خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان مطرح کرد:

نارضایتی و ضرب العجل استاندار به بانک‌های لرستان

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۹۵۶

استاندار لرستان گفت: بانک‌ها 84 واحد در تملک خود دارند که تا پایان شهریور ماه مهلت دارند تا گزارشی کامل ارائه دهند که از این موارد چند مورد را واگذار کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: از جمله این موارد می‌توان به بانک ملت اشاره کرد که به مدت سه سال است هتل شاپور را به ارزش 10 میلیارد تومان تملک کرده است که باید تعیین تکلیف شود .

وی اظهار داشت: بانک‌های دولتی در این زمینه همکاری خوبی نداشته‌اند و بانک های خصوصی نیز اصلا عملکرد قابل قبولی ندارند چرا که 80 درصد سه هزار میلیارد سپرده مردم استان را صرف سرمایه گذاری در سایر استان ها می کنند.

دانشگاه‌ها باید تعدادی شرکت دانش‌بنیان به ثبت برسانند

بازوند با اشاره به نقش و اهمیت شرکت‌های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: جهش اقتصاد مقاومتی بدون شک نیازمند حضور و شکوفایی شرکت های دانش بنیان است .

وی افزود: در این راستا هر دانشگاهی مکلف است تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را به ثبت برساند و وظیفه خود در این زمینه را به انجام برساند.

استاندار گفت: هرگونه فرصت سوزی در این زمینه کوتاهی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است زیرا موتور اقتصاد مقاومتی بر پایه حرکت های دانش بنیان خواهد بود.

بازوند تاکید کرد: در این مسیر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت مطلوبی برای گرفتن اعتبارات هستند که همزمان با مطرح شدن برنامه ششم توسعه در مجلس باید این موضوع با جدیت پیگیری شود.

مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به جذب بودجه‌های شناور هستند

 استاندار لرستان گفت: سهم استان لرستان از ردیف‌های متفرقه بیش از 6 هزار میلیارد ریال است که مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به رایزنی برای گرفتن سهم استان از ردیف بودجه‌های شناور و متفرقه هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون پیشنهادات مختلفی برای گرفتن بودجه از ردیف های متفرقه شده که از جمله این موارد می‌توان به نرخ بالای بیکاری استان اشاره کرد که دولت مکلف شده هفت درصد یارانه به سرمایه‌گذاران در این استان ها اختصاص دهد.

بازوند با تاکید بر تلاش و پیگیری مدیران در راستای استفاده از این فرصت که در برنامه ششم مطرح است، اظهار داشت: به عنوان نمونه سد آبسرده سال گذشته با پیگری های صورت گرفته اعتبارات آن از 40 میلیارد ریال به 80 میلیارد ریال رسید و در تداوم پیگیری ها باید بتوان این بودجه را امسال به 160میلیارد ریال رساند.

بازوند با بیان اینکه از هم اکنون باید تلاش برای جذب اعتبارات 96 را آغاز کرد افزود: تلاش و استدلال مدیران دستگاه های اجرایی در جهت جذب اعتبارات از محل ردیف بودجه های شناور همان چیزی است که باید با استدلال و پیشنهاد مدیران مطرح شود که هم اکنون بهترین موقعیت برای گرفتن این سهم استان است. 

استاندار تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید از این فرصت نهایت استفاده را داشته باشند و چنانچه با مشکلی دراین مسیر مواجه هستند می‌توانند عنوان کنند تا مکاتبات لازم صورت گیرد و در صورت نیاز می توان از ظرفیت نمایندگان و استاندار برای رفع مشکلات استفاده کرد.

تفویض اختیارات استانی بهترین راه تحقق اقتصاد مقاومتی

بازوند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفویض اختیارات به سه استان پایلوت اقتصادی گفت: استان لرستان به عنوان یکی از سه استان پایلوت اقتصادی نیز به منظور پیشبرد بهتر تحقق اقتصاد مقاومتی ، اختیاراتی به آن تفویض شده است که این تفویض اختیارات در 36 بند جمع بندی شده است.
وی افزود: اگر چه هنوز به منظور پیشبرد بهتر کار خیلی از اختیارات داده نشده است اما در همین موارد تفویض اختیار شده مدیران باید بدون کمترین محافظه کاری مصوبه ابلاغی دولت را انجام دهند.

مشارکت شرکت کره ای در ساخت سد بختیاری

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سد بختیاری گفت: این سد سال‌هاست که بنا به دلایل مختلفی از جمله کمبود اعتبار و یا عدم موافقت با ساخت سد های بلند راکد باقی مانده بود اما بدنبال سیلاب 95 وزارت نیرو برای احداث آن متقاعد شده است.

وی گفت: این سد از اهمیت بسزایی برخوردار است و تفاهم نامه ای در راستای انجام این طرح با یک شرکت کره جنوبی در ژاپن تنظیم شده است.

استاندار گفت: موضوع دیگری که مطرح شده این است که احداث تمام نیروگاه‌ها باید توسط بخش خصوصی باشد و مصوبه ای در دولت یازدهم گذرانده شده که تولید پنج هزار مگاوات برق در برنامه اش قرار دارد که از این میزان، هزار مگا وات به لرستان و هزار مگاوات نیز به هرمزگان تعلق گیرد در حالیکه مابقی استان ها سهم آنها نصف این مقدار است.

وی گفت: لرستان اولویت دوم برای ساخت و تولید این میزان برق است که 18 هزار هکتاری زمین برای این منظور تحویل شده است و عملیات اجرای این طرح با قول مساعد وزیر نیرو آبان ماه آغاز خواهد شد.

ضرب الاجل استاندار به مدیر کل ورزش و جوانان لرستان

استاندار در بخشی از سخنانش با اشاره به میدان اسب‌دوانی لرستان گفت: این میدان 80 هزار متر زمین است که به مدت 10 سال است که بلاتکلیف و بدون استفاده باقی مانده است.

وی اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان لرستان ظرف یک ماه آینده باید آن را تعیین تکلیف کند تا بیش از این سرمایه های استان به هدر نرود.

وی افزود: کارخانه پرس نیز از وضعیتی مشابه این میدان برخوردار است که با ورود چند سرمایه گذار در آینده ای نزدیک تعیین تکلیف خواهد شد و علاوه بر این گلخانه دیناروند نیز باید واگذار شود با توجه به اینکه سرمایه گذار متقاضی برای این این امر حاضر است.

استاندار لرستان تاکید کرد: اگر نیاز به پیگری و رایزنی دارد اینگونه موارد را در اولویت و دستور کار باید قرار گیرد و بلاتکلیف گذاشتن این سرمایه ها به هیچ وجه قابل قبول نیست.

گزارش از سجاد آریان پور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز