خبرگزاری کار ایران

بررسی حواشی پس از برگزاری مسابقات بین‌المللی کوراش در خرم آباد

دهمین دوره مسابقات جهانی کوراش در تاریخ 14 و 15 آبان در لرستان برگزار شد و با حواشی گوناگونی همراه بود که تاکنون نیز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، پس از اتمام مسابقات جهانی کوراش 2015 در لرستان حواشی همچون برکناری آرش میر اسماعیلی از فعالیت در ورزش کوراش به مدت 5 سال ا زطرف فدارسیون جهانی، حکم برکناری وی از فدراسیون جودو و کوراش، انتقاد برخی افراد از داخل و خارج مسابقات از میزبانی لرستان و... به وجود آمده است و هنوز همچنان ادامه دارد...

بیانیه وزارت ورزش و جوانان؛ فدراسیون جودو و کوراش حق عزل میر اسماعیلی را ندارد

مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان درباره صحبت‌های اخیر رئیس فدراسیون جودو در مورد دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری میراسماعیلی با ارائه توضیحاتی می‌گوید:

"صحبتهای اخیر رئیس محترم فدراسیون جودو در سیما مبنی بر دخالت وزارت ورزش و جوانان در برکناری آقای آرش میراسماعیلی صحیح نیست و اصولا فدراسیون حق عزل وی را از سمت نائب رئیسی مگر با رای مجمع ندارد و مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر حفظ کرامت قهرمانان ملی ایران این رویه را به تمامی فدراسیونها توصیه می‌کند".

این بیانیه وزرات ورزش و جوانان کشور در حالی صورت گرفت که شب گذشته، رییس فدراسیون جودو کوراش کشور در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرده بود که برای برکناری آرش میر اسماعیلی موافقت وزیر ورزش و جوانان کشور را گرفته‌ایم.

رییس فدراسیون جودو  و کوراش کشور که به دنبال از از پیش رو برداشتن چهره‌های ملی در فدراسیون است، این بار سعی کرده است به دلیل‌های گوناگون میراسماعیلی را از نایب رییسی فدراسیون جودو و کوراش برکنار کند.

روز جمعه نیز قرار بود از سوی جمعی از مردم خرم‌آباد در مصلای نماز جمعه طوماری بر علیه تخریب شخصیت ورزشی کشور و زیر سوال بردن میزبانی لرستان در مسابقات جهانی کوراش امضا شود که با اعلام آرش میر اسماعیلی از انجام این کار جلوگیری شد.

بی اعتنایی رییس فدراسیون جودو به بیانیه وزارت ورزش/ میر اسماعیلی برکنار و نایب رییس جدید معرفی شد
 
رییس فدراسیون جودو کشور در پی بی‌اعتنایی به بیانیه وزارت ورزش و جوانان، آرش میراسماعیلی را از نایب ریسی فدراسیون برکنار و جایگزین او را نیز معرفی کرد.

طی حکمی از سوی از سوی رییس فدراسیون جودو و کوراش کشور، علیرضا هدایت پور به عنوان سرپرست نایب رییس فدراسیون جودو انتخاب و معرفی شد.

برکناری میر اسماعیلی در حالی صورت گرفته است که وزرات ورزش و جوانان کشور در بیانیه‌ای عنوان کرده است که فدراسیون جودو و کوراش کشور حق عزل آرش میراسماعیلی را ندارد.

استاندار لرستان با اشاره به برکناری آرش میراسماعیلی از نایب رئیسی فدراسیون جودو در جمع خبرنگاران افزود: در این خصوص برای رفع حکم محرومیت میراسماعیلی از طریق وزیر ورزش به طور جدی پیگیر لغو حکم هستیم.    

هوشنگ بازوند اظهار کرد: محرومیت میراسماعیلی به‎ حق نبوده است و در جریان آن مسابقه فقط یک دفاعیه انجام داد. 

وی با اشاره به اینکه میر اسماعیلی در مقام سرمربی تیم ملی کوراش به هئیت داوران برای ورزشکار کشورش اعتراض کرده است،اظهار کرد: هئیت داوران به خاطر این اعتراض وی را محروم کرده است که به نظر امری عادی نیست.. 

بازوند با اشاره به میزبانی لرستان در مسابقات جهانی کوراش 2015 ،تصریح کرد: آرش میراسماعیلی پیشنهاد برگزاری مسابقات جهانی کوراش را به حیدر فرمان رئیس فدراسیون جهانی ارائه کرد و مذاکره‎ای با وزیر ورزش انجام شد و قبول کردیم که لرستان میزبان مسابقات جهانی کوراش باشد. 

وی با اشاره به حواشی به وجود آمده پس از مسابقات، اظهار کرد: متأسفانه برخی‎ها حاشیه درست کردند که پذیرایی و میزبانی لرستان خوب نبوده و امکانات نیز محدود بوده است. 

استاندار لرستان با اشاره به میزبانی خوب لرستان در برگزاری مسابقات،اظهار کرد: میزبانی دو مسابقه جهانی طی دو سال گذشته برای لرستان افتخار است و فرصتی برای معرفی استان و ورزشکاران به نام این خطه به دنیا را فراهم آورد. 

وی میزبانی لرستان در این مسابقات را بسیار مناسب ارزیابی کرد و افزود: افراد حاشیه‌ساز می‎توانند از آقای حیدر فرمان رئیس فدارسیون جهانی بپرسند که وضعیت چگونه بوده است. 

بازوند تصریح کرد: رییس فدراسیون جهانی کوراش از میزبانی لرستان بسیار خرسند بودند و تقدیر کردند. 

بازوند با اشاره به اینکه تنها در یک مورد تماشاچی‎نما حرکتی نامناسب انجام داد،افزود: بالاخره با توجه به ذوق و شوق ورزشی در مسابقات بین‌المللی چنین رفتارهایی در سایر دنیا رخ می‎دهد و بزرگ کردن این مسأله کم‎لطفی در حق تماشاگران، ورزشکاران و استان است چرا که لرستان میزبانی در سطح بسیار عالی داشت. 

وی برگزاری مسابقات جهانی در لرستان را نشان از امنیت بالای این استان دانست و تصریح کرد: هیچگونه مشکلی از لحاظ امنیتی، زیرساختی و خدماتی در میزبانی وجود نداشت و لرستان با دارا بودن ظرفیتهای بی‌نظیر توانایی میزبانی پیکارهای جهانی در بسیاری از رشته‌های ورزشی را دارد. 

پخش مصاحبه انتقادی  یکی از داوران حاضر در مسابقات جهانی کوراش 2015 از رسانه ملی و تکذیب گفته های خبر توسط همان شخص 

حمیدرضا جعفر داور بین‌المللی حاضر در مسابقات جهانی کوراش 2015 در لرستان با انتقاد از میزبانی لرستان و اتهام  بی‌نظمی در سلف سرویس و خوابگاهها، عدم رسیدگی به میهمانان خارجی، درگیری در خوابگاه داوران و... را بیان کرد و حاشیه‌های بسیار زیادی برای میزبانی لرستان در مسابقات جهانی کوراش به وجود آورد.

وی در گفته‌هایش اظهار کرد: به جای اتوبوس‌های VIP برای سفر به خرم آباد محل برگزاری رقابت‌های قهرمانی جهان کوراش این ماشینها فقط اسم ویژه را یدک می‌کشیدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه حتی یک بطری آب را هم به ما ندادند. میهمانان خارجی و داخلی تیم‌ها به خاطر بی‌توجه بودن مسئولان  با ایما و اشاره گرسنه بودن خود را نشان می‌دادند و... حواشی تعجب برانگیزی را به وجود آورد.

این داور مسابقات جهانی کوراش  روز بعد در تکذیب انتشار سخنانش از رسانه ملی افزود: فدراسیون جودو می‌خواهد میر اسماعیلی را بدنام کند. میزبانی لرستان خوب بود

وی با بیان اینکه صحبت‌های مطرح شده در یک خبرگزاری به نقل از خودش را تکذیب کرد و گفت: فیلم صحبت‌هایم موجود است.

حمیدرضا جعفر با اشاره به مصاحبه‌اش با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: صحبت‌های زیادی مطرح کرده بودم که خبرنگار همه را اشتباه نوشته بود و بیشتر صحبت‌هایم را ننوشته‌اند. به عنوان مثال، هرگز نگفته‌ام درگیری در خوابگاه رخ داده و بیشتر صحبتم درباره عملکرد ضعیف رئیس و دبیر فدراسیون جودو بود.

جعفر با بیان اینکه از میزبانی انتقادی نکردم و باشگاه خبرنگاران جوان با زیرکی خاصی مصاحبه مرا پخش کرده است، تاکید کرد: در مصاحبه از مردم لرستان، واحد ترابری، اسکان و... تشکر کردم اما هیچ‌کدام را منتشر نکرده بودند.

وی با اشاره به صمیمیت مردم لرستان افزود: در حین برگزاری بازی‌ها برای خرید به فروشگاهی رفتم که صاحب مغازه وقتی متوجه شد ما داور کوراش هستیم، پول کالاها را نگرفت.

وی در ادامه صحبت‌هایش در دفاع از میر اسماعیلی گفت: متأسفم برای فدراسیون جودو که آقای میراسماعیلی سه سال آبرویش را برای آن گذاشت و رستگار پشت سرش پنهان شده بود اما حالا می‌خواهند بدنامش کنند، این کار فدراسیون جواب خوبی‌های میراسماعیلی نبود‌.

داور بین‌المللی کوراش با بیان اینکه در مصاحبه‌ام با باشگاه خبرنگاران از دکتر گودرزی و سجادی وزیر و معاونش درخواست کردم به وضعیت فدراسیون جودو سروسامان دهند.

وی تأکید کرد: بار دیگر می‌گویم که میزبانی مشکلی نداشت و آقای میراسماعیلی هر کاری از دستش برمی‌آمد انجام داد اما فدراسیون کم‌کاری کرد و فیلم صحبت‌هایم با باشگاه خبرنگاران جوان هم در این خصوص موجود است. هدف رییس فدراسیون جودو و کوراش از بین بردن آرش میراسماعیلی است
داور بین المللی کوراش کشور گفت: هدف و نیت رییس فدراسیون جودو و کوراش کشور از بین بردن شخصیت و نام پر آوازه آرش میر‌اسماعیلی است.

حمیدرضا جعفر اظهار کرد: آرش میر‌اسماعیلی تنها بچه لرستان و خرم آباد نیست، بلکه ایشان یک چهره ملی است و مردم ایران جودو را با آرش میر‌اسماعیلی می‌شناسند.

وی افزود: برخی به دنبال این هستند مسابقات جهانی کوراش را یک کار سیاسی جلوه دهند، اما باید بگویم که میراسماعیلی برای تبلیغات نیاز به برگزاری این چنین رویدادی ندارد، چرا که همه آرش را می‌شناسند و با او به خوبی آشنا هستند.
داور بین المللی کوراش کشورمان، میزبانی لرستان در مسابقات بین المللی کوراش را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در کمتر جایی از دنیا باید شاهد باشیم که تماشاگران، هم تیم داوران، هم مهمانان و هم تیم کشورشان را تشویق کنند و به کسی نیز بی‌احترامی نکنند  و این را من در خرم‌آباد شاهد بودم.

وی در خصوص گفت‌وگوی خود با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان نیز که از بخش خبری 19:15 دقیقه روز چهارشنبه هفته گذشته پخش شد، اظهار کرد: در آن مصاحبه بنده ابتدا انتقادات خودم را از عملکرد فدراسیون جودو و کوراش بیان کردم که باعث بروز مشکلاتی در برگزاری مسابقات جهانی کوراش شدند و به مشکلاتی اشاره کردم که به دلیل قصور و کم کاری فدراسیون به‌وجود آمدند؛ ولی متاسفانه عوامل آن، خبر را به شکلی به مخاطبات القا کردند که من لرستان را مقصر بی برنامه‌گی و مشکلات مسابقات معرفی کردم.

پخش مصاحبه انتقادی یکی از داوران حاضر در مسابقات جهانی کوراش 2015 در لرستان مبنی بر میزبانی نامناسب لرستان از رسانه ملی امری است که به نظر می‌رسد جز برای تخریب لرستان و حتی وجه ملی کشور عزیزمان بازخورد دیگری ندارد.     

قبل و پس از برگزاری این مسابقات نیز، حواشی همچون کارشکنی و اعتراض جمعی از اهالی ورزش استان خراسان رضوی برای اعطاء امتیاز میزبانی به لرستان،انتشار کامنت‌های انتقادی در برخی از سایت‌های استان خراسان رضوی علیه آرش میر اسماعیلی، محرومیت پنج ساله میر اسماعیلی در میادین و فعالیتهای ورزش کوراش و اخیرا پخش مصاحبه یکی از داوران حاضر در مسابقات جهانی کوراش 2015 در لرستان مبنی بر میزبانی نامناسب لرستان از رسانه ملی همگی سعی در زیر سؤال بردن توانایی مدیریت ورزشی کشور و هجمه تخریبی بر علیه استان لرستان از جانب عده‌ای خواص است. 

میزبانی مناسب مسابقات جهانی کوراش در ایران(شهر خرم آباد) همچنان به لحاظ کیفیت و کمیت مورد تاکید و تصریح میهمانان داخلی و خارجی حاضر در مسابقات و رسانه های خبری بوده است. 

حضور گسترده و پرشور هواداران خرم آبادی باعث شگفتی میهمانان خارجی شده و تماشاگران فهیم لرستانی تمامی ورزشکاران دنیا و حتی مربیان و داوران خارجی را نیز تشویق کردند تا جایی که مربیان و داوران خارجی از جمله خانمی که در این مسابقات حضور داشت برای تشکر و قدردانی از تماشاگران به روبروی جایگاه تماشاگران رفتند و با ابراز احساسات و تشویق تماشاگران مواجه شدند. 

همچنین وزیر ورزش و فرهنگ ازبکستان در حاشیه برگزاری دومین روز از مسابقات جهانی کوراش لباس کوراش این کشور را به نشانه تقدیر از میزبانی استان لرستان، به هوشنگ بازوند استاندار لرستان و آرش میر اسماعیلی نائب رییس فدراسیون جودو هدیه داد. 

رئیس فدراسیون جهانی کوراش در جریان برگزاری مسابقات سطح مسابقات جهانی کوراش 2015 را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: این مسابقات از ویژگیهای منحصر به فردی برخوردار است. 

حیدر فرمان در جریان برگزاری مسابقات جهانی کوراش 2015  افزود: این مسابقات از لحاظ تعداد ورزشکاران شرکت کننده مرد بی نظیر است زیرا با توجه به برگزار نشدن مسابقات بانوان، این مسابقات به لحاظ کمیت و تعداد یک رکورد محسوب می‌شود. 

وی سطح کیفی این رقابت‌ها را عالی دانست و گفت: کوراش کاران ایرانی توانمندی‌های خیلی خوبی دارند و با رقابت های بسیار خوب خود در روز نخست ما را شگفت زده کردند. 

فرمان با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از این رقابت‌ها اظهار کرد: استاندار لرستان برای برگزاری این مسابقات تلاش زیادی کرده است که جای قدردانی دارد. 

وی در خصوص میزبانی لرستان در دهمین دوره پیکارهای جهانی کوراش 2015 گفت: میزبانی و مهمان نوازی مردم و مسئولان ایران بویژه استان لرستان بسیار خوب است. 

وزیر ورزش و فرهنگ ازبکستان در دیدار با معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان بیان اینکه ورزش می تواند پیک خوبی برای ایجاد اتحاد در میان کشورهای مختلف باشد،افزود: برای ایجاد صلح و دوستی باید از هر وسیله‌ای استفاده کرد و برگزاری مسابقات ورزشی جهانی عامل تاثیرگذاری در برقراری ارتباط دوستانه میان کشورهای مختلف است. 

بهادر احمداف با اشاره به میزبانی لرستان و نتایج دیدار با معاون سیاسی امنیتی استاندار، اظهار کرد: تدارک خوبی برای برگزاری مسابقات جهانی کوراش دیده شده و این نشان از میهمان نوازی مردم این سرزمین و مدیریت عالی و ورزش دوستی مدیران استان دارد. 

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی کوراش نیز در جریان برگزاری مسابقات افزود: لرستان میزبان مناسبی برای برگزاری مسابقات جهانی و انتخابات فدراسیون کوراش است. 

ضیاء‎الدین خاشیرو برگزاری مسابقات جهانی کوراش و انتخابات فدراسیون جهانی کوراش در لرستان را یک رویداد مهم برای فدراسیون دانست و اظهار کرد: این مسابقات فرصتی مناسب برای نشان دادن تواناییهای استان لرستان است. 

وی افزود: استاندار لرستان، سرمربی تیم ملی کوراش ایران و همه مسوولان ورزشی تلاش مناسبی برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات دارند. 

عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی کوراش افزود: در بازدید از هتل‎ها و سالن مسابقات مشکل خاصی وجود نداشت و لرستان میزبان خوبی برای این رقابت ها خواهد بود. 

منشی اعظم فدراسیون کوراش هند و از میهمانان حاضر در لرستان در خصوص میزبانی لرستان افزود: خونگرمی مردم لرستان در زمان حضور در مسابقات جهانی کوراش مرا شگفت زده کرد. 

راجی کاپور اظهار کرد: لرستان مردم بسیار میهمان نوازی دارد و مردم در برقراری ارتباط دوستانه پیش قدم هستند. 

کاپور از استاندار لرستان،مردم و همه مسئولین برگزاری مسابقات جهانی به خاطر برخورد صمیمانه تشکر و قدرانی کرد. 

رئیس فدراسیون کوراش ایتالیا نیز در زمان برگزاری مسابقات با اشاره به میزبانی لرستان افزود:ایران مهد تمدن جهان و دارای تاریخ بزرگی است. 

ویتوریو جورجی با بیان اینکه ایران تمدن بسیار غنی دارد و ایرانیها متمدن‌ترین انسانها هستند، اظهار کرد: خوشحالم که در یک رویداد بزرگ تاریخ ورزش کوراش در لرستان هستم و بدون شک با توجه به تاریخ این سرزمین، میزبانی خوبی از این دوره از مسابقات به عمل آمد. 

مسئول بین المللی کمیته جهانی کوراش با اشاره به اینکه ایران در همه عرصه‌ها و عرصه ورزش روز به روز قدرتمندتر می‌شود،افزود: نقش آفرینی ایران در عرصه ورزش نیز بسیار مثبت است. 

امید یعقوب با تشکر از دولت ایران،فدراسیون کوراش ایران، استاندار لرستان برای برگزاری مناسب این مسابقات اظهار کرد: برگزاری این مسابقات می تواند پیشبرد بسیار مناسبی برای لرستان داشته باشد. 

یعقوب با اشاره به بازدید از سالن مسابقات افزود: سالن برگزاری این دوره از مسابقات مکانی بسیار مناسب است که ظرفیت بالایی برای پذیرش تماشاگران دارد. 

یکی از داوران بین‌المللی مسابقات جودو و کوراش با اشاره میزبانی لرستان در مسابقات جهانی کوراش 2015 افزود: سفر به لرستان یکی از خاطره‌انگیزترین سفرهای ورزشی من بوده است و مسئولان ورزشی لرستان در برگزاری مسابقات واقعا سنگ تمام گذاشتند. 

سید ابراهیم حمیدی تنها اظهار کرد: از مسئولان لرستان و مردم میهمان نواز لرستان برای برگزاری این مسابقات به بهترین نحوه ممکن تشکر می‌کنم. 

حمیدی با بیان اینکه سطح داوری مسابقات جهانی کوراش 2015 در لرستان بسیار بالا بود تصریح کرد: در این مسابقات نمایندگان جهانی از سطح کار و قضاوت داوران ایرانی رضایت کامل خود را اعلام داشتند.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی کوراش سید علی اصغر موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود افزود: میزبانی لرستان در مسابقات جهانی کوراش فرصتی برای نشان دادن فرهنگ غنی و میهمان نوازی مردم این دیار بود و بسیار خوشحالم که این پیکارها در شهر خودم برگزار شدند. 

استاندار لرستان در حاشیه برگزاری انتخابات و کنگره جهانی کوراش افزود: این رویداد ورزشی و میزبانی مسابقات جهانی فرصتی مناسبی برای به نمایش گذاشتن توانایی و ظرفیت های لرستان است. 

وی با اشاره به اینکه در دوران مدیریت دولت تدبیر و امید اتفاقات مناسبی در تمامی حوزه‌ها رخ داده است، اظهارکرد: لرستان با دارا بودن ظرفیتهای بی‌نظیر توانایی میزبانی پیکارهای جهانی در بسیاری از رشته‌های ورزشی را دارد. 

وی با اشاره به اینکه پیگیریهای زیادی انجام شد تا لرستان شاهد برگزاری این رویداد بزرگ باشد،افزود: میهمان‌نوازی لرستانی‌ها به عنوان برگ زرین مردم این دیار محسوب می‌شود که باید از این پتانسیل در جهت شناسایی و احیای صنعت توریسم بهره برد. 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جریان مسابقات با اشاره به میزبانی این استان افزود: برگزاری این مسابقات به میزبانی لرستان یک فرصت خوب برای معرفی فرهنگ اصیل استان به جهان است که باید کمیته‌های تخصصی و عوامل اجرایی آنها با جدیت و سرعت عمل وظایف خود را انجام دهند. 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر میزبانی آبرومندانه در برگزاری این مسابقات، از دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و مراکز اقامتی پیشنهادی از روز های 11 تا 17 آبان امکانات خود در اختیار میهمان‌های خارجی و داخلی قرار بدهند. 

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان و سرپرست اجرایی این مسابقات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی را قابل تقدیر دانست و افزود: با تهیه امکانات لازم و فراهم کردن بستر مناسب خوشبختانه امورات محوله براساس برنامه‌ریزی‌های از پیش تعیین شده به بهترین شکل ممکن انجام شده است. 

علی یاور عزیزپور با اشاره به تشکیل کمیته‌های تخصصی در زمان مسابقات اظهار کرد: کمیته‌های تخصصی و کمیته‌های بومی با تلاش و همکاری در حیطه کاری خود مسابقات را به بهترین شکل ممکن برگزار کردند. 

دبیر ستاد برگزاری این مسابقات در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا افزود: بهترین هتل‌های لرستان همچون هتل رنگین کمان، خانه معلم، هتل سالیز و هتل شهرداری و بهترین مکان‌های توریستی لرستان در بحث گردشگردی در اختیار میهمانان قرار داشته است. 

آرش میر اسماعیلی اظهار کرد: کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی، کمیته تامین امنیت، کمیته تبلیغات، کمیته پذیرش و اسکان، کمیته حمل و نقل، کمیته تشریفات و کمیته پزشکی از جمله کمیته‌های برگزاری مسابقات جهانی کوراش 2015 در لرستان بوده‌اند.

به گزارش ایلنا، بزرگترین رویداد تاریخ ورزش لرستان در قالب مسابقات جهانی کوراش با حضور ورزشکارانی از 41 کشور دنیا، برگزاری انتخابات فدراسیون و کنگره جهانی، برگزاری آزمون داوری برای کسب داوری درجه یک، دو و سه بین المللی در جریان این مسابقات، حضور 200 ورزشکار مرد و ثبت رکورد میزان شرکت کننده از نظر تعداد، برگزاری تورهای سیاحتی و بازدید از مکانهای تاریخی برای میهمانان و رعایت تمام استانداردها در زمان مسابقات به بهترین نحو ممکن همگی نشان از توانایی استان لرستان برای برگزاری این رویداد ملی و جهانی بوده است. 

بدون تردید برگزاری مسابقات در سطح جهانی و بین المللی همواره با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای و مواردی از این قبیل با کاستی‌ها و نواقص جزیی همراه است و در این بین آنچه در برگزاری این‌گونه مسابقات مهم است رفع و یا به حداقل رساندن اینگونه نقایص برای دیگر مسابقات مشابه است. 

بی‌شک بزرگنمایی نواقص جزئی در مسابقات بین‌المللی امری نادرست است و به دور از اخلاق ورزشی است.  

پخش مصاحبه انتقادی یکی از داوران  از رسانه ملی  ضرورت نداشت و این موضوع به خاطر وجه ملی آن  می‌بایست از طریق داخلی حل و فصل شود و  لذا قطعا نباید به این مشکلات دامن زد و زحمات یک استان و کشور را زیر سوال برد. .

دعوای سیاسی در ورزش و در مسابقات جهانی صحیح نیست  و در چنین مسابقاتی ایران به عنوان میزبان این مسابقات مطرح است و اگر نواقصی هم وجود داشته است نبایست نیمه خالی لیوان را دید.

کد خبر : ۳۲۳۹۵۲