خبرگزاری کار ایران

آغاز به کار پنجمین نمایشگاه صنعتی کشورهای حاشیه دریای خزر در باکو

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۴۹۱

پنجمین نمایشگاه صنعتی کشور‌های حاشیه دریای خزر روز یکشنبه در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از ایران پرس، در این نمایشگاه که به مدت 4 روز دایر است، حدود 60 شرکت از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان، ترکیه، روسیه، اوکراین و امارات مشارکت دارند که دو سوم آنها ایرانی هستند.

این نمایشگاه به همت سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و با همکاری کنفدراسیون کارفرمایان جمهوری آذربایجان برپا شده است.

شرکت‌های شرکت کننده در این نمایشگاه، در حوزه‌های رنگ و رزین، مقاطع فولادی، انواع ساندویچ پنل، مهندسی معدن و نفت و گاز، لوازم خانگی (یخچال، فریزر،آبگرمکن،اجاق گاز و ماشین لباسشویی) محصولات پلاستیکی، ماشین آلات و خطوط تولید محصولات غذایی، ام دی اف، اتوبوس سازی، سیمان، تجهیزات پزشکی و پوشاک بیمارستانی، شیرینی و شکلات، انواع بیسکویت و کوکی‌ها و محصوالت ارگانیک فعالیت دارند.

همگرایی‌های منطقه‌ای و همکاری‌های اقتصادی برای استفاده حداکثری از ظرفیت‌های صنعتی همدیگر و افزایش صادرات از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.

در حاشیه این رویداد اقتصادی کارگروه‌هایی برای تبادل تجربه و بازاریابی پیش بینی شده است.

"سیدعباس موسوی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان صبح روز یکشنبه با حضور و سخنرانی در افتتاحیه این نمایشگاه، به مدت چهار ساعت از اکثر غرفه‌های داخلی و خارجی بازدید و با آنها گفت‌ وگو کرد.

ایران و جمهوری آذربایجان در سال 1400  هجری شمسی بیش از 607 میلیون دلار تجارت رسمی داشته‌ اند که 565 میلیون دلار آن سهم صادرات ایران به این کشور همسایه بوده است

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز