خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان:

45 درصد جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: ۷۳۰ هزار نفر از جمعیت استان لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که معادل ۴۵ درصد جمعیت لرستان است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، شهناز حمزه‌لوی با اعلام این خبر افزود: ۲۱۸ هزار بیمه شده اصلی که با جمع اعضای خانواده آن‌ها ۷۳۰ هزار نفر از جمعیت استان لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که معادل ۴۵ درصد جمعیت لرستان است.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی استان لرستان با ۱۱ شعبه ۴۰ هزار نفر مستمربگیر اعم از بازنشستگان، از کار افتادگان و... تحت پوشش دارد.

وی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال و نیمه فعال در استان لرستان بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی، کارگری، تولیدی و.. است.

مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان اینکه ما می‌توانیم در حال حاضر۲۶ هزار نفر کارگر ساختمانی در استان لرستان را تحت پوشش قرار دهیم، افزود: این در حالی است که در سال گذشته یک هزار نفر کارگر ساختمانی به شعب تامین اجتماعی استان تزریق شده است.

وی اظهار داشت: بیمه کردن اقشار ضعیف در جامعه باید در اولویت قرار گیرد که علاوه بر این ۶ هزار و ۳۰۴ نفر بازنشسته سختی و زیان‌آور پیش از موعد وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۲۸ هزار راننده برون و درون شهری در استان لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند که ۱۳ و نیم درصد حق بیمه را خود آن‌ها و مابقی مبلغ بیمه را تامین اجتماعی پرداخت می‌کند، ‌ بیان کرد: سال گذشته مجوز ایجاد سه کارگزاری خصوصی در شهرهای الیگودرز، دورود و کوهدشت استان گرفته شده است که اردیبهشت ماه سال‌جاری آغاز به کار می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه بدهی شرکت پارسیلون به تامین اجتماعی لرستان ۳۰ میلیارد تومان است، اظهار کرد: کارفرمایان ۲۴۰ میلیارد تومان به اداره بیمه استان بدهکار هستند که انتظار ما از آن‌ها همه کارفرمایان این است که طلب سازمان را پرداخت کنند، این در حالی است که ما آمادگی تقسیط بدهی‌ها برای سهولت کار آن‌ها هستیم.

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی لرستان بیان کرد: ما باید در سال جدید ۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ را وصول کنیم، بنابراین کارفرمایان باید برای پرداخت مطالبات معوق برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

حمزه‌لویی ادامه داد: یکی از سیاست‌های تامین اجتماعی به خاطر سهولت کار کارفرمایان و کمک به دولت الکترونیک و اینکه نیاز کمتری به حضور کارفرمایان برای پرداخت حق بیمه بیمه‌شدگان در نظر گرفته، این است که تمام کارفرمایان و بیمه‌شدگان می‌توانند در محل زندگی خود نیز فیش بیمه را گرفته و در محل پرداخت کنند، بنابراین نیازی به حضور خود افراد در شعب نیست.

کد خبر : ۳۶۷۲۵۵