خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

صادرات ۱۰۳ میلیون دلاری کالاهای غیر نفتی از استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۳۳۳۶۹۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: میزان صادرات غیرنفتی لرستان امسال ۱۰۳ میلیون دلار بوده که نسبت به سال گذشته ۹۳ درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، محمدرضا صفی‌خانی در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان صادرات استان طی هشت ماه نخست امسال،افزود: در این مدت میزان صادرات استان، ۱۰۳ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۱۸۴ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۳ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۸۳۷ دلار بوده، ۹۳. ۲۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه از مجموع صادرات کالاهای غیر نفتی لرستان ۳۰ میلیون و ۸۴۱ هزار دلار از طریق گمرک لرستان صادر شده است،اظهار داشت: میزان صادرات کالای غیر نفتی از گمرک لرستان طی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹.۷۷ درصد رشد داشته است.
 صفی خانی تصریح کرد: امسال حدود ۳۰ درصد از کالاهای غیر نفتی لرستان از طریق گمرک استان صادر شده است.

وی با اشاره به صادرات ۳۴ نوع محصول از استان لرستان،یاد آور شد: این محصولات به ۲۷ کشور دنیا صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ۶۷ درصد از حجم صادرات لرستان مربوط به بخش صنعت، ۲۱ درصد معدن و ۱۲ درصد به بخش کشاورزی عنوان کرد. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بابیان اینکه طی دو ماه گذشته اقدامات خوبی در بحث زیرساخت‌های صادراتی انجام‌شده، بیان کرد: تلاش ما این است که سهم لرستان را در صادرات به مهم‌ترین بازار هدف، یعنی کشور عراق، در همه زمینه‌ها به‌ ویژه بخش سنگ، حفظ و تثبیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ نوع ماده معدنی که قابلیت صادرات دارند، در استان شناسایی‌شده که بازارهای هدف برای صادرات و شرکت‌هایی که قرار است صادرات این مواد معدنی را انجام دهند نیز شناسایی‌شده است.

صفی‎خانی گفت: برنامه عملیاتی ما برای سال ۹۵ این است که جهش قابل‌توجهی در بحث صادرات کالاهای استان لرستان داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز