خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد:

طرح‌های علمی و فرهنگی باید پیوست اجرایی داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۱۵۹

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: همان‌طور که تصمیمات و برنامه‌های مجریان باید پیوست فرهنگی. عدالت و جوان‌گرایی و... داشته باشد فعالیت‌های علمی و فرهنگی نیز باید پیوست اجرایی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر امروز دوشنبه در دیدار اقشار بسیج با گرامیداشت هفته بسیج، بر ضرورت بهره‌گیری از نخبگان در حوزه‌های مختلف تأکید کرد و گفت: باوجود شمار زیادی از نخبگان بسیجی چرا کشور با مشکلات فراوانی روبرو است.

وی بابیان اینکه طرح نخبگان بسیجی باید در دستگاه‌های اجرایی عملیاتی شود، افزود: متأسفانه دستگاه‌های اجرایی راه خودشان را می‌روند و درانجام امور از ظرفیت‌های نخبگان به‌خوبی بهره‌گیری نمی‌کنند؛ نخبگان، بسیجیان و ایده پردازان ما طرح‌های خوبی برای حل مشکلات موجود دارند اما متأسفانه از این طرح‌ها استقبال نشده و عملیاتی نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: اینکه آمارها نشان از روند رو به رشد تولید مقالات ما دارد و پیشتازی کشور ما در دنیا نشان می‌دهد پس چرا مشکلات همچنان وجود دارد؟

 وی با ابراز گله‌مندی از این موضوع و اینکه چرا بیش از 1700 صنایع مازندران از چرخه تولید بازماند، گفت: باوجود شمار زیادی از نخبگان چرا صنایع چوب و کاغذ مازندران بیش از 5 سال است که بر زمین‌خورده؟ چرا در انبارهای بتدرامیرآباد بیش از 420 هزار تن نهاده‌های دامی بیش از دو سال مانده و تاریخ‌مصرف ندارد.

آیت‌الله لائینی به فعالیت مراکز دانش‌بنیان در استان اشاره کرد و گفت: این مراکز دارای طرح‌ها و ایده‌های خوبی هستند و می‌تواند مشکلات و معضلات شهری را حل کنند؛ اما به آن‌ها توجه نمی‌شود.

وی تأکید کرد: همان‌طور که تصمیمات و برنامه‌های مجریان باید پیوست فرهنگی. عدالت و جوان‌گرایی و... داشته باشد فعالیت‌های علمی و فرهنگی نیز باید پیوست اجرایی داشته باشد.

آیت‌الله لائینی به معضلات فرهنگی در جامعه اشاره و بر ضرورت پیوست اجرایی برای این طرح‌ها تأکید کرد و افزود: چون پیوست اجرایی وجود ندارد بسیاری از ایده‌ها تنها در قالب طرح باقی می‌ماند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان، تصریح کرد: کشور ما جوانان نخبه فراوانی دارد که باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز