خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

مسکن‌مهر کار غیر کارشناسی وزات راه‌و‌شهرسازی بود/ یکی باید هزینه‌های این طرح را بپردازد

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۰۰۱

استاندار لرستان گفت: واحدهای مسکن‌مهر کار غیر کارشناسی وزات راه‌و‌شهرسازی بود که باید در راستای رفع مشکلات آن تلاش شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم‌آباد، هوشنگ بازوند شامگاه امروز در جلسه شورای مسکن استان‌لرستان افزود: صرف‌نظر از اینکه کارهای غیر کارشناسی در این حوزه توسط چه کسی و با ریاست چه کسی انجام شده، وزارت راه‌و‌شهرسازی باید هزینه‌های این کارها را بپردازد و راه‌و‌شهرسازی استان هم مکاتبات و پیگیری‌های لازم را در این زمینه داشته باشد.

وی اظهار داشت: موارد ایراد شده در شورای‌‌ مسکن باید در کمیته تخصصی با حضور اعضایی از راه و شهرسازی، بانک‌مسکن، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیمانکار هر طرح برگزار شود تا کارهای کارشناسی از قبل انجام بگیرد.

بازوند تصریح کرد: راه و شهرسازی باید هزینه‌ ایجاد فضاهای سبز و سایر خدماتی را که توسط شهرداری‌ها در پروژه‌های مسکن‌مهر اجرا می‌شود پرداخت کند.

وی با بیان اینکه واحدهای باقی‌مانده مسکن‌مهر در این استان تا خردادماه سال‌آینده به بهره‌برداری می‌رسند، اظهار داشت: سایت کمالوند خرم‌آباد باید توسط اداره کل راه و شهرسازی تکمیل و بعد تحویل شود چراکه واگذاری تکمیل نشده باعث اعتراض مردم خواهد شد.

بازوند با بیان اینکه یکی باید هزینه‌های مسکن‌مهر را بپردازد و پاس‌کاری بین دستگاه‌ها در این زمینه فایده ندارد، افزود: راه‌وشهرسازی باید با تقبل زمین کافی در ازای خدماتی مانند ایجاد فضای سبز نسبت به تکمیل مسکن‌مهر اقدام کند.

استاندار لرستان اظهار داشت: شهرداری خرم‌آباد قادر به اجرای فضای سبز این سایت نیست و در صورت واگذاری این طرح به شهرداری باید هزینه آن توسط راه‌وشهرسازی پرداخت شود.

استاندار لرستان همچنین درباره مسکن‌مهر الیگودرز نیز گفت: این سایت به دلیل نداشتن متقاضی باید واگذار شود و تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف می‌شود. 

استاندار لرستان اظهار داشت: اگر مسکن‌مهر به صورت نیمه‌تمام و فاقد این زیر ساخت‌ها به مردم تحویل شود، متقاضیان مسکن‌مهر جلوی استانداری اعتراض می کنند.

انتقاد استاندار از نحوه برگزاری جلسات مسکن‌مهر

وی از نحوه برگزاری جلسات شورای مسکن‌‌مهر این استان انتقاد کرد و اظهار داشت: باید قبل از برگزاری این جلسه کمیته تخصصی تشکیل شود.

بازوند همچنین با انتقاد از نحوه برگزاری جلسه شورای‌مسکن گفت: وضعیت جلسه شورای‌مسکن نباید به گونه‌ای باشد که در این جلسه به مذاکره و تصمیم‌سازی پرداخت.

استاندار لرستان ادامه داد: جلسه شورای‌مسکن برای تصمیم‌گیری بوده و اگر این جلسات بخواهد به این شکل ادامه داشته باشد، جلسات شورای‌مسکن را برگزار نخواهیم کرد.

بازوند عنوان کرد: دستگاه‌های مربوطه با ایجاد کمیته تخصصی نسبت به رفع مشکلاتی که در این جلسه مطرح می‌شود، از قبل اقدام کنند تا در شورای‌مسکن به تصمیم‌گیری درباره آنها بپردازیم.

استاندار لرستان گفت: این کمیته با حضور نماینده‌های راه‌و‌شهرسازی، بانک‌مسکن، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی، پیمانکار هر پروژه و ... برگزار شود تا کارهای کارشناسی از قبل انجام بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز