خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد:

اتمام عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ چم مهر، واشیان و جایدر پلدختر

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۴۰۰

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان عنوان کرد: عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ چم مهر، واشیان و جایدر حداکثر تا یک ماه و نیم آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سیل دوازدهم فروردین ماه ۹۸ ایستگاه‌های پمپاژ مرکزی چم مهر، واشیان و جایدر به طور ۱۰۰ درصد تخریب شدند، ولی به ایستگاه های پمپاژ فرعی و شبکه تحت پوشش آنها آسیبی وارد نشد.

وی گفت: در ساخت ایستگاه های پمپاژ مرکزی تمهیدات حفاظتی شامل احداث دایک حفاظتی برای سیلاب‌های با دوره بازگشت حداقل یکصد ساله طراحی و اجرا شده بود و ساختمان نصب الکتروموتورها و تاسیسات برقی و پمپ ها و سایر تجهیزات آنها خارج از بستر و حریم یکصد ساله بوده است.

وی با بیان اینکه علت تخریب ایستگاه های پمپاژ مرکزی وقوع سیلاب غیرمتعارف با دوره بازگشت حدود هزار ساله بود، افزود: در سیل پنجم فروردین ماه سال ۹۸ که دبی سیلابی رودخانه کشکان حدود ۳۳۵۰ متر مکعب در ثانیه و مربوط به دوره بازگشت حدود ۱۰۰ ساله بود هیچ گونه آسیبی به ایستگاه های پمپاژ وارد نشد.

میرزایی بیان کرد: عملیات آواربرداری و لجن برداری ایستگاه های پمپاژ جایدر، واشیان و چم مهر آغاز شده و تاکنون عملیات آواربرداری و لجن برداری ایستگاه های پمپاژ جایدر به اتمام رسیده و همه آثار تخریب در آن جمع آوری گردیده و ایستگاه آماده بازسازی است.

وی افزود: در ایستگاه‌های پمپاژ چم مهر و واشیان پیمانکار آواربرداری با تمام تجهیزات و امکانات پای کار است و بخشی از تجهیزات شامل تابلوها و ترانس برق از زیر آوار خارج شد و پیمانکار هم اکنون مشغول استخراج الکتروموتور ها و پمپ هاست.

میرزایی تصریح کرد: عملیات آواربرداری ایستگاه‌های پمپاژ چم مهر و واشیان حداکثر ظرف مدت یک ماه و نیم آینده به اتمام می رسد و عملیات ساخت این ایستگاه ها بلافاصله آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
مریم شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز