خبرگزاری کار ایران

مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

تردد در آزاد راه خرم آباد - پل‌زال از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۳۴۸۳۳۲

مدیر کل مدیریت بحران لرستان از بازگشایی آزاد راه خرم آباد - پل زال خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، رضا آریایی درجمع خبرنگاران افزود: به علت ریزش کوه و حرکت قطعات بلوک‌های سنگی در کیلومتر 47 آزاد راه خرم آباد - اندیمشک این محور با هدف پیشگیری از حوادث احتمالی در روز سه شنبه هفته جاری به طور کلی از دو طرف بسته شد.

وی اظهار داشت: با هماهنگی پلیس راه استان تردد همه خودروها به محور قدیمی خرم آباد - پلدختر هدایت شد و حضور نیروهای پلیس راه در محور فعلی به علت تراکم تردد خودرو ها تشدید شد.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان یادآور شد: عوامل آزاد راه خرم آباد - پل زال در محل حضور یافتند و اقدام به پاکسازی مسیر کردند و خوشبختانه هیچگونه خسارت و یا جراحت انسانی در اثر ریزش قطعات ها و بلوک های سنگی گزارش نشد.

آریایی تصریح کرد: تردد در محور آزاد راه خرم آباد - پل زال در دو لاین مستقل با عبور هر لاین هفت و نیم متر از ساعت نوزده و پنجاه دقیقه عصر دیروز چهارشنبه برقرار شد.

بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد - پل زال از محدوده مستعد زمین لغزش عبور کرده است تا در شرایط مختلف به ویژه در بارندگی‌ها به دلیل جنس خاک منطقه احتمال ریزش صخره های منطقه بالا برود و این امر طی یکسال گذشته حوادث مختلفی را به همراه داشته که این حوادث محور ترانزیتی شمال - جنوب را مسدود کرده است.

بنابر این گزارش آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 کیلومتر به عنوان گلوگاه شاهراه ترانزیتی شمال به جنوب کشور با صرف اعتباری بالغ بر 750میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی احداث شده است.

آزادراه خرم آباد - پل زال دارای حدود 26 کیلومتر تونل و سه کیلومتر پل دره‌ای است و برای ساخت این آزاد راه بیش از 40 میلیون متر مکعب عملیات کوه بری انجام شده است.

این آزادراه دارای نزدیک به ۲۸ تونل بوده و تونل«گندمکار» بزرگترین تونل این مسیر است که بیش از دو هزار و ۳۰۰ متر طول دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز