خبرگزاری کار ایران

عزیزپور خبرداد:

بهره‌برداری از 15 پروژه عمرانی در حوزه ورزش در استان لرستان

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: برای سال‌‌جاری در تلاش هستیم بیش از ۱۵ پروژه‌عمرانی در حوزه ورزش به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، علی یاور عزیزپور عصر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با مسئولان اداره کل ورزش و جوانان لرستان افزود: مجموعه ورزشی ۱۵ هزار نفری شهرستان خرم آباد بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اظهار داشت: آب‌رسانی و برخی جزئیات اجرایی این مجموعه در حال انجام است و سعی ما این است تا پایان 4ساله دولت یازدهم به بهره‌برداری برسد.

وی سال ۹۴ برای کلان ورزش و جوانان لرستان را سال خوبی عنوان کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف ورزش و جوانان از جمله حوزه عمرانی، روابط عمومی، درآمدزایی و پژوهش جزو 5 استان برتر در سطح وزارت ورزش و جوانان بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان به برخی موانع پیش روی تکمیل پروژه‌های ورزشی اشاره کرد و گفت: یکی از این پروژه‌ها، تکمیل سکوی تماشاگران ورزشگاه نورآباد است که پیمانکار آن از دنیا رفته و این مسئله در کار خلل ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۷ درصد سرمایه استانی استخر پلدختر محقق شده، افزود: این موضوع دست ما نیست و باید اعتبارات استانی محقق شوند و هم اکنون به پیمانکار آن نیز ۳۰۰ میلیون تومان بدهکاریم اما در دوران مدیرکلی بنده طرح و برآورد و نقشه برای این مجموعه ایجاد شد.

عزیزپور با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد سالن خانه اسکواش نیز آماده است و به زودی تکمیل می‌شود، تصریح کرد: دهکده المپیک به مجموعه ورزشی تبدیل شده در زمانی که دهکده بود ۲۳ پروژه برای آن تعریف شده بود.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به اینکه با سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در این مجموعه در حال مذاکره هستیم، افزود: سالن ورزشی ۱۵ هزار نفری ذکر شده در همان مجموعه جایگزین دهکده وجود دارد و مجموعه سرپوشیده دومیدانی نیز در آن وجود دارد که تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده و در حال حاضر ۸۰ نفر در آن فعالیت می کنند همچنین پروژه خانه ژیمناستیک این مجموعه نیز با کمبود اعتبار مواجه است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان گفت: سرانه‌ورزشی استان لرستان حدود ۵۴.۳ سانتی‌متر است و امیدواریم این سرانه را در پایان سال 96 به 65 سانتی‌متر برسانیم، .

عزیزپور اظهار داشت: در برخی شهرستان‌ها سرانه‌ورزشی ما از میانگین کشوری بالاتر و در برخی شهرستان‌ها سرانه‌ای پایین حدود 32 سانتی‌متر داریم که با رشد خوبی که داریم به دنبال تعادل و توازن فضاهای ورزشی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: در حوزه سمن‌ها رشد دو برابری را داشته‌ایم و تعداد سازمان‌های مردم‌نهاد ما از 14 سازمان مردم‌نهاد در سال 95 به 25 سازمان ارتقاءیافته و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی 37 برنامه در سال 93 داشته‌ایم که در سال 94 به 96 برنامه ارتقا یافته است.

وی با بیان اینکه سال 94، سال خوبی در جهت درآمدزایی بود خاطرنشان کرد: درآمد ما از ماده 88، 270 میلیون تومان سال 93 بود که 98 میلیون تومان برگشت داشت که در سال 94 به حدود 302 میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان بیان کرد: 270 میلیون تومان بدهی دستگاه‌های خدمات‌رسان از جمله آب، برق و گاز حدود از سال 88 به بعد تسویه شد با حدود 20 نشریه تسویه بدهی شد، در چهار ماه 39 نفر نیروی متخصص بالای لیسانس توانستیم جذب کنیم و معیشت کارکنان اداری نیز توجه شد.

عزیزپور با بیان اینکه کمبود اعتبارت با خروجی برنامه‌ها هم‌خوانی زیادی ندارد و نشان از تلاش بالای معاونان دارد افزود: 66 میلیون تومان اعتبار ابلاغی با سرفصل جوانان در سال 94 بوده است که با این اعتبار کم برنامه‌های فراوان و خوبی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در رابطه با خوبی یا بدی تفکیک دو حوزه ورزش و جوانان نظر خاصی ندارم، عنوان کرد: یا این دو حوزه باید اعتبارات قابل قبولی داشته باشد یا باید سازمان گذشته احیا شود تا نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

کد خبر : ۳۶۱۴۹۴