خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

عدم نصب تصفیه خانه در نیروگاه زباله سوز نوشهر/ شیرابه‌ها وارد مزارع مردم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۴۳۰۲

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه در زمینه پسماند مازندران دچار مشکل هستیم به نقایص موجود در نیروگاه زباله سوز نوشهر اشاره کرد و گفت: تصفیه خانه زباله سوز نصب نشده و شیرابه‌ها وارد زندگی و مزارع مردم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ساری نمازگزاران را به تقوای الهی توصیه کرد و با تأکید بر اینکه از گناه دوری‌کنیم، گفت: باید در مقابل گناه ترس داشته باشیم

وی به آداب تلاوت قرآن اشاره کرد و سکوت کردن را یکی از آداب تلاوت قران برای مستمعان دانست و افزود: قاری قرآن نیز هنگام تلاوت باید استعاذه (پناه بردن به خدا از شیطان رجیم) کند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به در پیش بودن ماه محرم اشاره و برگزاری این مراسم را با رعایت نکات بهداشتی مهم دانست و گفت: علاقه‌مندان امام حسین (ع) که آثار بیماری در وجود آن‌هاست از شرکت در مراسم ماه محرم خودداری کنند.

در عزاداری ماه محرم سلامت است

آیت‌الله لائینی بابیان اینکه محرم ماه امام حسین (ع) است و باید متناسب با شرایط کرونایی، اقامه عزای حسینی را داشته باشیم، تصریح کرد: سلامت برای همه ما اصل اول خواهد بود و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی نوعی خودکشی محسوب می‌شود.

وی افزود: یکی از اهداف مهم امام حسین (ع) در نهضت کربلا امربه‌معروف و نهی از منکر بوده است؛ واجب است در احیای این فرضیه الهی کوشا باشیم.

آیت‌الله لائینی به بارندگی‌های اخیر و خسارات ناسی از آن به منازل مسکونی و اراضی کشاورزی اشاره کرد و از مسئولان این حوزه خواستار کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این حادثه در کوتاه‌ترین زمان شد.

امام‌جمعه ساری مشکلات زیست‌محیطی را ز دیگر دغدغه‌های استان مازندران عنوان کرد با اشاره به آتش‌سوزی‌های پیاپی در جزیره میانکاله این اتفاق را ناشی از بی‌مبالاتی دانست و گفت: جزیره میانکاله با وسعت 68 هزار هکتار که ثبت جهانی نیز شده است به خاطر بی‌مبالاتی برخی دچار آسیب جدی شد و تاکنون بیش از ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های ذخیره‌گاه زیست‌کره طعمه حریق شد و از بین رفته است.

آیت‌الله لائینی بابیان اینکه ۲۰ هزار هکتار از عرصه‌های میانکاله خشک شد و به یک تهدید تبدیل‌شده است، عنوان کرد: مشکلات عدیده زیست‌محیطی میانکاله باید بررسی شود.

وی افزود: بنا به برخی گزارش‌ها تجهیزات اطفای حریق برای مهار آتش‌سوزی حداقل است این موضوع جای تأسف دارد که مجموعه‌ای که جزء نگین کره زمین است به دلیل نداشتن امکانات مهار آتش‌سوزی همچنان دچار خسارت شود این در حالی است که بند امیرآباد در جوار این جزیره می‌تواند با دارا بودن تجهیزات اطفای حریق برای حل این مشکل پای‌کار بیاید.

ناقص بودن نیروگاه زباله‌سوز نوشهر

آیت‌الله لائینی در بخش دیگر از سخنانش زباله را دیگر دغدغه و نگرانی این خطه شمالی دانست و یادآور شد: نیروگاه زباله‌سوز نوشهر در ماه‌های اخیر افتتاح شد اما بنا به گزارش‌های واصله هنوز تصفیه‌خانه آن نصب نشده و شیرابه این نیروگاه وارد محیط زیست و از تولید برق که یکی از مزایای این نیروگاه بوده است بازماند.

وی نصب نشدن فنّاوری مربوط به سوزاندن زباله در نیروگاه وعدم شفافیت در انعقاد قرار دادها را دیگر مشکل این نیروگاه عنوان و تأکید کرد که مسئولان هرچه زودتر نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.

خطیب نماز جمعه ساری در مورد ساخت نیروگاه زباله‌سوز ساری نیز هشدار داد و گفت: اگر موارد مطروحه در مورد نیروگاه ساری لحاظ نشود قطعاً در آینده این نیروگاه سرنوشتی مشابه نیروگاه زباله‌سوز نوشهر خواهد داشت؛ تمهیدات لازم از همین حالا اندیشیده شود.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران به مراسم تحلیف ریاست جمهوری اشاره و اضافه کرد: در این مراسم مقام معظم رهبری هشدار داده‌اند که دوران هشت‌ساله قبلی تجربه خوبی برای ملت ایران است که بدانند مسیر اعتماد به غرب برای رفع تحریم‌ها جواب نمی‌دهد اما نه‌تنها برداشته نشد بلکه صدها تحریم دیگر افزوده‌شده است و این تجربه نشان داد که غرب قابل‌اعتماد نیست و باید به امکانات و جوانان خود برای ساختن کشور تکیه کنیم.

انتقاد از رئیس دولت دوازدهم

امام‌جمعه ساری یادآور شد: حجت‌الاسلام رئیسی از صحبت‌ها و توصیه‌های مقام معظم رهبری استفاده خوبی کرده‌اند و ضمن توجه به مبارزه با فساد و توسعه عدالت‌خواهی اعتقاد دارد سفره مردم را به مذاکره گره نمی‌زنیم و برای ساختن کشور به بیگانگان اعتماد نخواهیم کرد.

وی با گلایه از رئیس‌جمهور قبلی و دولت دوازدهم گفت: رئیس‌جمهور قبلی در آخرین مصاحبه اظهار داشت اگر به سال ۹۲ برگردم دوباره به همین راه خواهم رفت درحالی‌که تجربه هشت‌ساله نشان داد غرب قابل‌اعتماد نیست و نتیجه آن چیز دیگری بوده است و این نگاه درست نیست.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران همچنین با اشاره به سالروز بمباران اتمی دو شهر ژاپن یادآور شد: در این حادثه صدها هزار انسان فوت کردند.

آیت‌الله لائینی با گرامیداشت روز خبرنگار و روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم گفت: شهدای مدافع و شهید صارمی‌ها به‌وسیله داعشی‌ها و تروریست‌های آمریکا ساخته شهید شدند و نشان می‌دهد بزرگ‌ترین نقض‌کننده حقوق بشر آمریکا و ایادی آن است و دنیا بداند سیاست‌های استکبار جهانی سیاست‌های ضد حقوق بشری است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز