خبرگزاری کار ایران

نخستین همایش متخصصان، نخبگان و خیرین ورزش لرستان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۱۰

برای نخستین بار در ورزش استان، همایش متخصصان، نخبگان و خیرین ورزش لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

برای نخستین بار در ورزش استان، همایش متخصصان، نخبگان و خیرین ورزش لرستان در خرم‌آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، این همایش با حضور ۳۶۰ نفر از متخصصان، نخبگان و خیرین ورزش لرستان در سالن اجتماعات دانشگاه لرستان برگزار شد.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان در این مراسم گفت: هیات‌های ورزشی نقش پر‌رنگی در توسعه ورزش دارند و با تمام توان از ظرفیت آن‌ها در ورزش لرستان استفاده می‌کنیم.

علی‌یاور عزیز‌پور‌فرد در نخستین هم‌اندیشی متخصصان، نخبگان و خیران ورزش لرستان اظهار کرد: اهالی ورزش باید خودشان را با دانش روز انطباق دهند و از علم روز استفاده کنند.

وی عنوان کرد: وزیر ورزش و جوانان نیز برای علمی کردن ورزش از نخبگان و متخصصین علمی در بدنه مدیریتی ورزش کشور استفاده می‌کند که این کار او مورد حمایت همه دلسوزان ورزش قرار گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان افزود: هم‌اکنون به‌دنبال فضایی در ورزش لرستان هستیم که بتوانیم رضایت ورزشکاران و مسوولان را در پی داشته باشد که منجر به رشد ورزش در استان باشد.

عزیرپور‌فرد تصریح کرد: در گذشته کم‌ترین توجه به بحثاستعدادیابی شده است و از توان ورزش لرستان به خوبی استفاده نشده است.

وی گفت: طی ۴ ماه گذشته تعداد کسب مدال ورزشکاران لرستانی در میادین ملی و کشوری ۲۰ درصد رشد داشته است، ضمن این که انسجامی به وجود آمده است تا کارها با تلاش بیش‌تری پی‌گیری و اجرایی شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان لرستان با اشاره به این که ۶۰ درصد کف‌پوش‌ سالن‌های موجود در لرستان کیفیت مناسبی برای ورزش کردن ندارند، اظهار کرد: بخشی از این موضوع به استاندارد نبودن کف پوش‌ها بر می‌گردد و بخشی نیز به خاطر عدم نگه‌داری اصولی از آن به وجود آمده است.

عزیز‌پورفرد عنوان کرد: قصد داریم از هیات‌هایی که ورزشکاران خاص در آن‌ها فعالیت می‌کنند بیش‌تر توجه کنیم، چرا که اعتقاد داریم آن‌ها نیز باید فعال‌تر شوند و همه با هم در جهت رشد ورزش لرستان کمک کنند.

مدیر گروه تربیت‌بدنی دانشگاه لرستان گفت: یکی از عومل منفی در ورزش لرستان کم توجهی به ورزش مدارس و دانشگاه‌ها است.

دکتر رحیم میرنصوری در همایش متخصصان، نخبگان و خیران ورزشی لرستان، اظهار کرد: با توجه به این که نیروهای جوان و پویا در مدارس و دانشگاه‌ها به سر می‌برند باید بستری به وجود بیاید که توجه بیش‌تری به ورزش مدارس و دانشگاه‌ها صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: عقل سالم در بدن سالم است و همه ضرورت ورزش را می‌دانیم، اما اغلب افرادی که خود متولی ورزش هستند، خودشان ورزش نمی‌کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: باید بیش‌تر از هر چیزی به ورزش همگانی توجه کرد، چرا که ورزش همگانی دایره فعالیت وسیعی دارد و همه طیف‌های جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند.

میرنصوری عنوان کرد: ورزش‌های همگانی برای سپری کردن اوقات فراغت و هم ابعاد روحی روانی ان نیز برای افراد موثر است.

وی خواستار توجه بیش‌تر به ایجاد زیر ساخت‌های ورزش همگانی در شهرها شد و گفت: باید محیطی فراهم شود که افراد با سلایق متفاوت بتوانند به ورزش دلخواه خود بپردازند.

مدیر گروه تربیت‌بدنی دانشگاه لرستان عنوان کرد: احیای ورزش‌های بومی‌محلی، می‌تواند کمک شایانی به همگانی کردن ورزش کند، ضمن این که هزینه‌های کم‌تری را در پی دارد.

میر‌نصوری تصریح کرد: باید همه بسیج شویم تا بتوانیم در بحثهمگانی کردن ورزش گام برداریم و به توسعه آن کمک کنیم تا شاهد جامعه پویا و سالم باشیم.

در این همایش ۷ کار گروه با حضور مدعوین نیز تشکیل و در ارتباط با معایب و محاسن ورزش استان به بحثو تبادل نظر پرداخته و راه‌کارهای خود را در این زمینه ارائه کردند‌.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز