خبرگزاری کار ایران

جلسه شورای ترافیک لرستان؛

شناسایی57نقطه حادثه‌خیز شهری در لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۵۴۳۶۶

جلسه شورای هماهنگی ترافیک لرستان به منظور برسی مشکلات ترافیکی، وجود پل های موقت، لزوم نصب تابلوهای هدایت مسافران نوروزی، اجرای سلیقه ای طرحهای هندسی و ... برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، جلسه شورای هماهنگی ترافیک استان لرستان روز چهارشنبه به منظور رفع برخی گره‌های ترافیکی و آماده‌سازی خیابان‌ها و معابر برای مسافرت‌های نوروزی  در محل سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری لرستان برگزار شد که در آن چندین دستورکار مطرح و در خصوص آنها تصمیم‌گیری شد. 

دبیر شورای ترافیک استان لرستان در این جلسه با اشاره به اینکه 57 نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری توسط پلیس راهور به کمیته ایمنی راه استان معرفی شده، افزود: این نقاط به مرور بررسی شده و برای رفع یا ساماندهی آن اقدام می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین با توجه به جلسات برگزار شده، طرح جانمایی احداث پل سواره بر روی رودخانه خرم‌آباد به منظور کاهش گره‌های ترافیکی مناطق‌ساحلی و پل انقلاب خرم‌آباد در دستور کار قرار گرفته است. خیابان انقلاب، هتل صخره‌ای، فروشگاه‌رفاه و پارک‌معلم مکان‌هایی هستند که برای ایجاد این پل پیش‌بینی شده‌اند.

حمید کشاورز افزود: پس از کارشناسی‌های صورت گرفته پیشنهاد شد این پل سواره در حد فاصل خیابان شهید محمدی، جنب پارک معلم تا محل پل انقلاب خرم آباد ایجاد شود.

وی با تاکید بر اینکه لازم است پل‌های موقت سطح شهر خرم‌آباد را به دور برگردان‌های دائمی تبدیل کرد، بیان داشت: وجود پل‌های موقت خطرناک بوده بطوری‌که تاکنون چندین حادثه رانندگی روی پل‌موقت نزدیک به میدان استانداری رخ داده لذا باید این پل‌ها برچیده شوند.

کشاورز با بیان اینکه شهرداری خرم‌آباد پیشنهاد برچیده‌شدن پل عابر پیاده تقاطع بیمارستان عشایر را مطرح کرده، تصریح کرد: محل فعلی پل علاوه بر عدم استقبال مردم موجب بروز مشکلاتی از جمله اشغال پیاده‌رو در پایه‌های پل شده است.

دبیر شورای ترافیک استان لرستان تاکید کرد: در صورت برداشته شدن این پل شهرداری خرم‌آباد موظف است طرح ایمن‌سازی برای عبور عابران پیاده از قبیل خط‌کشی و ایجاد علائم افقی و عمودی را همزمان با برچیده شدن این پل در مکان مورد نظر انجام دهد.

وی به دیگر درخواست شهرداری خرم‌آباد در خصوص ایجاد طرح کارت پارک در مرکز شهر اشاره کرد و افزود: مطابق این درخواست در شورای ترافیک استان مقرر شد در دو طرف خیابان شهدای غربی، سمت چپ خیابان شهدای شرقی، مکان ایستگاه تاکسی و اتوبوس خیابان آیت‌الله طالقانی و دو طرف خیابان آیت‌الله کاشانی این طرح اجرا شود.

دبیر شورای ترافیک استان لرستان طرح اصلاحی میدان انوشیروان رضایی شهر خرم‌آباد را از دیگر درخواست‌های شهرداری دانست و گفت: پس از بررسی‌های صورت گرفته و با توجه به اصلاح مسیرها در ورودی و خروجی به میدان مورد نظر با اصلاح این میدان موافقت شد.

کشاورز تصریح کرد: به دلیل فرارسیدن عید نوروز و سفرهای نوروزی تمامی کارهای عمرانی در سطح معابر شهری از روز 15اسفند تا 20 فروردین تعطیل خواهد بود لذا شهرداری‌های استان باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که در این زمان عملیات عمرانی در سطح شهرها صورت نگیرد.

وی بر نصب تمام تابلوهای علائم کنترل در سطح شهرها تا قبل از 20 اسفند تاکید کرد و بیان داشت: از آنجاکه در هدایت مسیر در سطح شهرهای استان با کمبود تابلو مواجه هستیم شهرداری‌ها باید نسبت به نصب تابلو هدایت‌کننده مسیرها بویژه در معابر اصلی و جهت حرکت گردشگران اقدام کنند.

کشاورز اضافه کرد: مطابق نامه سازمان همیاری شهرداری‌های استان تردد کامیون حمل مصالح به طرف پارک مینیاتوری خرم آباد و برعکس ممنوع بوده و مسیر پیشنهادی خیابان شریعتی، زیرگذر شقایق، خیابان تمدن و برعکس خواهد بود.

دبیر شورای ترافیک استان لرستان با اشاره به اینکه در جلسه قبل 57 نقطه حادثه‌خیز درون‌شهری توسط پلیس راهور به کمیته ایمنی راه استان معرفی شد، اظهار داشت: یکی از این نقاط حادثه‌خیز در شهر خرم‌آباد خیابان 60 متری بعد از پل‌ولیعصر و به سمت خیابان دره‌گرم است که به دلیل اجرا نشدن جداکننده در این قسمت سد معبرهای زیادی ایجاد شده که این امر بی‌نظمی‌هایی را به همراه داشته است.

کشاورز گفت: مطابق پیشنهاد شورای ترافیک استان با ایجاد جداکننده بین باند کندرو و تندروی این قسمت و همچنین پیش‌بینی رمپ‌های ورودی و خروجی از باند تندرو به کندرو و بلعکس می‌توان مشکل این خیابان را حل کرد.

وی پل9 دی خرم‌آباد را یکی دیگر از نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری دانست و عنوان کرد: مطابق نظر شورای ترافیک استان برای اصلاح این پل باید زیرگذر جنوبی پل9دی زیرسازی و آسفالت شده و بریدگی‌های قبل از پل مسدود شوند همچنین سد معبر ایجاد شده در این محل ساماندهی شود. 

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان در این جلسه گفت: متاسفانه رودخانه خرم‌آباد در وسط شهر به پارکینگ تبدیل شده است.

سید علی موسوی افزود: این اقدام علاوه بر ایجاد چهره نازیبا در شهر، درآمدچندانی برای شهرداری نداشته و با پارک خودروها موجب ورود روغن وسیله نقلیه به درون رودخانه شده است.

وی ادامه داد: عدم اجرای استاندارد طرح تبدیل رودخانه شهر به پارکینگ خطراتی در پی داشته و در بارندگی‌های امسال و وقوع سیل در رودخانه مخاطرات بزرگی برای شهروندان ایجاد کرد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری لرستان خواستار تعیین تکلیف وضعیت فعلی رودخانه شد و اضافه کرد: تردد خودروها به دلیل نزدیکی به پارکینگ رودخانه در این منطقه افزایش یافته که این مهم منجر به بالا رفتن حجم بار ترافیکی شده است.

موسوی همچنین با اشاره به اینکه قانون‌های ترافیکی در شهر خرم آباد چندان رعایت نمی‌شود گفت: برخی میدان‌ها و پل‌های شهر باید به منظور رفع گره‌های ترافیکی اصلاح شوند.

به گفته وی کمتر از 20 درصد خیابان‌های سطح شهر خرم آباد دارای خط کشی بوده که این یک ضعف ترافیکی محسوب می‌شود.

معاون عمرانی استانداری لرستان نیز در این جلسه اظهار داشت: بسیاری از طرح‌های هندسه شهری در شهرهای استان به ویژه دو شهر خرم آباد و بروجرد بر اساس سلیقه اجرا شده در صورتی‌که باید این طرح‌ها مطابق استانداردهای مورد نیاز اجرا شوند.

محمد اصلانی بر لزوم نصب تابلوهای راهنما و دوربین در سطح شهرها تاکید کرد و افزود: در همه شهرهای استان به ویژه شهر خرم آباد و بروجرد باید به جای استفاده از سرعت‌گیرهای غیرمجاز تابلوهای راهنما و دوربین نصب شود.

وی تاکید کرد: شهرداری‌های خرم آباد و بروجرد باید برای تهیه طرح‌های هندسه شهری نقاط حادثه‌خیز خود مشاور گرفته و تا 20 فروردین‌ماه سال آینده نسبت به تهیه این طرح‌ها اقدام کنند.

 در این جلسه برخی طرح‌های اجرای معابر جدید شهری به منظور کاهش بار ترافیک و رفع نقاط حادثه‌خیز در خرم‌آباد و بروجرد تصمیم‌گیری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز