خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران خبرداد:

خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی سیل هفته گذشته به مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۹۹۷

سیل هفته گذشته که در چند شهر مازندران رخ داد، موجب وارد شدن خسارت ۲۰۰ میلیارد ریالی به بخش‌های مختلف شد.

استاندار مازندران گفت: سیل هفته گذشته که در چند شهر مازندران رخ داد، موجب وارد شدن خسارت ۲۰۰ میلیاردی ریالی به بخش‌های مختلف شد.

به گزارش ایلنا از بهشهر، ربیع فلاح در جلسه بررسی مشکلات و دلایل وقوع سیل که با حضور فرمانداران شهرهای ساری، می‌اندرود، نکا و بهشهر در فرمانداری بهشهر برگزار شد اظهار داشت: یکی از عوامل بسیار مهمی که می‌تواند از بروز خسارت‌های بیشتر در زمان بروز این حوادثجلوگیری کند، اطلاع رسانی بهموقع و هدفهند به مردم به خصوص روستاییان است.

وی بیان کرد: مردم روستاهای دور دست شاید توجه کمی به برنامه‌های صدا و سیما داشته و متوجه هشدارهای اعلام شده نشوند اما می‌توان با اطلاع دادن به بسیج روستا‌ها و مساجد، مردم را به موقع در جریان وقوع سیل و حوادثمشابه قرار داد.

استاندار مازندران همچنین خواستار همکاری بیشتر مدیریت بحران استانداری با سازمان هوا‌شناسی شد و گفت: سازمان هوا‌شناسی با استفاده از دستگاه‌های مدرن و پیشرفته قابلیت پیش بینی آب و هوا برای چند روز بعد را دارد که هماهنگی مدیریت بحران با این سازمان و رساندن به موقع هشدار‌ها به مردم، از بروز خسارت جلوگیری خواهد کرد.

فلاح افزود: حجم باران در وقوع سیل روزهای گذشته مازندران ب تاثیر نبود اما اگر مسیر انتقال آب به پایین دست با ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه‌ها مسدود نمی‌شد، شاهد این مقدار خسارت به منازل مسکونی، زیرساخت‌ها و اراضی کشاورزی نبودیم.

استاندار مازندران اظهار کرد: سیل به رغم همهٔ پیچیدگی‌هایش قابل بررسی و مطالعه بوده و می‌توان برای مهار و کاهش خسارات آن راه‌ حل‌های مناسبی جستجو کرد.

وی ادامه داد: یکی از راهکارهای بسیار مؤثر در پیشگیری و کاهش خسارات سیل انجام پروژه‌ها و عملیات آبخیزداری به معنای اجرای عملیات بیولوژیک و مکانیکی به منظور تقویت پوشش گیاهی، حفاظت خاک و افزایش نفوذپذیری و در نتیجه کاهش پتانسیل سیل خیزی منطقه است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این جلسه بر ضرورت اطلاع رسانی به موقع در زمان بروز حوادثی مانند سیل تاکید گرد و گفت: ارگان‌های عمل کننده‌ای مانند هلا احمر و نیروی انتظامی، باید در هنگام بروز این حوادثحضور جدی و پررنگی در صحنه حادثه داشته باشند.

اسماعیل یونسی اظهار کرد: پاسخگویی در زمان قبل و بعد از سیل، اهمیت زیادی ندارد، بلکه حضور به موقع و تاثیر گذار نیروهای امدادی در زمان بروز حاثه، علاوه بر کاهش خسارت‌ها، ضریب امنیت روانی مردم را به طور محسوسی افزایش خواهد داد.

مدیرکل بحران استانداری مازندران نیز در ادامه به تشریح سیل اخیر پرداخت و گفت: مشکل نیروجرسی‌های جاده سراسری که در زمان بارش‌های شدی مانع اصلی انتقال آب به پایین دست است، باید هر چه سریع‌تر برطرف شود.

هادی خنجری اظهار کرد: جایگزین کردن گاردریل‌ها، بهترین گزینه برای این سازه‌های غیر استاندارد است که به دلیل کمبود اعتبار وزارت راه و شهرسازی تاکنون اجرا نشده است.

وی افزود: در سیل اخیر، تاسیسات زیر بنایی ۸۰ میلیارد ریال، واحدهای مسکونی و تجاری ۷۰ میلیارد ریال، بخش‌های کشاورزی ۴۰ میلیارد ریال دچار خسارت و آسیب شدند.

در ادامه این جلسه فرمانداران شهرهای بهشهر، نکا، می‌اندرود و ساری به بیان دلیل و خسارت‌های سیل اخیر در شهرهای خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز