خبرگزاری کار ایران

۷ تا ۱۰ آبانماه؛

مازندران میزبان چهاردهمین کنگره سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۸۰

چهاردهمین کنگره سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور و پنجمین کنگره بین المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۷-۱۰ آبان ماه، در ساری برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: چهاردهمین کنگره سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور و پنجمین کنگره بین المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۷-۱۰ آبان ماه، در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم(ص) ساری برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از ساری، احمدعلی عنایتی ضمن بیان خبر بالا، افزود: ارائه آخرین دست آوردهای علمی - پژوهشی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و دنیا - تبادل نظر پژوهشگران دانشجو با ارائه تحقیقات انجام شده و برقراری ارتباط بین مراکز دانشگاهی داخل و خارج کشور از مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنگره است.

وی، تصریح کرد: این کنگره در محورهای علوم بالینی پزشکی - علوم پایه پزشکی - دندانپزشکی - داروسازی - پیراپزشکی - پرستاری - مامایی - فیزیوتراپی و علوم توانبخشی - تحقیقات بین رشته ای - بهداشت و تغذیه - تحقیقات نظام سلامت - پژوهش در آموزش - اخلاق در تحقیقات پزشکی قرآن پژوهی در طب طب سنتی و مکمل - فناوری‌های نوین و ابداعات و اختراعات برگزار می‌شود.

عنایتی، ادامه داد: پیشگیری از فشار خون و کاهش سوانح و حوادثترافیکی نیز از محورهای ویژه این همایش است.

معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه در مجموع بیش از ۲هزار و ۳۰۰مقاله از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد، اظهارداشت: پس از داوری‌های صورت گرفته در حدود ۵۰۰مقاله برای ارایه در این کنگره پذیرفته شد.

عنایتی خاطرنشان کرد: از این تعداد مقالات پذیرفته شده۳۹۷مقاله به صورت سخنرانی و ۱۲۲مقاله به صورت پوس‌تر طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ارایه می‌شود.

وی، برگزاری ۱۴کارگاه دانشجویی و۳ نشست علمی را ازدیگر برنامه‌های این دوره از کنگره دانست و گفت: نشستهای علمی با موضوع فشارخون، کاهش حوادثو سوانح ترافیکی و پزشک خانواده با سخنرانی اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و وزارت بهداشت برگزار می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با بیان اینکه آیین آغاز به کار این دوره از کنگره در روز سه شنبه و مراسم افتتاحیه روز جمعه برگزار می‌شود، اذعان داشت: پیش بینی می‌شود در این همایش ۷۰۰ نفر از دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور حضور یابند.

فروزان الیاسی، سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با اشاره به برگزاری نشست علمی سرپرستان کمیته‌های تحقیقات دانشگاههای علوم پزشکی کشور و دبیران کمیته در حاشیه برگزاری چهاردهمین کنگره سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور و پنجمین کنگره بین المللی سالیانه دانشجویان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: مراسم جشن بیستمین سالگرد تاسیس کمیته تحقیقات کشور نیز همزمان با اختتامیه این کنگره برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز