خبرگزاری کار ایران

فرماندار پلدختر:

عملیات اجرایی گازرسانی به 35 روستای شهرستان پلدختر آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۹۷۹

فرماندار شهرستان پلدختر گفت: همزمان با دومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی عملیات اجرایی گاز رسانی به 35 روستای شهرستان پلدختر روز چهارشنبه آغاز شد.

به گزارش ایلنا، نعمت الله دستیاری در حاشیه این آیین که در روستای برگلان سوخته برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای گازرسانی به این روستاها که در بخش معمولان واقع شده اند ، 187 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی افزود: با اجرای طرح گاز رسانی به این روستاها 2 هزار و 733 خانوار روستایی با 10 هزار و 877 نفر جمعیت از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

به گفته وی این پروژه به طول 90 کیلومتر خط فلزی و چهار ایستگاه به ظرفیت 20 هزار متر مکعب در ساعت را شامل می شود.

59 روستای شهرستان پلدختر از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند

رئیس شرکت گاز شهرستان پلدختر  نیز در این مراسم گفت: 269 روستای در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد 59 روستای از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند .

حمیدرضا کبودی افزود: از تعداد روستا های برخوردار از گاز طبیعی 42 روستا در دولت تدبیر و امید گاز رسانی شده است.

وی گفت: میانگین بهره مندی روستاها ی پلدختر از نعمت گاز  52 درصد است که بزودی با بهره برداری از محور تنگ فنی این میزان به 63 درصد افزایش می یابد.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای سال 96  ، عملیات گاز رسانی به 9 روستای شهرستان پلدختر در دستور کار این شرکت قرار گرفته است .

رئیس شرکت گاز پلدخترگفت: گاز رسانی به روستای چم گز از توابع این شهرستان در اسفند ماه آغاز به کار خواهد کرد و پنج روستای سرفراش و روستای میدان بزرگ سال آینده گاز رسانی خواهند شد .

کبودی افزود: شبکه گاز رسانی به روستای محور دره شهر مانند هلوش ، چاله و غیره اجرا شده که در گردنه چل به طول یکهزار و 500 متر با سخت گذر بودن مسیر و معارض مواجه است که پیمانکار پروژه قول داده ظرف دو ماه این مشکل را حل و روستاها را گاز رسانی کند .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به این که محور پلدختر – خرم آباد به عنوان محور گردشگری تعریف شده 29 روستا در این محور قرار دارند که از این تعداد16 روستا گاز دار شدند و هشت روستای دیگر جز پروژه عملیات اجرایی محور زیودار هستند.

رئیس شرکت گاز پلدخترگفت: پنج روستای جلگه، روبند، چم شهران، چم حیدر و ملاوی تا اکنون برنامه ریزی آنها به این شرکت اعلام نشده است .

شهرستان پلدختر در 120 کیلومتری جنوب غربی شهرستان خرم آباد مرکز استان لرستان واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز