خبرگزاری کار ایران

توسعه باغات دیم اراضی شیب دار در اولویت کاری جهاد کشاورزی خرم آباد

کد خبر : ۶۱۶۱۵۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد گفت:توسعه و احداث باغات دیم در اراضی شیب دار و کم بازده و کشت گیاهان دارویی از مهم‌ترین برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از لرستان، مراد بیرانوند در گفتگو با خبرنگار ما در خرم آباد اعلام کرد: توسعه و احداث باغات دیم در اراضی شبب دار و کم بازده و کشت گیاهان دارویی از مهمترین  برنامه ها و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی محسوب می شود که در همین زمینه با حمایت های ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان، خوشبختانه تاکنون زمینه سازی و ایجاد زیر ساخت حدود ۴۰۰ هکتار باغات دیم در اراضی شیب دار و کم بازده در بخش های بیرانوند، زاغه، پاپی و مرکزی فراهم شده و در سال زراعی ( ۹۷ - ۹۶ ) بیش از دویست و پنجاه هکتار از اراضی شیب دار با همکاری اداره منابع طبیعی خرم آباد به بهره برداران عرفی واگذار و عملیاتی شده‌اند .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد ادامه داد: با توجه به محدودیت زمان و تخصیص به هنگام اعتبارات انواع  گونه های بادام، انگور، پسته، گردو، انجیر، زرشک و گل محمدی کشت شده، به بهره برداران تحویل شده است.

وی افزود: بیش از ۳۰ هکتار از اراضی دیم و آبی مستثنیات بهره‌برداران حوزه عمل  به کشت گیاهان دارویی آویشن، زعفران، نعنا فلفلی، به لیمو، مرزن جوش، مرزه گرمسیری اختصاص یافته و زیر نظر کارشناسان فنی و آموزش دیده عملیات اجرایی آنها صورت گرفته و چاله کنی و کلیه نهادهای مورد نیاز احداث باغات و کشت گیاهان دارویی توسط دولت به نحو مناسب تامین گردیده  و تضمین خرید نیز به بهره برداران داده شده است.

بیرانوند در ادامه اظهارامیدواری کرد: با برنامه ریزی به‌عمل آمده بتوانیم در سال زراعی ( ۹۸- ۹۷ ) توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و کشت گیاهان دارویی در اراضی کم بازده حوزه عمل را  تا سطح ۱۰۰۰ هکتار عملیاتی کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم‌آباد در خاتمه از زحمات و حمایت‌های همه جانبه ریاست سازمان، معاون تولیدات گیاهی، مدیر باغبانی سازمان، مدیرکل منابع طبیعی استان و رئیس منابع طبیعی خرم آباد، رئبس و کارشناسان مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان سپاسگزاری و تشکر کردند.

 

انتهای پیام/
حسام شفیعی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز