خبرگزاری کار ایران

معاونت فرمانداری ویژه آمل:

دهیاران با تلاش در جهت آبادانی روستاها مهاجرت معکوس را ایجاد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۲۹۴

دهیاران با تلاش در جهت آبادانی روستاها مهاجرت معکوس را ایجاد می‌کنند و از مهاجرت‌ روستائیان به شهرها جلوگیری می‌کنند.

معاونت فرمانداری ویژه آمل گفت: دهیاران با تلاش در جهت آبادانی روستا‌ها مهاجرت معکوس را ایجاد می‌کنند و از مهاجرت‌ روستائیان به شهر‌ها جلوگیری می‌کنند.

به گزارش ایلنا از آمل، سیدجعفر رسولی صبح امروز در مراسم افتتاحیه ساختمان دهیاری روستای تمسک عطایان بخش دشت‌سر آمل با بیان اینکه جای بسی خرسندی است که مردم روستای تمسک در اجرای بازسازی امامزاده محلشان همت داشتند، اظهار داشت: با توجه به این همت و تعامل با دهیار و شورا در جهت ساخت پروژه‌های بزرگ امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد.

وی با تاکید براینکه در جهت توسعه و آبادانی روستا دو رویکر مسئولین و مردم روستا دارای اهمیت ویژه‌ای است، ابراز داشت: در گذشته شهرستان آمل شاهد روستاهایی بوده که دارای هیچ‌گونه رفاه و امکاناتی نبوده و مسئولان وقت در این راستا هیچ‌گونه تلاشی نمی‌کردند.

رسولی تصریح کرد: همچنین روستائیان نیز در جهت آبادانی روستاهای خود همتی نداشتند و این موجب مهاجرت خانواده‌ها به شهر‌ها می‌شد.

معاونت فرمانداری ویژه آمل با اعلام اینکه این مهاجرت موجب ساخت و سازهایی در حاشیه شهری شده بود، اذعان داشت: این مسائل برای شهر‌ها به لحاظ زیباسازی مناسب نبود.

وی عنوان کرد: تااینکه از سال ۸۶ با تعامل مسئولان با اهالی روستا‌ها موجب توسعه عمرانی و آبادانی روستا‌ها شد و بسیاری از خانواده‌های شهری جذب روستا‌ها شدند.

رسولی خاطرنشان کرد: هم اکنون در بسیاری از روستا‌ها شاهد هستیم که در اجرای طرح هادی با تعامل اهالی روستا با دهیاران و اعضای شورایشان موجب تسریع در اجرای این طرح شدند.

این مسئول با اعلام اینکه بخش داشت‌سر دارای پتانسیل‌های مناسبی در بخش‌های مختلف است، اذعان داشت: این بخش با توجه به حاصلخیزی خاکش محصولات کشاورزی خوبی تولید می‌شود و در جایگاه ویژه‌ای در شهرستان و استان برخوردار است.

وی با تاکید براینکه در این بخش با ۳۷ روستا و بطور تقریبی بیش از ۳۷ هزار جمعیت دارای روستاهای بزرگ و شناخته شده‌ای است، اظهار داشت: تاکنون بخش دشت‌سر در جهت گردشگری و صنعت در استان حرفی برای گفتن داشته است.

رسولی با بیان اینکه با توجه به نگاه مسئولان استانی به این بخش می‌توان به تقویت این بخش‌ها ادامه داد، افزود: در جهت این آبادانی و توسعه علاوه بر نگاه مسئولان همت و تلاش دهیاران و اهالی روستا است که خوشبختانه در این بخش رضایت‌بخش بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز