خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

گردشگری مازندران در 2022 باید جهانی شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۲۱۳۸

استاندار مازندران رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ را فرصتی مهم برای گردشگری استان توصیف کرد و گفت : گردشگر پذیری مازندران با معرفی ظرفیت‌های مختلف ازجمله تاریخ و فرهنگ غنی این استان با پایتختی ساری برای کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ باید جهانی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، احمد حسین زادگان در دیدار بار سرور بختی رئیس موسسه فرهنگی اکو بابیان اینکه مرکز مازندران با توجه به جذابیت‌های منحصربه‌فرد اما از سال‌های دور مورد بی‌توجهی قرارگرفته است، گفت: این در حالی است که شهر ساری قدمت دیرینه فرهنگی و تاریخی با بیش از سه هزار سال دارد.

وی تأکید کرد که مازندران را باید بادید وسیع‌تر دید و تنها به برنامه‌های نمادین بسنده نکرد که اگر این‌طور باشد به سرنوشت رویدادهای دیگر دچار خواهد شد.

استاندار مازندران بابیان اینکه تمامی شهرهای مازندران دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد در حوزه‌های مختلف ازجمله مواهب طبیعی است که آن را در میان دیگر استان متمایز کرده است،گفت: مازندران را باید کلان‌شهر و شهر بزرگ و به‌هم‌پیوسته دید چراکه از مراودات اجتماعی. فرهنگی و اقتصادی زیادی برخوردار است.

وی در ادامه خواستار ویژه دیده شدن استان مازندران در حوزه‌های مختلف شد و رویداد 2022 را بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های استان به کشورهای اکو و حتی فراتر از آن شد.

حسین زادگان بابیان اینکه در کنار معرفی منابع گردشگری، مازندران ظرفیت‌های قابل‌توجه دیگری در بخش‌های صنعتی، فرهنگی و ورزشی هم دارد، تأکید کرد : با افزایش همکاری‌ کشورهای عضو اکو می‌توان برای جهش اقتصادی و رونق کسب‌وکار در این استان اقدام کرد.

وی بابیان اینکه شهرهای مازندران به‌ویژه مرکز استان شایستگی لازم را برای پایتخت شدن در بین کشورهای عضو اکو دارند و باید تمام منابع استان در این رویداد بین‌المللی به جهانیان معرفی شود، ادامه داد:شهرداری ساری و دستگاه‌های اجرایی تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه رویداد شهر ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو ۲۰۲۲ انجام دهند.

حسین زادگان گفت: استادان دانشگاه‌ها و هنرمندان مازندران در کشور سرآمد هستند و از ابعاد علمی و پژوهشی هم می‌توان ظرفیت‌های ساری و دیگر شهرهای مازندران را به کشورهای عضو اکو معرفی کرد.

وی یادآور شد : اشتراکات فرهنگی موجب شده است که مازندران سالانه میزبان هزاران گردشگر از کشورهای منطقه باشد و به‌طور حتم پایتخت شدن ساری در بین کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۲ می‌تواند در افزایش ورود گردشگران خارجی به مازندران بسیار تأثیرگذار باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز