خبرگزاری کار ایران

هوشنگ بازوند:

لرستان در بحث طلاق در رتبه 12 کشوری قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۴۳۴۱۲

استاندار لرستان گفت: نرخ طلاق در لرستان 6 رتبه از میانگین کشوری پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، هوشنگ بازوند شامگاه دوشنبه در کارگروه بانوان و خانواده لرستان ضمن بیان اینکه در سال جاری این کارگروه7 جلسه برگزار شده، افزود: این جلسات 54 مصوبه داشته که بیش از 85 درصد آنها عملیاتی شده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه زنان لرستانی در توسعه استان سهیم هستند، عنوان کرد: زنان لرستانی همواره نقش تاثیرگذاری در در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... استان دارند.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی ظرفیت بزرگی برای توسعه هر جامعه محسوب می‌شود، اظهار داشت: در این راستا نیمی از این نیروهای انسانی زنان هستند که ما در سند آمایش نیروی انسانی استان و در راستای برنامه توسعه لرستان و سند آمایش سرزمین توجه جدی به این قشر از استان کرده‌ایم.

بازوند با اشاره به فعالیت پررنگ زنان لرستانی در عرصه‌های مختلف محیط زیست، ورزش، رسانه‌ها و ... خاطرنشان کرد: در حال حاضر خبرنگاران زن لرستانی حضوری فعال در حوزه رسانه و مطبوعات دارند.

 وی با اشاره به حضور تیم فوتبال بانوان استان در لیگ یک کشور، گفت: حضور فعال زنان لرستانی در عرصه‌های مختلف بیانگر پویایی جامعه است.

بازوند با بیان اینکه خبرنگاران زن لرستانی همواره تعلق خاطر فراوانی نسبت به لرستان و مسائل و مشکلات آن دارند، تصریح کرد: خبرنگاران رسانه‌های مختلف لرستان و همچنین صدا و سیما همواره نقش خود را در توسعه استان ایفا می‌کنند.

استاندار لرستان همچنین با اشاره به اینکه استان 6 هزار و 314 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده، افزود: از این تعداد 420 شهید زن هستند. مادران و همسران این شهدا نقش مهمی در پشتیبانی آنان و اعزام به جبهه داشته اند و همسران جانبازان نیز همچنان پس از سه دهه با کرامت و بزرگواری مشغول پرستاری از این قشر ایثارگر هستند.

بازوند خودباوری اقتصادی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب برشمرد و گفت: نباید از توجه به اقتصاد مقاومتی در شرایط پسابرجام غافل شد.

وی افزود: بدون شک خون شهدای هسته‌ای و خودباوری‌های اقتصادی مردم موجب شد 1+5 تن به مذاکره دهند و زبان تهدید و تحریم علیه ملت ایران را به تکریم تغییر دهند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به نرخ ازدواج در استان لرستان اشاره کرد و گفت: طی 9ماهه نخست امسال لرستان در رتبه هفتم کشور در زمینه نرخ ازدواج قرار گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و همچنین مجلس شورای اسلامی در استان لرستان اشاره کرد و بیان داشت: در برگزاری انتخابات از سوی مجریان و نظارت مبنای کار تنها باید قانون باشد.

استاندار لرستان با اشاره به فعالیت حدود ۳۴ هزار ناظر و مجری انتخابات در لرستان، عنوان کرد: در این راستا قانون باید در تمام مراحل برگزاری انتخابات لحاظ شود.

بازوند همچنین بر لزوم رعایت اصل بی طرفی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی لرستان در انتخابات تاکید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز