خبرگزاری کار ایران

صبح امروز صورت گرفت؛

دیدار اعضای هیات مدیره چوب و کاغذ مازندران با نماینده ولی فقیه در مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۹۰۳۵

صبح امروز اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه مرکز مازندران دیدار کردند.

به گزارش ایلنا،صبح امروز اعضای هیأت مدیره و مدیرعامل جدید شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با حجت الاسلام محمدباقر محمدی لایینی نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه مرکز مازندران دیدار کردند.
در این دیدار نماینده مقام معظم رهبری بر آشنایی خود با شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از مدت‌ها قبل خبر داد و  گفت: من از همه مدیران خدوم گذشته این شرکت و همچنین همه کسانی که در دوره‌های مختلف برای درخشش این مجموعه کوشیدند، قدردانی می‌کنم.
وی در ادامه به پدیده قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: همه مدیران باید این موضوع را جدی بگیرند چون قاچاقچیان هم عزم جدی برای سود خود دارند و هم از قدرت بسیاری برخوردارند و شما هم بخشی از حواستان را بر این موضوع متمرکز کنید. 
 محمدی لایینی  گفت: چوب و کاغذ یک مجموعه بزرگ است که باید آن را ستاره مازندران یا ستاره کشور نامید و وفاق و همراهی بین مدیریت و همه کارکنان شرط اصلی موفقیت است ضمن اینکه با مدیران ضعیف نباید تعارف کنید همانگونه که مدیران قوی و کارآمد را ابقا کنید.
وی همچنین به قانون بازنشستگی‌های زودهنگام اشاره کرد و آن را به صلاح ندانست و گفت: نیرویی که با پول شما به سطحی از تخصص رسید نباید زود از دست شما خارج شود و این قانون ازجمله قوانینی است که به ضرر تولید است.
نماینده مقام معظم رهبری  در مازندران ادامه داد: تنفس جنگل نباید به معنای قطع کردن نفس تولید کارخانجات چوب و کاغذ باشد و توقع ما این است که شما تلاش خود را انجام دهید تا به حقوقتان دست یابید .
وی با اشاره به ضرورت صرفه‌جویی و مدیریت منابع گفت: ما از شما توقع داریم امین باشید تا ما نیز تا جایی‌که امکان دارد از شما حمایت ‌کنیم .   
نماینده مقام معظم رهبری در استان ضمن توصیه بر ایجاد  ارتباطی تنگاتنگ با مسئولین استان ، خواستار بومی سازی بیشت این صنعت و کم کردن واردات شد . 
   چوب و کاغذ مازندران یک دانشگاه صنعتی است
علی نقی عمادی عضو هیأت مدیره چوب و کاغذ مازندران نیز در ابتدای این دیدار ضمن سخنان کوتاهی ضمن قدردانی از آیت الله لایینی به دلیل موافقت با این دیدار در شرایط کرونا و فشار کاری، گفت: شرکت صنایع چوب و کاغذ برندی در کشور و خاورمیانه است که اگر همه مساعدت کنند و به جایگاه خود برسد، منافع فراوانی برای اقتصاد استان خواهد داشت.
وی همچنین گفت: این مجموعه که به طور مستقیم یا غیر مستقیم ده هزار نفر را تحت پوشش دارد موجب رونق اقتصاد استان و شهر ستان ساری خواهد شد . 
عضو هیأت مدیره صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: نام این صنعت با نام مازندران  یکی شده و در همه جا مجموعه ما را به نام چوب و کاغذ مازندران می‌شناسند و همین امر حکایت از آن دارد که ما یک ظرفیت عظیم برای استان مازندران هستیم.

این عضو هیأت مدیره ادامه داد: چوب و کاغذ دارای نیروهای متخصص زیادی است ، به شکلی که می‌توان گفت: این واحد یک مجموعه و دانشگاه بزرگ صنعتی است و قطعا با حمایت‌های شما انگیزه مضاعفی در بین مدیران و کارگران ایجاد می‌ گردد .

 چوب و کاغذ مازندران به بورس می‌رود

حشمت عضو دیگر هیأت مدیره در این نشست ضمن تشکر از نماینده مقام معظم رهبری در استان گفت: اوج امیدهای  چوب و کاغذ مازندران که در سال نود به ثمر رسیده بود ،کم کم  رو به افول رفت بنحوی که در سال 96 که قانون تنفس جنگل ابلاغ شد، با توجه به اینکه راه‌های تامین مواد اولیه تا حد زیادی مسدود شده بود ،موجبات توقف تولید فراهم شد تا جایی‌که 300 میلیارد تومان زیان انباشته را بر جای گذاشت.
این عضو هیأت مدیره در ادامه افزود: تلاش زیادی بعمل آمد تا شرکت را از ماده 141 خارج کنند اما هنوز بر لبه تیغ هستیم و اگر تلاش برای تولید را مداوم در دستور کار قرار ندهیم ، احتمال بازگشت به   ماده 141 وجود دارد . 
وی ادامه داد: شرکت از نظر مالی و دارایی قوی است و ثروت و سرمایه‌های خوبی دارد اما  این موارد مبناهای سنجش ارزش شرکت نمی‌شود اما برنامه ما این است که روند تولید، به شرایط عادی برگردد چون توانایی تولید موجب موفقیت شرکت است همانگونه که در آبان و آذر حدود 23 هزار تن تولید داشتیم که معادل 7 ماه گذشته بود.
 حشمت گفت: توانایی مجموعه بالا است اما حواشی موجود مانند عدم تامین مالی توسط بانک‌ها و پرداخت دیرهنگام تسهیلات ازجمله مشکلاتی است که تولید را تهدید می‌کند.
عضو هیأت مدیره چوب و کاغذ مازندران همچنین گفت: شرکت باید به بورس برود و آورده مردم باید وارد مجموعه شود و مقدمات این کار در حال فراهم شدن است .  

 صنایع چوب و کاغذ را به اتاق شیشه‌ای تبدیل خواهم کرد 

 صفریان مدیرعامل جدید نیز در این دیدار گفت: ما در صنایع چوب و کاغذ ید واحده خواهیم شد و به رغم اختلاف نظرهایی که داریم، در کنار هم هستیم.

وی ضمن قدردانی از حضور و بیانات دلگرم‌کننده حجت الاسلام محمدی لایینی در روز معارفه گفت:  این حضور برای من و همه بچه‌های شرکت یک پیام داشت و آن این بود که خوشبختانه مجموعه شرکت چوب و کاغذ، حامیان دلسوزی دارد و برای رفع دغدغه‌های شما و جناب پناهیان مدیر شرکت آینده پویا که در روز معارفه از سر دلسوزی مطرح شد، کمیته‌ای ایجاد کردیم تا حول  محورهای موضوعات مطرح شده حرکت کنند.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران گفت: عمده مشکل ما در تامین مواد اولیه و خرید و فروش است و به نظر میرسد باید ساختار بازرگانی و مالی اصلاح شود . 
مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران افزود :برنامه داریم منابع بالقوه و بالفعل را شناسایی کنیم و نیروهای بازنشسته که صاحب تخصص هستند  را در شرایط مناسب به کارگیریم .
وی مدیریت بر منابع را بسیار با ارزش خواند و بر تلاش تیم مدیریت  در اخذ مطالبات از سازمان جنگلها تاکید کرد.
 صفریان در ادامه گفت: به جهت شفاف سازی امور برنامه آنلاین را طراحی نمودیم تا در واقع اتاق شیشه‌ای در مدیریت ایجاد نماییم .
وی همچنین گفت: مدیریت بر منابع به موازات نقدینگی در دستور کار ما است و برنامه داریم حقوق و توجه به معیشت کارگران را در همه زمینه ها در اولویت اقداماتمان قرار دهیم .
این مقام مسئول ایجاد سبد کالا برای پرسنل خود را بسیار ضروری دانست و بر حفظ کرامت انسانی پرسنل تاکید کرد.
مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ استان مازندران در خاتمه این دیدار ابراز امیدواری کرد شاهد درخشش این صنعت بزرگ باشیم که مانند نگینی در شهرستان ساری و استان و کشور درخشش دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز