشاورین و فارغ‌التحصیلان حوزه‌های روانشناسی، جامعه‌شناسی، حوزوی، خانواده، اعضا سمن‌ها و ... به‌عنوان تسهیلگران، توانمند‌سازی ۶۰۰ نفر از سمن‌های فعال در حوزه کودک، کارشناسان مراکز بهداشت، مشاورین اورژانس‌های اجتماعی، دهیاران و بخشداران، نمایندگان امور بانوان و خانواده فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در راستای آموزش قانون حمایت از اطفال و نوجوانان در قالب آموزش‌های استانی و ملی اجرایی شد.

 وی گفت: توانمندسازی حدود ۲هزار نفر از بانوان در مناطق کم برخوردار باهدف ارتقای آگاهی و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و خانواده‌ها و نیز افزایش تاب‌آوری اجتماعی برخی از برنامه‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری مازندران در این راستا بود.

قاسمی طوسی ظرفیت اقتصادی در میان بانوان استان را یک راهبرد توسعه‌ای اشاره کرد و یادآور شد: توانمند‌سازی اقتصادی بیش از ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار با طرح‌های مشاغل خانگی و آموزش برای ایجاد، بارازیابی و تداوم فعالیت در فروشگاه‌های مجازی، اعطای تسهیلات حمایتی به ۱۶۳۸ نفر به مبلغ ۴۸.۹۶ میلیارد ریال در قالب قرض‌الحسنه ازجمله اقدامات مهم این حوزه بود.

وی افزود: به ۳۰۵ نفر به مبلغ ۹۴ میلیارد ریال در جهت حمایت از اشتغال و حمایت از ۳ کارگاه تولیدی ماسک و گان برای دریافت سیب سلامت و مجوزهای لازم و اشتغال‌ زایی برای حدود ۵۰۰ نفر از بانوان خصوصا بانوان سرپرست خانوار و حمایت از ۵۷ صندوق اعتباری خرد زنان روستا برای دریافت وام کم بهره به مبلغ ۱۹۰۵۰ میلیون ریال و در نهایت برگزاری ۸۳ نمایشگاه از توانمندی‌های بانوان بخشی از اقدامات ما در این حوزه بود.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز