خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان مطرح کرد:

لرستان پایتخت پل‌های تاریخی کشور

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۹۵۲

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: استان لرستان با داشتن 96 پل تاریخی، پایتخت پل‌های تاریخی کشور محسوب می شود و از نظر داشتن آثار تاریخی و طبیعی با استان های همجوار قابل مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بروجرد، غلامرضا سلیمانی روز شنبه در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در سالن جلسات فرمانداری ویژه بروجرد، افزود: لزوم ایجاد زیر ساخت ها برای اقامت گردشگران خارجی در لرستان ضرورت دارد و با توجه به اجرای برجام و سونامی حضور گردشگران خارجی در کشور باید زیرساخت های لازم برای اقامت این گردشگران در استان لرستان فراهم شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر 32 مرکز اقامتی با یک هزار و 400 تخت در استان لرستان وجود دارد که از این تعداد 6 مرکز شامل چهار هتل و دو مهمانپذیر با ظرفیت 300 تخت در شهرستان بروجرد است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه استان لرستان در سال های گذشته به دلیل کمبود زیرساخت ها، معبر و نه مقصد گردشگران بوده و سهم چندانی از بخش گردشگری نداشته است، تصریح کرد: امکان بارندگی در ایام تعطیلات وجود دارد لذا برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی باید از ظرفیت پارک ها و سالن‌های ورزشی استفاده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان افزود: کمبود اعتبارات از چالش های حوزه گردشگری لرستان است و خوشبختانه امسال تحولات خوبی با دادن امتیاز به سرمایه گذاران در حوزه گردشگری در حال شکل گیری است.

وی افزود: محدودیت در تخصیص اعتبارات در سال جاری مربوط به همه دستگاه ها بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز