خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه لرستان مطرح کرد:

دانشگاه‎هایی که به سمت مهارت‎ و کارآفرینی پیش نروند با خطر نابودی مواجه‌اند

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۵۰۷

رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشگاه‎هایی که به سمت مهارت‎آفرینی و کارآفرینی پیش نروند با خطر نابودی مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، خسرو عزیزی عصر امروز در نشست‌خبری با اصحاب رسانه لرستان افزود: متاسفانه برخی فارغ‌التحصیلان از نظر مهارت ضعیف هستند و دانشگاه‌هایی که از نظر مهارت‌آفرینی حرفی برای گفتن نداشته باشند، از بین خواهند رفت.

وی اظهار داشت: روند تکاملی در دانشگاه‌ها در قبل بر پایه آموزش‌محور و سپس پژوهش‌محور بود اما نیاز جامعه کنونی دانشگاه‌های مهارت‌محور است تا فارغ التحصیلان بتوانند پس از اتمام تحصیلات کارآفرین باشند.

عزیزی با بیان اینکه استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور بین 10 تا 15 مترمربع است، اظهار داشت: سرانه فضای آموزشی دانشگاه لرستان قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید 9.3 مترمربع بود که هم اکنون به 12 متر مربع رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که هیات امنای دانشگاه به ما محول کرده، تدوین برنامه راهبردی افق 10 ساله است، اضافه کرد: البته مقدمات این برنامه در مدیریت قبلی انجام شده بود و سه جلسه با هیات امنا تشکیل شد و کلیت آن به تصویب رسیده است.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: نوزدهم مردادماه امسال مقرر شد در کمیسیون دائمی هیات امنا برنامه راهبردی افق 10 ساله نهایی شود.

وی تصریح کرد: برنامه راهبردی دانشگاه لرستان در افق 10 ساله براساس آمایش آموزش عالی منطقه در استان تدوین شده است.

عزیزی با تاکید بر اینکه ماموریت‎گرا شدن دانشگاه به این معناست که به سمتی بروند که مهارت‎آفرین باشند، افزود: این مهم می‎تواند برای پیشبرد امور در دانشگاه لرستان موثر باشد.

وی گفت: در دانشگاه لرستان با مشکل سخت‌افزاری مواجه‌ایم به گونه‌ای که سرانه فضای آموزشی قبل از دولت تدبیر و امید 9.3 متر مربع بود که هم اکنون این رقم به 12 متر مربع رسیده و این در حالی است که استاندارد سرانه فضای آموزشی بین 10 تا 15 متر مربع است.

رئیس دانشگاه لرستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر دانشگاه لرستان در رتبه 37 از بین 190 دانشگاه کشور قرار دارد.

وی اظهار کرد : در حال حاضر 10 پروفسور در دانشگاه لرستان فعالیت دارد و سال‌جاری حدود 9 هزار و 170 دانشجو دانشگاه لرستان پذیرش خواهد شد.

جذب و پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

عزیزی از پذیرش 5 تا 10 دانشجوی خارجی در مهرماه جاری خبرداد و گفت: این مهم در راستای دیپلماسی بین‌المللی اهمیت دارد که این دانشجویان از طریق  وزارت علوم پذیرش می‌شوند.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح علمی دانشگاه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: برای این مهم سایت دانشگاه لرستان و پروفایل هیات علمی به زبان‌های انگلیسی و عربی ترجمه شده است. 

پذیرش 9  هزار دانشجو در سال‌تحصیلی جدید

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه سال‌جاری حدود ۹ هزار و ۱۷۰ دانشجو در رشته‌های مختلف دانشگاه لرستان پذیرش می‌شوند، اظهار داشت: از این تعداد هزار و ۸۰۰ دانشجو در مراکز اقماری استان تحصیل می‌کنند.

وی بیان داشت: در دانشگاه لرستان ۲۶۴ هیئت علمی وجود دارد که این تعداد نسبت به سال قبل رشدی ۲۵ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه قبل از دولت تدبیر و امید 6 پروفسور در دانشگاه لرستان حضور داشته، گفت: در حال حاضر ۱۰ پروفسور در دانشگاه لرستان وجود دارد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان اینکه دانشگاه لرستان قبل از دولت تدبیر و امید ۲۱ دانشیار داشته و در حال حاضر ۵۶ دانشیار در دانشگاه لرستان حضور دارند، عنوان کرد: این امر نشان دهنده این است که دانشگاه در زمینه سطح ارتقاء علمی پیشرفت خوبی داشته است.

عزیزی اضافه کرد: دانشگاه لرستان در حال حاضر در رنکینگ دانشگاه‌ها از بین ۱۹۰ دانشگاه کشور رتبه 37 را دارد.

وی با اعلام خبر پذیرش دانشجویان رشته باستان‌شناسی در سال ۹۴ از پذیرش دانشجویان در رشته مکانیک و یکی از رشته‌های فنی و مهندسی است در مهرماه سال‌جاری خبر داد.

رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: نبود رشته مکانیک در دانشکده فنی و مهندسی یک نقص بود  که طی سال جاری با جذب دانشجو این نقص نیز رفع خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز