خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد خبر داد:

شهادت سه هزار و ۸۸۰ مامور نیروی انتظامی برای مبارزه با موادمخدر

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بروجرد گفت: سه هزار و ۸۸۰ نفر شهید و ۱۲ هزار نفر جانباز نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر نشانگر ضرورت و اهمیت ریشه‌کن کردن این بلای خانمان‌سوز در جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بروجرد، سرهنگ دلیران ظهر دوشنبه در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بروجرد اظهار کرد: همچنین سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار از سرمایه کشور در راه مبارزه با سودجویان و شبکه‌های تولید و توزیع موادمخدر هزینه  می‌شود.

وی  با بیان اینکه اعتیاد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین علل فروپاشی خانواده است، افزود: امروزه در ایران ۴۰ درصد سرقت‌ها، ۲۵ درصد قتل‌ها، ۵۵ درصد طلاق‌ها، ۶۵ درصد همسر آزاری‌ها و ۵۰ درصد درگیری‌های مسلحانه نشات گرفته از اعتیاد است.

وی با اشاره به راههای مقابله با اعتیاد، خانواده را مهم‌ترین کانون مبارزه با این معضل برشمرد و افزود: با کنترل رفتار افراد در درون خانواده و سرگرم کردن آنها به مشاغل کاری و برخورد صحیح و درک آنها و با گرفتن مشاوره از افراد و اشخاص نگذاریم سرمایه اجتماعی از بین برود.

وی تعداد افراد معتاد در دنیا را ۲۵۰ میلیون نفر برشمرد، افزود: از این تعداد حدود ۶۵ هزار نفر در ایران زندگی می‌کنند و ۸۵ درصد تریاک دنیا به ایران قاچاق می‌شود.

فرمانده انتظامی بروجرد افزود: مصرف سالانه داروهای افیونی در ایران نسبت به کل جهان  ۳۵ درصد است.

وی افزود: سالانه بیش از ۳۰ تن داروی مخدر در کشور مصرف می‌شود که برای مبارزه با آن ۱۰ میلیون دلار بودجه صرف می‌شود.

کشف و ضبط ۲۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان بروجرد 

 فرمانده انتظامی شهرستان بروجرد افزود: این شهرستان به عنوان یک نقطه ترانزیتی برای صادرات از شرق به غرب و شمال به جنوب همواره مورد توجه شبکه‌های بزرگ تولید کننده موادمخدر است و در سال ۹۵ توانستیم ۲۲۷ کیلوگرم انواع موادمخدر در این شهرستان کشف و ضبط کنیم.

وی از انهدام ۸ باند توزیع موادمخدر در سطح شهرستان بروجرد در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: در این راستا حدود ۷۲۹ معتاد و افراد قاچاقچی نیز دستگیر شده‌اند.

سرهنگ دلیران گفت: سال ۹۴ موفق به کشف دو آشپزخانه تولید مواد مخدر صنعتی، با تولید ۸ کیلو گرم شیشه توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر بروجرد شدیم.

کد خبر : ۳۸۳۱۷۵