خبرگزاری کار ایران

کتاب «بازآفرینی یک صنعت» پایه‎‌گذار پژوهش در سایر صنایع

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۳۳۸

اخیرا انجمن لوازم خانگی نشست‌هایی را با نویسندگان کتاب «بازآفرینی یک صنعت» برگزار کرده و مسایل جدی این صنعت را از لایه‌های مختلف حاکمیتی و دولتی (وزارت صنعت) مورد بررسی و پیگیری قرار داده است.

 

به گزارش ایلنا، به نقل از روابط عمومی انجمن صنایع لوازم خانگی، احمد تشکینی به عنوان کسی که در تدوین کتاب «بازآفرینی یک صنعت» و همچنین در لایحه سیاست‌گذاری نقش دارد به برگزاری جلسات نویسندگان کتاب با مسئولان انجمن صنایع لوازم خانگی اشاره و اظهار کرد: چندی است با همکاری انجمن لوازم خانگی جلساتی را برگزار می‌کنیم تا مسائل جدی این صنعت را از لایه‌های مختلف حاکمیت و وزارت صمت مورد بررسی و پیگیری قرار دهیم.

وی حضور خود در تدوین این کتاب را مغتنم شمرد و افزود: اولین موضوع مورد توجه در این کتاب، آسیب‌شناسی‌ صنعت لوازم خانگی است تا در یک نظام واحد و هماهنگ برای تمامی زیر گروه‌ها (نه تمام صنعت)، منتهی به یکسری مسائل کلان ‌شود.

تشکینی با بیان این نکته که این نظام هماهنگ سه لایه محیط سیاستی دور و محیط خارجی نزدیک و محیط داخلی را در برمی‌گیرد و کمک کرد تا ما همزمان بتوانیم با سه لنز صنعت لوازم خانگی را رصد کنیم تا هر آنچه خارج از کنترل این صنعت است را به رشته‌تحریر درآوریم، افزود: با ترتیب بندی خاص، این کتاب قصد دارد تا تعاملات این صنعت با سایر صنایع در محیط کسب و کار را نظام‌مند کند و آنچه را که برآمده از عملکرد فعالان این صنعت بوده را به دقت مورد پیگیری قرار دهد.

وی این کتاب را به مشابه فیلمی در برابر مخاطب دانست که با سه سرعت در حال اکران است و توضیح داد: این نگاه خیلی کمک می‌کند به پژوهشگران تا سرعت ورود به این صنعت را از پیش تنظیم کرده و با سرعت‌های متفاوت بتوانند موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

تشکینی با اشاره به این مطلب که برخی از موضوعات مانند فناوری هویت مستقلی دارد چرا که این عصر، عصر فناوری است، تصریح کرد: در تدوین این کتاب علاوه بر برش افقی، برشی عمودی نیز لازم بود؛ بنابراین تضارب بین نگاه عمودی و لایه افقی در کتاب رعایت شد و بار دیگر در حوزه فناورانه سه لایه از برش‌هایی را در اختیار قرار داد تا معضل همیشگی را که با عنوان فرسودگی تجهیزات و کهنگی فناوری از ان عبور می‌شد امروز به تکه‌هایی تبدیل شود که با امتحان هریک پی ببریم که در این پازل کدام قطعه‌ها کارایی بیشتری دارند.

به عقیده او، همین که بتوانیم نشان دهیم که این فناوری‌ها از جنس فرصت است و عرضه را با یک نظام منسجم پشتیبانی می‌کند یا بالعکس، جنس تهدید دستاورد مهمی را در اختیار سیاست‌گذار این بخش قرار داده‌ایم که رهنمودهای زیادی را برای آنها به همراه دارد تا مبنای عملی برای آنها قرار گیرد.

تشکینی در ادامه با پرداختن به اینکه موضوعات یاد شده دارای اهمیت و از یک جنس هستند، تصریح کرد: تمام ارکان یک به یک پیگیری شد و جای خود را در تدوین کتاب پیدا کرد و تمام اینها شان یک کار پژوهشی کارآمد است تا مبنایی باشد برای یک نظام واحد برای آینده پژوهشی صنایع در جایی که ضعف دیتا وجود دارد و راه را بر کسانی که نبود آن را توجیهی می‌دانند برای یک حرکت غیر سیتماتیک ببندد.

وی افزود: اگرچه ممکن است حفره همچنان برجای باشد، اما مانع از حرکت سیستماتیک نیست؛ چرا که نکته حائز اهمیت بحث تجربیات کشوری و همین طور مطالعات مربوط به  مباحث نظری  است که شاید در بسیاری از موارد به این بخش‌ها به عنوان بخش لازم اما بی اثر نگریسته شود زیرا از آن در صنعت استفاده مکفی نمی‌شود.

به گفته تشکینی داشتن یک نظام پیمایشی واحد و متناسب برای همه کشورها و نشان دادن آن در حالت پردازش و اینکه چه میزان قابلیت کار در صنعت لوازم خانگی کشور را دارند و چگونه پشتیبانی می‌شوند از اهداف موفق این کتاب بود.

وی کتاب حاضر را پشتیبانی قوی و پایه‌گذار پژوهش در صنایع دیگر دانست و گفت: با محک زدن صنایع دیگر نظام گفتمان‌سازی رقم خواهد خورد و با ترسیم نقشه راه تحولی شگرف را در ذهن بازیگران این مجموعه به وجود آورده و زمینه را برای کارهای مطالعاتی مشابه با عمق وسیع‌تر هموار می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز