خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس:

اتفاقات خوبی برای بازنشستگان تأمین اجتماعی در سال آینده رقم می خورد/راه حل کنترل تورم ناشی از افزایش حقوق،تحقق جهش تولید است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۵۱۵

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای مهار تورم باید آنچه باعث عامل رشد و افزایش آن می‌شود را شناخت،اولین آیتم بحث نقدینگی است و راهکارش هم فعال کردن چرخه تولید است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، علی بابایی کارنامی،نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۳۹ درصدی حداقل مزد کارگران در سال آینده،گفت:با توجه به سال سختی که همه اقشار جامعه مخصوصا کارگران و بازنشستگان عزیز پشت سر گذاشته اند،این افزایش حقوق نوید سالی بهتر و با کیفیت تر را از لحاظ معیشتی برای این قشر مظلوم خواهد داد.

وی با اشاره نقش مهم تشکل‌های کارگری، دولت، و فراکسیون کارگری مجلس را در تحقق این موضوع مهم،اظهار کرد: حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش ٣٩ درصدی به ۴ میلیون و ٢٠٠ هزار تومان  رسید و امیدواریم با این اتفاق ذره ای از دغدغه های معیشتی کارگران کاسته شود.

او افزود:در سال‌های قبل به دلیل اختلاف نظرهای فراوان و عدم اتحاد و انسجام در کار اختلاف نظرهای زیادی وجود داشت و اصطلاحا،دود این اختلافات به چشم کارگران می‌رفت و امسال به لطف خدا انسجام خوبی در تعیین حقوق و دستمزد وجود داشت.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس در پاسخ به خبرنگار ایلنا،درخصوص اظهار نظر برخی کارشناسان اقتصادی درخصوص رابطه مستقیم افزایش حقوق و تورم،گفت: افزایش حقوق و دستمزد نقش مستقیمی در تورم دارد و اگر تأثیر بالایی هم نداشته باشد اما بی‌اثر هم نیست و باید تلاش کرد تا تورم کنترل شود.

او ادامه داد: کنترل تورم  در تحقق جهش تولید است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای مهار تورم باید آنچه باعث عامل رشد و افزایش آن می‌شود را شناخت،اولین آیتم بحث نقدینگی است و راهکارش هم فعال کردن چرخه تولید است، اگر تولید در جای خود و چرخش اقتصاد واقعی باشد افزایش دستمزد کارگران خیلی بر افزایش تورم تاثیر گذار نخواهد بود.

وی افزود: اگر اقتصاد ما رکود داشته باشد، تولید هم تعطیل باشد، دولت هیچ حمایتی از کارفرمایان انجام ندهد و بنگاه اقتصادی را رها کند، این افزایش دستمزد قطعا موجب تورم خواهد شد.

بابایی کارنامی ادامه داد: اما اگر نقدینگی در جامعه وجود داشته باشد و سرمایه در گردش و تأمین منابع مالی بنگاه‌های اقتصادی  هم باشند به‌طور یقین نه‌تنها تورم نداریم بلکه با کاهش تورم هم مواجه خواهیم شد.

او بر ضرورت اتکای اقتصادی بدون نفت در کشور اشاره کرد و  ادامه داد: البته اقتصاد بدون اتکا به نفت یعنی مالیات و یکی از شاخصه های اجرای این سیاست حمایت از  بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی است و اگر این واحدها با قدرت و البته حمایت دولت،موفق عمل کنند،دولت هم سود خود را می‌برد و از طرفی هزینه‌های جاریش  هم تأمین می‌شود.

بابایی کارنامی یکی دیگر از اتفاقات خوب در مجلس یازدهم برای کارگران بازنشسته تامین اجتماعی را تصویب  بند و تبصره ۲ قانون بودجه در سال آتی برای طرح همسان سازی حقوق کارگران بازنشسته تامین اجتماعی دانست و اظهار کرد: طبق این مصوبه، ۸۹ هزار میلیارد تومان از بودجه دولت در سال آینده برای سازمان تامین اجتماعی تخصیص داده شده است و این سازمان مکلف شد این رقم را  برای هم همسان سازی حقوق،درمان کارگران و بیمه شدگان،افزایش سرمایه بانک و همچنین افزایش سرمایه بنگاه های اقتصادی زیر مجموعه  عملیاتی کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز