خبرگزاری کار ایران

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور؛

ساخت و ساز ۷۹ پروژه برای نیازمندان در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۴۶۶

در استان لرستان ۱۳ هزار نفر و در کل کشور ۳۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در زمینه ایجاد مشاغل خرد آموزش های لازم را دیده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور گفت: در استان لرستان ۱۳ هزار نفر و در کل کشور ۳۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در زمینه ایجاد مشاغل خرد آموزش های لازم را دیده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، محمد امید در دیدار با استاندار لرستان با بیان اینکه اشتغال های کوچک از طریق پیوند خوردن با اشتغال های بزرگ معنی پیدا خواهند کرد، افزود: این موضوع می تواند راه برون رفت از مشکلات فعلی در زمینه اشتغال باشد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور اضافه کرد: در اشتغال های سنگین همچون پتروشیمی هزینه ها و اعتباراتی که برای تامین یک شغل مورد نیاز است بیش از یک میلیارد تومان بوده و در اشتغال های متوسط کارگاهی این میزان هزینه بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

امید ادامه داد: برای ایجاد مشاغل کوچک همچون دامداری، زراعت، حمل و نقل، پرورش ماهی و… می توان با صرف هزینه های کم و با کمک بانک ها و تسهیلات کمیته امداد در این زمینه اقدام کرد.

وی عنوان کرد: دولت اینقدر سرمایه ندارد که بتواند پروژه های سنگین را اداره کند که در شرایط تحریمی کشور راه برون رفت از مشکلات اقتصادی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است و در خیلی از کشورهای دنیا این موضوع از استراتژی های بلندمدت تعریف شده محسوب می شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با بیان اینکه در کشور ایتالیا ۷۰ درصد اشتغال ها از طریق مشاغل خرد اداره می شود بیان داشت: بسیاری از مشاغل خرد دنیا در قالب مشاغل خانگی و خوشه ها تعریف شده اند.

در ۱۶ استان، تولید سنگ های قیمتی به تولید انبوه رسید

امید با اشاره به اینکه در ۱۶ استان کشور، تولید سنگ های قیمتی به تولید انبوه رسیده است اظهار داشت: در بازار مصرف ۱۰۰ درصدی ایران بیش از ۸۳ درصد از سنگ های قیمتی از خارج کشور و تایلند وارد ایران می شود.

وی افزود: ارزش افزوده ای که در تولید سنگ وجود دارد ارزش افزوده ای بی نظیر بوده و تولید این محصول اشتغالزایی فراوانی ایجاد می کند لذا از جمله مشاغل زود بازده بوده و ظرف مدت کوتاهی به مرحله تولید خواهد رسید.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور شرایط اشتغال در استان لرستان را شرایطی خاص و نیازمند کمک فراوان دانست و عنوان کرد: مطابق مصوبه شورای اشتغال دولت مسئولیت اشتغال های کوچک در سطح کشور و در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر را به کمیته امداد واگذار کرده است.

امید افزود: در دولت های گذشته اعتباری برای ایجاد مشاغل خرد از طریق کمیته امداد در نظر گرفته نشده بود و امسال اولین سالی است که در بودجه ۹۴ دولت اعتبارات اشتغال های کوچک را برای کمیته امداد در نظر گرفته است.

وی میزان اعتبارات مشاغل خرد کمیته امداد را حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: حدود دو هزار میلیارد تومان از این مبلغ از طریق منابع قرض الحسنه بانک ها و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق کمیته امداد تامین خواهد شد.

۱۲۰میلیارد تومان صنایع دستی خریداری شد

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور بیان داشت: در استان لرستان ۱۳ هزار نفر و در کل کشور ۳۰۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد در زمینه ایجاد مشاغل خرد آموزش های لازم را دیده اند که اگر به هر نفر ۲۵ میلیون تومان داده شود نیاز است هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این منظور لحاظ شود.

امید تصریح کرد: یکی از برنامه های ما این است که مبلغ دو میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای تخصیص به مشاغل خرد خارج کنیم و کمیته اجتماعی مجلس نیز این طرح را تصویب کرده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در امر بازار بصورت جدی حضور دارد یادآور شد: امروز کمیته امداد خریدار اصلی تولیدات صنایع دستی مددجویان است بطوریکه طی ۹ ماهه گذشته حدود ۱۲۰ میلیارد تومان از صنایع دستی را خریداری کرده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور اظهار داشت: کمیته امداد حدود ۴۵ هزار بافنده فرش در کل کشور دارد و عمده ترین حمایت این کمیته از بافندگان فرش و صنایع دستی است.

ساخت و ساز ۷۹ پروژه برای نیازمندان در کشور

امید با بیان اینکه پشتیبانی از فروش تولیدات صنایع دستی مددجویان جزء سیاست های کمیته امداد است افزود: این مسئله در قالب یک خوشه پشتیبان تعریف شده است.

وی عنوان کرد: کمیته امداد این آمادگی را دارد در صورت واگذاری زمینی از جانب استان لرستان در بحثپروژه های خدماتی و اداری آن را ساماندهی کرده و پس از ساخت و ساز آن را به مردم محروم منطقه تحویل دهد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور اضافه کرد: کمیته امداد ساخت و ساز حدود ۷۹ پروژه در سطح کشور را بدون یک ریال سود انجام داده و در اختیار نیازمندان منطقه قرار داده است.

امید گفت: اگر در هر استان یا شهرستانی زمینی باشد که استعداد کشاورزی در آن وجود دارد کمیته امداد با فراهم کردن زیرساخت های لازم آن را احیا کرده و به افراد همان شهرستان واگذار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز